Reisgenoot Australië nov. 2012

Ik zal me eerst nog even kort voorstellen, ik ben Roel, 21 jaar en sinds deze zomer afgestudeerd voor HBO Werktuigbouwkunde

Ik ben van plan om rond november 2012 richting Australië te gaan, maar ben nog op zoek naar een reisgenootje.

Het plan ligt voor mij nog helemaal open, ik wil een reis van ongeveer 6 maanden gaan maken en zou het wel chill vinden om de trip met een reisgenootje te maken.
Het enigste wat ik nu nog als plan heb is om rond november te vertrekken, omdat de zomer daar dan begint en dan ongeveer een half jaar te blijven. Welke gebieden ik allemaal wil bekijken ligt nog open, maar iig een groot deel van de west, zuid en oostkust. Daarnaast wil ik tijdens die zes maanden (als het geld het toelaat) ook nog een “kleine” trip richting Nieuw Zeeland maken, om ook meteen eens een indruk van dat land te krijgen!

Wie zin heeft om mee te gaan, gooi er een mailtje/berichtje tegenaan!

Hoi Roel,

Ik ga niet rond november naar 3 oktober… Ik ga met Asutralian Backpackers… Lijkt mij ideaal! De eerste dagen relaxt beginnen doordat je zelf niet vanalles hoeft te regelen en daarna lekker met een auto op pad.

Wil je perse in november of misschien ook in oktober? Ik zelf ga ongeveer 4 maanden en zou ook graag nog naar nieuw Zeeland willen.

Groetjes Kim

Oktober zou natuurlijk ook kunnen :slight_smile: , maar dan moet ik nog wel even wat harder gaan sparen.

Heb zelf nog helemaal niks gepland, had november als punt genomen, zodat ik iig een doel had om voor die tijd alles geregeld te hebben.

Als ik je reactie zo lees heb jij je ticket al geboekt?
Aan de ene kant lijkt het me ook wel makkelijk met Australian Backpakkers of een dergelijke organisatie te starten, maar het lijkt me ook wel een mooie uitdaging om écht alles zelf te regelen/boeken.

Het idee om met de auto rond te trekken lijkt me ook wel heel mooi! :slight_smile:

He Roel,

Op 9 oktober vlieg ik richting Perth, en daarna ga ik 2 weken naar monkey mia om te werken. Op 28 oktober ben ik klaar…

Daarna had ik het idee om verder te reizen met een oud rammel bakkie of een campertje… Wie weet kunnen kijken of we een deel samen afleggen:vak02: ?

Liefs Anouk

Oef dat is wel een beetje de andere kant als waar ik wou starten:wereld:
Had van de week de tip gekregen om 14 november naar Cairns te gaan (noordoost) om daar de totale zonsverduistering te gaan bekijken. Dat leek me een mooie locatie om me route te starten.
Mijn leek het dan slim om rond 1 november ongeveer die kant op te vertrekken.

Voor jou is het zeker niet praktisch om dan direct naar de andere kant van Australië te trekken?

Hoi Roel,

Ik ga ook naar Australië rond oktober november waarschijnlijk voor een jaar. Mijn plan is ook wel om daar te werken maar wil ook het land zien? Ik weet niet in hoeverre dit overeenkomt met jouw plannen? Groetjes Lisa

heej Lisa,

tof! ik wil zelf in Australië niet gaan werken, ben sinds oktober hard aan het sparen, zodat ik daar echt een half jaar vakantie kan houden. Ik heb met een aantal mensen op facebook een groep gestart die allemaal rond dezelfde tijd willen vertrekken, voeg me anders daar even toe (heb op me profielfoto wel wat minder haar daar :p), dan kan je daar ook mee praten :wink: we willen waarschijnlijk de 30e a.s. afspreken in Utrecht met ze allen om eens kennis te maken.

groetjes!
Roel

Hey Hey,

echt dit is geweldig… wat je allemaal van plan bent is echt gaaf… Zelf wou ik ook graag in November weg… en ook ong voor een half jaar… ik heb echt nog geen plannen of iets…en sta overal voor open… miss een idee om even te praten

groetjes

ilsefleur

Heej Ilsefleur,

Lijkt me tof een xtje ideeen uit te wisselen, maar ik heb inmiddels al met een groep van 10 man/vrouw binnenkort afgesproken. Het lijkt ons niet heel slim de groep nog groter te maken, voordat we al het overzicht verliezen.

