Australie eind 2012

Van het weekend eens de route bekijken, dat zijn nog aardig wat punten!
Is Mooloolaba een speciale stad/dorp? Of was het er gewoon super gezellig met alle mensen?
Ook goed om te horen dat er overal surfspullen te krijgen zijn :smiley: dat lijkt me daar heerlijk om te doen!

Mooloolaba was inderdaad gewoon super gezellig, het is ook een onwijs leuke stad maar daar had ik niet voor gebleven. Het heeft maar 1 hostel, en toen ik er was ontstond er een hechte groep van 10 - 20 man.
Noosa Heads vond ik wel een mooie stad, je kunt een onwijs gave wandeling maken vanuit een strand, door een soort heuvelachtig bos gebied naar een ander strand… Wij wisten pas bij 't eindpunt dat dat een naakt strand was… :stuck_out_tongue:

Man een mens gaat gewoonweg superhard dromen met die lectuur hier :slight_smile:
Leuk om te lezen dat er mensen zijn met dezelfde dromen, wensen, interesses hier!

IK wil dolgraag in februari 2013 vertrekken, mijn contract loopt af eind januari 13, dus de ideale periode om te vertrekken…

Ik heb nog niet echt een idee voor hoelang, maar dat zal schommelen tussen de 3 a 6 maand. Hangt wat af van het budget…

Ik wil heel wat van het land zien, natuur, cultuur, maar uiteraard ook wel is op 'n surfplank gestaan hebben, een gezellig feestje mag uiteraard ook… gewoon even de tijd van m’n leven ginds hebben!

Dus ik vermoed dat ik bij jullie aan het juiste adres ben!?

Hou me op de hoogte!

Mijn mailadres:

[EMAIL=“hofmans_sofie@hotmail.com”]hofmans_sofie@hotmail.com

Groetjes!

Sofie

Heej Sofie!
Dat klinkt niet heel slecht :smiley: volgens mij zit je dan idd wel op de goeie plek!
Als je me opzoekt op facebook (Roelvdgun) kan ik je anders ook wel even in de groep zetten die we daar hebben :slight_smile:

Hee,
Ik zat jullie gesprekken eens te lezen en dacht ik ga eens reageren! :wink:
Ook ik heb het wilde idee om eind 2012 okt-nov naar AUstralie te gaan. Veder heb ik het nog niet echt uitgestippeld, ben ondertussen hard aan het sparen.
Jullie ideeën lijken me erg leuk.

Groetjes Jolijn

Weet je al hoe lang je ongeveer wilt gaan? :slight_smile: en wil je daar nog gaan werken?

Groetjes!

Heee,

wil voor minimaal een half jaar gaan. Als je gaat moet je goed gaan toch :wink: Werken is afhankelijk van het geld wat ik hier bij elkaar kan sparen. Doe er alles aan om zoveel mogelijk geld hier te sparen. Niet meer shoppen enzo :wink:

Hey guys,

Heb net al jullie berichtjes naar elkaar gelezen, dat klinkt gezellig!

Zelf vlieg ik op 15 nov. naar Australie, ik vlieg op Melbourne. 28 dec. vlieg ik vanuit daar ook weer terug naar NL.

Het lijkt me fijn om met een klein groepje een gedeelte van m’n reis te doen en dan samen een auto of camper ofzo te huren. Zo heb je meer vrijheid denk ik en bespaar je flink wat geld op het reizen met het OV en het slapen in hostels.

Ik vind het wel belangrijk dat er een klik is en we een beetje dezelfde reisideetjes hebben.

Zelf was ik aan de volgende route aan het denken (of is dat iets te ambitieus in 6 weken):

Melbourne, Adelaide, Alice Springs, ev. Darwin en dan naar de oostkust en vanuit daar weer langzaam terug naar Melbourne.

Graag hoor ik wat jullie plannen zijn en misschien is het wel leuk om eens af te spreken hier in NL? Ik woon zelf in Utrecht.

Groetjes, Britt

hej esther! Op 9 oktober vlieg ik naar aus… daarna ga ik 2 weken vrijwillig werken in monkey mia. Daarna zijn de plannen om een beetje reizen en werkend door te trekken… heb jij al dingen die j super graag wilt zien:)

ow, ik zal me ook even voorstellen… ik ben anouk 23 jaar en ben al wel een jaar in zuid ameria geweest. ik wil ong 4 maand door aus trekken. ook om d kosten t drukken een btk werken.

leuk dat j ook naar aus gaat!

Hey Anouk!

Mijn plan is een beetje gewijzigt, heb mijn reis 2 maanden uitgestelt omdat dat beter uitkomt qua geld & thuissituaties. Ik vlieg nu 24 oktober naar Perth, dan ben jij ongeveer klaar met je vrijwilligerswerk op Monkey Mia…! Voor de rest heb ik nog steeds dezelfde gedachte en plannen; 0. Ik zie wel wat er op mijn pad komt!

Roel, zit nog even berichtjes terug te kijken en zie dat je een facebookpagina hebben waar jullie aan het kletsen zijn. Is er een mogelijkheid dat ik daarbij kan komen? Of hebben jullie alle plannen al gemaakt?

Oe, ik ben ook wel erg benieuwd naar die facebookpagina?? ik heet Annemiek van Hulzen op facebook (zijn er maar 2, ben de jongste.) dus zou erg graag toegevoegt willen worden aan de groep om mee te kletsen!

Ja dat klopt! heb die een maandje terug ofzo opgezet. Maar we hebben helaas afgesproken om de komende tijd even geen nieuwe mensen hieraan toe te voegen. We zitten inmiddels al op 10 man waarmee we binnenkort een keertje gaan kletsen. We zijn bang dat als we iedereen toevoegen, we binnen nog een maand op zo’n 30 man zitten en dan is het overzicht een beetje weg. Sorry!

Zodra er iemand uit t groepje stapt zal ik het meteen even posten! Ook onze verdere plannen zal ik hier wel even op gooien zodra we iets hebben.

Ik heb zelf in de tussentijd niet heel veel kunnen uitzoeken omdat ik druk ben met vanalles en nog wat. De route die mij heel interessant lijkt heb ik van dit forum, de zogenoemde D-route. De steden en eilanden die hierin zitten zijn: Sydney Brisbane Cairns Darwin Alice Springs Melbourne Adelaide (Nieuw Zeeland) (Tasmanie). Dit schijnt een echte aanrader te zijn voor 4-5 maanden (al kan meer of minder natuurlijk ook).

Ik heb wel een symbaloo pagina gemaakt waar allemaal bruikbare links op staan voor australië. wanneer ik nieuwe links heb zal ik die er ook bij knallen. De link hiervan is http://www.symbaloo.com/mix/australieinfolinks

Groetjes!