Vliegticket naar Australie

Hallo Allemaal

Mijn naam is Judith, 22jaar en wil in September eindelijk Down Under gaan verkennen! Dit staat al jaren op mijn to do list en nu wil ik het dan eindelijk gaan doen!
Maar daarvoor moet ik natuurlijk wel een ticket boeken…

Nu mijn vraag aan jullie voor tips en richtlijnen om mijn ticket te boeken…ben al een tijdje aan het zoeken, vergelijken etc…Maar blijf het lastig vinden, zeker ook door het prijs kaartje eraan!

Al jullie hulp en ervaringen zijn welkom! Alvast heel erg bedankt voor jullie moeite en tijd!

Groetjes Judith

www.skyscanner.nl kun je enorm uitgebreid zoeken ( amsterdam - australie / het hele jaar … super flexibel dus.)

ik heb een enkel vliegticket naar Perth voor € 485 bijvoorbeeld. Maar als jouw plan is om de oostkust route te reizen, Dan zit je voor Melbourne/Sydney meteen weer aan de € 600 voor een enkele reis. (Perth & Darwin zijn de goedkoopste luchthavens om op aan te vliegen.) Maar dat is dus een enkele reis. :slight_smile: Als je via een organisatie gaat, hoe leuk en gezellig dat wel niet klinkt, ben je sowieso veel duurder uit.

Wat is je (reis)plan/idee ongeveer dan?

(Ik ben Annemiek trouwens! 19, en vlieg 31 oktober, dan 20, voor de 2de keer naar Australië! :smiley: Was er vorig jaar ook 3 maanden)

1 like

Hee Annemiek

Bedankt voor je tip! Heb skyscanners idd al uitgeprobeerd, erg veel keuzes idd! Super website! Ik heb alleen voor retourtjes zitten kijken, dan ben je zowiezo al weer een heel stuk duurder uit! Lees overal en van iedereen die leuke bedragen, maar ik kan ze helaas niet vinden:(

Mijn plan is eigenlijk om in Darwin te beginnen, dan met de trein door de outback naar adelaide te gaan en van daaruit de hele oostkust af te gaan, eindig dan dus in Cairns…wil vandaar uit ook weer richting huis, eerst nog een klein chill weekje op Bali voordat ik richting huis ga.

Vlieg jij wel gewoon vanaf Amsterdam en waar is jou stop? Kan je daar nog een aantal dagen verblijven, want dat maakt het bij mij ook stukken duurder, heb zitten kijken voor verschillende tickets, zodat ik in Azie ook nog een paar dagen kan verblijven

Je terugreis staat dus nog niet vast, boek je die gewoon later

Super leuk dat je al geweest bent…voor mij wordt het de eerste keer! Wil al heel erg lang, maar tijdens school had ik niet de tijd of de financieen! Nu is dat gelukkig anders;)

Ik vlieg inderdaad gewoon vanaf Schiphol, via Singapore (meteen overstappen) naar Perth. :slight_smile: Ik ben van plan om mijn terugreis naar Nederland door Azië te reizen (van het dure Australië, naar het goedkope Azië…) Ik wil gewoon zo snel mogelijk in Perth zijn, m’n vliegreis is maar 19u40! Dus om dan nog een tijd in Singapore te blijven… dat bewaar ik wel voor later!

Van Darwin naar Adelaide met The Ghan kost je ook weer € 300 euro… Dus zou 't juist super chill zijn als je vliegticket naar Darwin erg goedkoop is. Ik heb nog geen retourticket, omdat ik nu zonder plan ga., Vorig jaar had ik een ‘‘plan’’ en de helft daar van heb ik ook niet gedaan, en juist de helft van m’n reis bestond uit dingen die níet in m’n ‘‘planning’’ stonden. Dus ik kom aan in Perth, en áls ik snel een baantje vind, ga ik eerst een tijd werken… maand of 2/3/4 & daarna lekker rondreizen… doen waar ik zin in heb. :slight_smile:

Hoi Judith,

Heb je al geboekt? Kijk ook eens op www.schipholtickets.nl ook voordelig…!:vak01:

Bedankt voor de tip en de link, maar ik heb inmiddels geboekt:D
18 September gaat de reis beginnen!!:vak01:

Leuheeeeuk! Over 2 maanden al. :smiley: Hoe veel heeft je vliegticket nu uiteindelijk gekost?
En waar heb je 'm geboekt, en waar stap je over?