Groetjes!

Oh ik hoor net dat er iemand uit de groep stapt omdat die later wilt gaan. Dus als je me op FB even toevoegt, zet ik je erbij in de groep :slight_smile:

Hey
Ik ben Lonneke Timmer, 25 jaa. Ik lees net dat jullie al een hele groep hebben, maar ik zou echt supergraag
met een groep gaan reizen door australie en daarna nieuw-zeeland. Ik hou van gezelligheid en veel zien en doen. Ik heb genoeg geld gespaard en ben dan ook van plan om daar niet te werken maar echt volop te gaan genieten.
Mochten jullie nog iemand er bij willen dan zou ik dat echt super vinden.
GRoetjes Lonneke

Heej Lonneke,
Nu snap ik ook waarom jij me wou toevoegen op Facebook :stuck_out_tongue: Had je berichtje hier nog niet gezien.
Ik heb laatst me broer zo ver gekregen dat ie graag mee wilt. De groep die we hebben is meer om gewoon plannen voor een trip uit te wisselen. Op de FB groep hebben we op dit moment even afgesproken de max op 10 man/vrouw te houden, maar zodra er mensen uit stappen zal ik het even doorgeven :wink:

hey,
Ja als je dit nog niet had gelezen snap ik dat je dacht:“Wie is dat?”.
Zijn er wel ook mensen uit de groep die mensen zoeken om mee samen te reizen of is het echt alleen voor ideeen uitwisselen?
Groetjes Lonneke

hoi roel
had net je bericht gelezen en zag dat jullie al met een ploeg zijn ik wil namelijk ook dezelfde tijd weg mischien een idee elkaar eens te ontmoeten groet nick

Er zijn volgens mij wel mensen in de groep die nog maatjes zoeken, ik heb nu zelf het plan definitief om met me broer te gaan (kwam hij laatst ook pas mee). Wie allemaal nog iemand zoeken durf ik niet te zeggen, want ik hoor de laatste tijd niet zoveel van de meeste in de groep.
Ontmoeten lijkt me altijd wel tof! Waar komen jullie vandaan?

hoi roel
ik ben alleen ,omdat je vroeg waar we vandaan kwamen,ik heb ook al reackties op andere gegeven maar jij bent de eerste die wat laat horen ,ik kom uit strijen ,lijkt me leuk om wat te delen .heb daar ook wat fam dus kan ik gelijk bezoeken ben nog steeds van plan eind van het jaar begin volgend jaar te gaan .dat is beter het is dan zomer
waar komen juliie vandaan ,en heb je al van alles gepland hoor het
groet nick

Ik ben ook van plan rond die tijd te gaan.
Misschien al wat eerder.

Lijkt me ook leuk om samen te reizen.

Hey
Ik kom zelf uit Hilversum en wil ergens tussen sept en febr vertrekken. Tja nogal ruim genomen maar hangt er vanaf voor wanneer ik een reisgenoot kan vinden.
Ik wil alleen maar gaan reizen en op zijn hoogst af en toe een dagje werken puur voor de ervaring. Verder zou ik willen duiken en parachutespringen. Verder lekker genieten van de vrijheid en veel zien.
Groetjes Lonneke

hoi
leuk wat te horen ,ik wil het eind 2012 weg dan begint de zomer daar voordat we allemaal oud zijn wil ik wat van de wereld hebben gezien ik ben in voor een feestje en werken ben ik ook niet vies van groet nick

Zullen we eens met z´n allen (degene die wil) afspreken, kennis maken en zien tussen welke mensen er een klik is om mee samen te reizen?