Naar Australie In 2005

Dag Mensen,

Nou als het aan mij ligt ga ik 2005 ook richting Australie!! Wil er graag reizen en ook zekers werken, vindt het alleen nog wel een beetje spannend om helemaal alleen te gaan, ivm werk en inkomen in Australie, dus als jullie serieus bedoelingen hebben dan hoor ik ze graag!!!’

Mzzl.
Ivo
06-18051751
salou10@hotmail.com

Heyz…

Ik zit nu in het eindexamen jaar en van jongs af aan heb ik al gezegt dat ik heel graag naar Australie zou willen, en omdat Engels nou ook niet me sterkste vak is en ik dat waarschijnlijk bij me opleiding in de toekomst goed moet kunnen leek het mij helemaal mooi om naar Australie te gaan. Maar mijn vraag is nu dus ik ben 17 is dat te jong om daar rond te kunnen reizen?? En volgens mij als ik goed heb gekeken in ieder geval <_< :slight_smile: kan ik ook niet mee met een reisorganisatie omdat ik daar te jong voor ben. Ik hoop dat mensen mijn vraag kunnen beantwoorden :lol:

Beste Laura en anderen,

Goed idee om naar Australië te gaan! Ikzelf ben een paar jaar geleden na mijn studie ook een paar maanden naar australië (en nieuw-zeeland) geweest. Kan daar veel enthousiaste verhalen over schrijven, maar wil niet in herhaling vallen. Wat ik wel kwijtwil is de tip om gewoon zónder organisatie (als travel active) te gaan. Dat is echt serieus zonde van het geld. Je kunt echt alles zelf regelen en dat kost echt niet veel moeite, maar bespaart wel veel geld. Het is net zo makkelijk, of in ieder geval niet moeilijker, om zelf werk te regelen. En een ticket boeken en visum regelen is ook zo geregeld.
Ik heb tijdens mijn reis zoveel mensen ontmoet die wél via zo´n organisatie zijn gegaan en daar uiteindelijk geen gebruik van maakten en dus wat betreft spijt hadden.

Veel succes met de voorbereidingen!

Muriel.

helemal eens met Muriel.

ik maakte in het begin ook de fout alles in NL te regelen en te betalen. Gevolg –> je betaalt te veel (zeker nu we hier euro’s hebben) en het beperkt je heel erg in je vrijheid.

advies: koop een goed ticket (mijn voorkeur: Singapore Airlines) en een hotel/hostel voor de eerste 3 a 4 dagen en regel verder alles ter plaatse.

ronald