Hoi mensen,
Ik zal me even kort voorstellen. Ik ben Esther Roeters, 21 jaar. Ik werk als verpleegkundige in de Thuiszorg. Ik ben nu iets langer als een jaar klaar met me opleiding. Vorig jaar heb ik mijn eerste “reis” gemaakt. Ik ben 10 weken in Zuid-Afrika geweest. Ik heb hier 4 weken vrijwilligerswerk gedaan en ben daarna zelfstandig door het land wezen reizen. Dit was echt een super ervaring en ik wil graag meer van de wereld zien. Nu wil ik heel graag naar Australië, het liefst voor ongeveer 6 maanden. Ik weet alleen helemaal niks van het land, dus ik hoop hier iemand te ontmoeten met dezelfde plannen of misschien wel iemand die me al ervaringen kan vertellen.
Groetjes Esther
Heej Esther,
Ik ben sinds de zomer ook klaar met mijn studie (werktuigbouwkunde) en ben 21 jaar.
Mijn plan is om begin november richting Australië te vertrekken. de 14e schijnt er in het noordwesten een totale zonsverduistering te zijn wat me erg tof lijkt om te zien. Wil dan ook zo’n 6 maanden door Australië trekken en als het geld mee zit daarvan 1 maand Nieuw-Zeeland verkennen.
Wat ik allemaal wil gaan doen in Australië moet ik nog helemaal bekijken.
Zit er misschien aan te denken om daar een auto te regelen, met een paar mensen schijnt dit een goedkope en leuke manier te zijn om er doorheen te trekken.
Als je het wat lijkt om mee te gaan, stuur maar een berichtje 
Groetjes!
Roel
Hoi Roel,
Leuk dat je reageert! Ik heb ook nog geen flauw idee hoe en wat. Het enige wat ik weet is dat ik naar Australië wil en dat ik ergens eind November wil vertrekken.
Verder heb ik inderdaad ook gehoord dat je daar handig een auto kan huren/kopen en dat lijkt me ook een prima plan. Heb ik zelf in Zuid-Afrika ook gedaan en dat is goed te doen.
Ben je verder van plan om alleen te gaan reizen of ook nog wat te gaan werken?
Ik hoor het wel van je!
Groetjes esther
Nee ik ben sinds oktober aan het werk gegaan, probeer hier in Nederland zo’n 10k bij elkaar te sparen, om in Australië echt even alleen maar leuke dingen te doen.
Had de tip gekregen om in Nederland al het geld te sparen, omdat je hier veel meer verdient en daarnaast is er daar weinig werk te vinden, waarbij er niet altijd de beste werkomstandigheden zijn.
Was jij ook van plan om daar alleen maar geld over de bank te gooien? Of wou je daar ook nog wat werk gaan doen?
Over het huren van een auto hoor ik van meerdere kanten ook verhalen dat dit redelijk duur is en dat een barreltje kopen vaak veel gunstiger is.
Nou ik heb vorig jaar mijn spaargeld al over de balk gegooid haha. Ik ben vorig jaar naar Zuid Afrika geweest. Maar ik ben nu ook weer flink aan de bak, maar of ik er 6 maanden mee rond kan komen denk ik niet. dus ik wil misschien wel wat gaan doen, al is het ergens fruit plukken ofzo dat maakt me echt niet uit. Je leert er weer mensen mee kennen!
Maar ik wil natuurlijk ook vooral genieten van alles wat daar te doen is, dat is het belangrijkste!
Haha je kan je geld helaas maar 1x over de balk heen gooien:dag:
Je leert inderdaad met het werk ook meteen een hoop mensen kennen, dat is natuurlijk ook niet verkeerd 
Lijkt het jou ook wat om te beginnen met de eclipse in Cains?
Nou ik moet zeggen dat ik me nog helemaal niet verdiept heb in hoe en wat. Dus wat ik wel en niet wil, kan ik je nog niet zeggen.
Wat zijn jouw plannen dan?
Eigenlijk heb ik voor de rest nog geen echt plannen, maar leek me wel een hele mooie start om met zoiets unieks te beginnen. Voor de rest wil ik gewoon een hoop beleven (surfen, duiken, safari’s, boot tocht enz.). Meeste dingen wil ik daar boeken, gewoon wat er op de weg komt. Maar ik wil voor ik me ticket boek al wel globaal een beetje me route uitstippelen.
Ja sowieso genieten van alles wat je daar kan doen…
Heb je al een datum in gedachten dat je wil vertrekken? En boek je een ticket met een retourdatum of met een datum die je eventueel nog kan veranderen?