hahaha jaa heel snel al eigenlijk! Ga over 2weken eerst lekker naar Portugal met vriendinnen en daarna al heel snel naar Aussiee! Heb er echt zin in:zon02:

Ticket heeft uiteindelijk veel te veel gekost hihi:paranoid:
Maareee dan heb ik wel al mijn vluchten en bestemmingen die ik wilde
Ik heb nog gekeken voor een enkele reis, maar kon de goedkope prijsjes er toch niet tussen uit halen

Ik heb uiteindelijk geboekt bij TunaFish, hebben me heel goed geholpen en geadviseerd! Was een kosteplaatje maar het is nu wel helemaal naar me zin!:wub:

Ohhh lekker ja, ik ben ook nog lekker op vakantie aan het gaan enzo, moet toch nog even genieten hier voordat ik alles achterlaat!
hey maar ach, als je nu alles hebt wat je nodig had, qua vluchten en zo, dan maar wat duurder… dan heb je in ieder geval wel zekerheid. :slight_smile:

Op skyscanner staat wel een vlucht op Zondag 9 september naar Darwin voor 501 euro, enkele reis. Valt reuze mee vind ik. :slight_smile: Maar ik weet natuurlijk jouw reisplan niet! :slight_smile:

Hahhaha jaa idd…nog even van alles genieten! Ik ga maar voor 3maanden weg, maar toch mis je in de tussentijd van alles thuis! Ook al ga je natuurlijk zat nieuwe dingen beleven:zon02:

Jaa daarom, nu zit alles erop en eraan, dus heb ik daar verder geen kosten meer voor! Heb wel tickets gezien rond de 500 euro idd…maar ik wil in December weer richting huis, en de tickets dan zijn 2 of 3x zo duur door het hoogseizoen…daarnaast ga ik nog naar Bali en dat ticket kostte ook alweer dik 400 euro, wat uiteindelijk bij elkaar een veel groter kostenplaatje werd als ik nu heb…dus vandaar maar gewoon gedaan. Is in 1x wel heel erg veel geld, maar ben er nu wel helemaal klaar mee! Hoef niks meer te boeken of te regelen aan vluchten, wat opzich ook wel erg lekker is:D

Wanneer gaat jou reisje beginnen en wat zijn jou plannen ongeveer! Ik ben een beetje aan het kijken…me route weet ik al wel! Nu nog even kijken wat ik ECHT moet zien en wat de opties zijn;)

Jeeeeeemig, 400 euro voor een vlucht naar Bali. :open_mouth: Ook bij Tunafish geboekt? Wat een geld joh. :expressionless: Ik vlieg 31 oktober naar Perth, en vanuit daar staat alles open! Vind ik er snel een baan, blijf ik daar, zo niet, dan ga ik ergens anders heen! Ik wil ongeveer 3 tot 6 maanden werken én 3 maanden boerderijwerk voor m’n second year visa. (die 3 maanden boerderij werk wil ik sowieso doen, zodat ik later in m’n leven nog eens terug kan naar Australië en weer kan werken) Voor de rest vooral reizen en genieten!

Nee dat was niet bij TunaFish, dat was gewoon als ik me vluchten apart boekte en alles zelf zou samenstellen! Nu heeft TunaFish al mijn vluchten geregeld en een prijs vastgesteld.

Klinkt erg vet, zeker het boerderij werk! Ik kijk altijd Mcleods Daughters, is dan wel een serie, maar wel erg leuk hahaha
Wil ook zeker daar gaan kijken…bestaat echt allemaal!

Maar jij gaat lekker aan het werk dus…mijn plan is echt alleen maar reizen en genieten! Bij thuiskomst kijken we wel weer naar geld:so: hihi

Ja, ik ken McLeods Daughters, is altijd voor Will & Grace, dus kijk meestal de laatste 10 minuten haha! Het is toch wel grappig om dingen in Australië te zien die je wel eens op tv hebt gezien, zoals Sydney, de stranden, de Outback en zo. Sommige dingen vond ik in het echt een beetje minder, omdat ik het zo vaak op tv en foto’s zag en echt een Wauw-moment verwachtte. :stuck_out_tongue:

Vorig jaar was ik 3 maanden, gestart in Melbourne, naar Christchurch Nieuw Zeeland gevlogen, het zuidereiland rondgereisd, toen naar Sydney gevlogen, en vanuit daar tot Cairns gereisd, naar Alice Springs gevlogen, The Ghan genomen naar Adelaide & weer naar Melbourne gevlogen voor mijn vlucht naar huis. Dit was ook puur en alleen reizen, relaxen, genieten! Nu ik al weet dat ik voor mijn vertrek geen duizenden euro’s bij elkaar krijg, en ik super graag die ervaring in het buitenland wil opdoen, ben ik dus echt van plan om te werken. :slight_smile: Sowieso wil ik ook weer maanden rondreizen zonder de werken, maar dat komt wel goed, ik heb er vertrouwen in!

