Hoi mensen,
Ik zal me even kort voorstellen. Ik ben Esther Roeters, 21 jaar. Ik werk als verpleegkundige in de Thuiszorg. Ik ben nu iets langer als een jaar klaar met me opleiding. Vorig jaar heb ik mijn eerste “reis” gemaakt. Ik ben 10 weken in Zuid-Afrika geweest. Ik heb hier 4 weken vrijwilligerswerk gedaan en ben daarna zelfstandig door het land wezen reizen. Dit was echt een super ervaring en ik wil graag meer van de wereld zien. Nu wil ik heel graag naar Australië, het liefst voor ongeveer 6 maanden. Ik weet alleen helemaal niks van het land, dus ik hoop hier iemand te ontmoeten met dezelfde plannen of misschien wel iemand die me al ervaringen kan vertellen.
Groetjes Esther
Heej Esther,
Ik ben sinds de zomer ook klaar met mijn studie (werktuigbouwkunde) en ben 21 jaar.
Mijn plan is om begin november richting Australië te vertrekken. de 14e schijnt er in het noordwesten een totale zonsverduistering te zijn wat me erg tof lijkt om te zien. Wil dan ook zo’n 6 maanden door Australië trekken en als het geld mee zit daarvan 1 maand Nieuw-Zeeland verkennen.
Wat ik allemaal wil gaan doen in Australië moet ik nog helemaal bekijken.
Zit er misschien aan te denken om daar een auto te regelen, met een paar mensen schijnt dit een goedkope en leuke manier te zijn om er doorheen te trekken.
Als je het wat lijkt om mee te gaan, stuur maar een berichtje 
Groetjes!
Roel
Hoi Roel,
Leuk dat je reageert! Ik heb ook nog geen flauw idee hoe en wat. Het enige wat ik weet is dat ik naar Australië wil en dat ik ergens eind November wil vertrekken.
Verder heb ik inderdaad ook gehoord dat je daar handig een auto kan huren/kopen en dat lijkt me ook een prima plan. Heb ik zelf in Zuid-Afrika ook gedaan en dat is goed te doen.
Ben je verder van plan om alleen te gaan reizen of ook nog wat te gaan werken?
Ik hoor het wel van je!
Groetjes esther