Groetjes
Ik zit er aan te denken rond 1 november te vertrekken, maar dat staat absoluut niet vast, enkele weken later zou ook geen probleem zijn. Met de ticket lijkt het mij wel het slimst om een open te nemen, als me geld dan op is en er is geen werk te vinden, kan ik gewoon weer naar Nederland vertrekken door de ticket aan te passen
En jij?
Nou ik wil sowieso wel iets van werk gaan doen in Australië, al is het maar voor 1 maand ofzo. Maar scheelt toch weer in de portemonnee, haha.
Ja ik zat zelf ook te denken om rond die tijd te gaan.
Komende donderdag heb ik een gesprek met mijn manager over mijn plannen, ik hoop dat ze me verteld dat ik met onbetaald verlof mag maar ik ben bang van niet. Dus dat is even afwachten.
Waar kan je zo’n open ticket boeken? Kan dat ook gewoon via internet eigenlijk?
Groetjes
Phoe daar heb ik me nog niet helemaal in verdiept, maar dat heeft nu waarschijnlijk nog niet zo’n extreme haast, 6 maandjes van te voren moet ruim zat zijn volgens mij. Me broer is een jaar geleden voor een zelfde soort trip langs het reisbureau in de stad geweest, die kunnen waarschijnlijk wel een hoop informatie geven.
Nee heeft ook geen haast, was benieuwd!
Nou ik heb gisteren te horen gekregen dat ik mag blijven op me werk, ik hoef dus gelukkig geen ontslag te nemen =)
Maar waar ben je precies naar op zoek hier op wereldwijzer? Echt naar een reisgenoot of…?
Nou hoorde ik verder van verschillende mensen dat je een bepaald bedrag op je rekening moet hebben wil je het land in mogen alleen ik kan nergens echt vinden wat dat bedrag is. Heb jij enig idee?
Nee heeft ook geen haast, was benieuwd!
Nou ik heb gisteren te horen gekregen dat ik mag blijven op me werk, ik hoef dus gelukkig geen ontslag te nemen =)
Maar waar ben je precies naar op zoek hier op wereldwijzer? Echt naar een reisgenoot of…?
Nou hoorde ik verder van verschillende mensen dat je een bepaald bedrag op je rekening moet hebben wil je het land in mogen alleen ik kan nergens echt vinden wat dat bedrag is. Heb jij enig idee?
Kijk, dat is goed nieuws!
Ik ben hier lid geworden, om een reisgenoot te zoeken en een hoop info over een trip door Australië te vinden. Ik was eerst van plan om met vrienden te gaan, maar die kunnen allemaal niet mee i.v.m. studie of geld 
Dat minimum bedrag heb ik ook wel op plekken gelezen, hoe ze dat nu precies controleren moet ik nog uitzoeken, maar dat kunnen ze waarschijnlijk wel vertellen als ik me reisvisum aanvraag (dat moet je ook van te voren doen). Het minimum bedrag is naar wat ik ergens heb meegepikt zo’n 3200 euro/dollar. Ik was zelf van plan om met zo’n 10k er heen te gaan, dus dat zit zeker goed dan. Met 3,2k zal je ook maar 2 maandjes in Australië kunnen blijven, dus het is ook wel aan te raden om meer dan dat mee te nemen.
Even jullie gesprekje gevolgt en dacht toch maar even te reageren!
Op het laatste berichtje van Roel: die 3200 euro geldt als je een enkel vliegticket naar Australië boekt. Je moet aankunnen tonen genoeg geld te hebben om het land weer te verlaten. Vorig jaar had ik een retour, en werd mij niets gevraagd qua bankzaken. Ook heb ik vaak gehoord dat je met een enkel ticket ook niet gecontroleerd word op je bankrekening. Maar dat is het risico dat je zelf wilt nemen.
En met 3200 eu maar 2 maanden ‘‘overleven’’ in australie is ook wat overdreven. Het ligt er maar net aan hoe duur je het zelf maakt. Je overnachtingen kosten tussen de 10 en 25 euro per nacht, en een beetje budget boodschappen daar kom je ook ver mee. Geen enkele backpacker gaat elke avond uit eten. Ik heb het met 1000 eu per maand kunnen doen. 
Nu m’n volgende dingetje… Ik vlieg 26 augustus weer naar Australië! Wel een stukje eerder dan jullie van plan zijn, maar dacht toch… Ik ga voor onbepaalde tijd & ben er in november ook zeker nog! Ik vlieg naar Perth, met een enkele vlucht, en m’n reisplan is ongeveer 0. Ben van plan te gaan, staan en doen wat ik wil & vind aaaaalles leuk en prima.
Toedels!
Hoi Annemiek,
Wat leuk dat je reageerd!
Hoelang ben je er de vorige keer geweest? Ben je toen enkel wezen rondtrekken of heb je er ook gewerkt?
Van dat geld hoor je overal wat anders. Ik ben van plan om een retourticket te kopen, dus dan lijkt het me ook geen probleem. Agh en je zorgt toch dat je voldoende saldo hebt. Ik wil daar wel nog wat gaan werken om wat extra op zak te hebben.
Leuk om te horen dat je weer terug gaat, het is je dus goed bevallen!! Ben je er de vorige keer alleen naartoe geweest? Hoe was dat? Je leert vast en zeker snel nieuwe mensen kennen.
Heb je nog tips voor ons, wat we echt gedaan of gezien moeten hebben?!
Groetjes
Ik heb 3 maanden gebackpackt zonder te werken, heb wel 1 ochtend in een hostel kamers schoongemaakt voor 3 nachten gratis accomodatie, vind ik eigenlijk ook wel een aanrader! Zo bespaar je erg veel geld! En het werk stelt weinig voor.
En het meeste geld geef je uit aan je accomodatie. 
Ik heb in m’n eentje gereisd, maar alleen was ik eigenlijk nooit, je leert zo veel mensen kennen & dat gaat juist makkelijk als je alleen bent! Heb zelf een deel van de oostkust over ‘‘moeten’’ slaan omdat ik het zo naar m’n zin had met een groep mensen, dat ik daar iets langer dan verwacht bleef (4 weken ipv 3 dagen hihi.) Maar het is maar net waar je je prettig bij voelt, voor de eerste paar dagen zou ik wel 1 iemand bij me willen hebben, voor als ik even een jetlagdipje heb of zo. maar voor de rest vond ik het echt tof, zo in m’n eentje!
't Is misschien niet echt een tip, maar meer een suggestie dit; Al die Fraser Island trips, eilanden trips, en andere toeristentrekjes… heb ik persoonlijk bijna allemaal over geslagen. Omdat veel hetzelfde is; witte stranden, blauwe zee blabla. Ik ben geen toerist, ik ben een reiziger, dus ik ga geen duizenden euros over de bank gooien voor een paar 3daagse bootripjes die allemaal hetzelfde zijn.
Heej Annemiek, ik wou dat ik dan ook al zou kunnen gaan!
Je kan inderdaad voor minder op reis, maar ik wil graag ook gewoon een hoop leuke dingen kunnen doen (trips e.d.), vandaar dat ik wat hoger reken.
Het is wel interessant om te weten dat dat alleen met een enkele ticket is, scheelt weer geregel.
Die tip van het schoonmaken is ook wel een goeie! kan je zo een hoop centen mee besparen.
Waar ben je in je trip allemaal geweest? En zie je veel van die eilanden tripjes? Eentje zal ik er waarschijnlijk wel doen, gewoon om even te kijken hoe het is:vak02: En weet je toevallig of je daar makkelijk surfspullen kan huren?
Dit was mijn route:
Melbourne - Christchurch, NZ. rondje zuidereiland - Sydney - Port Macquarie - Surfers Paradise -Brisbane - Mooloolaba - Noosa - Mooloolaba - Cairns - Alice Springs - Adelaide - Melbourne.
In Mooloolaba bleef ik zo lang hangen, dat ik geen tijd en behoefte meer had voor de rest van de oostkust dus ben meteen door gereden naar Cairns voor een boottocht over het Great Barrier Reef. In Surfers Paradise heb ik 1 middag surflessen gehad & vanuit Alice Springs een 3 daagse tour langs Uluru en zo.
Ik heb geen enkel eiland tripje zoals Fraser Island gedaan, omdat ik veel reisgenoten gesproken had, die er meerdere hadden gedaan en het op hetzelfde neer kwam; witte stranden, blauwe lucht, clear blue sea. Die eiland tripjes vond ik ook erg duur voor 2/3 dagen en pastten dus ook niet in mijn budget.
Surfspullen, zoals een plank, kun je in veel hostels en op het strand zelf huren, dus daar hoef je je geen zorgen om te maken denk ik!
Aankomende reis naar Australië wil ik er toch wel aan geloven om naar de Whitsundays te gaan, omdat die eiland trip wel het mooiste klonk & ik er deze keer wel geld voor zal hebben!