Wat is ongeveer jouw reisplan/route?

Ja klopt, door alles van tv, internet en uit tijdschriften zie je al zoveel, maar wil het toch heel erg graag zelf met eigen ogen zien en beleven! Foto’s worden altijd net ietsjes mooier gemaakt dan dat het er in het echt uitziet:(

Woow, je bent vorig jaar ook al geweest, super vet! Dan begrijp ik nu idd waarom je gaat werken in Australie, het geld groeit helaas niet op onze rug haha…Maar wat je zegt het werken is opzich ook al weer een hele ervaring, dus is helemaal niks mis mee! Zo kan je genieten en ervaringen opdoen tegelijkertijd! Reizen moet je ook zeker doen tussendoor, houdt je gemotiveerd om weer te gaan werken haha en je verdiende centen kan je dan weer mooi uitgeven;)

Mijn reis begint in Darwin (eigenlijk al op Schiphol hihi maar dat terzijde:p) In australie begin ik dus in Darwin, wilde eerste met The Ghan door de Outback naar Adelaide maar schrok behoorlijk van de prijs hiervoor, dus heb gesloten te vliegen…dus van Darwin naar Alice Springs en na een paar dagen van Alice Springs naar Adelaide. Van Adelaide is het de bedoeling om uiteindelijk in Cairns te komen…ik laat de planning een beetje open wat betreft stops, vervoer tussen deze plaatsen…zowiezo zullen de grote steden aanbod komen en andere trekpleisters! Hier ben ik me nu een beetje in aan het verdiepen. Nog tips??

Vanuit Cairns vlieg ik weer terug naar Sydney en vanuit Sydney naar Bali, nog even een klein weekje daar en dan weer richting huis.

En wat voor 'n vlucht naar Darwin heb je, via welke luchthaven stap je over? Wat je ook nog had kunnen doen is, vliegen naar Alice Springs, en dan the Ghan naar Adelaide. :slight_smile: Wat je vluchten van Darwin naar Alice Springs & van Alice Springs naar Adelaide zijn ook geen koopje natuurlijk… dus een paar tientjes extra voor zo’n bijzondere treinreis is ook een super ervaring. :smiley:

Het aantal dagen in Alice Springs staat dus ook al vast? Ben je van plan zelf een auto te huren om door de parken te rijden, of wil je een 2/3 daagse tour boeken? Qua reisvervoer heb ik niet echt tips eigenlijk! Tussen Sydney en Cairns heb ik de Greyhoundbus gebruikt (enorm fijne bus, dat wel!) En tussen alle andere steden ben ik gewoon gevlogen, behalve Alice Springs - Adelaide, dat heb ik met The Ghan gedaan! :slight_smile: Zelf heb ik geen rijbewijs, en dat staat voorlopig ook niet op de planning… dus dit jaar ga ik gewoon weer met het openbaar vervoer / vluchten reizen.

Wat ik wel weet, is dat ik net als jij, vanuit Australië eerst naar Bali ga. Wilde ik vorig jaar ook, maar mijn geld was hártstikke op!

Ik heb aardig wat vluchten, vlieg eerst Amsterdam, Londen dan Londen Singapore, daar blijf ik 2dagen, vanuit Singapore dan naar Darwin…
Ik had idd 1 vlucht kunnen nemen en dan een stuk met de trein, maar de vluchten die ik heb zijn echt vele malen goedkoper dan de trein. Dus had toch maar besloten om het gewoon te vliegen…
Jaa ben 3dagen in Alice Springs, weet nog niet helemaal of ik zelf een auto huur of een tour boek! Een auto alleen is ook aardig prijzig dus miss is het wel beter om een tour te boeken, daarvoor moet ik nog even kijken!
Greyhoundbus ga ik onthouden, wss gaat er wel veel met de bus gebeuren. Heb wel een rijbewijs, maar heb zowiezo al gezien dat het niet overal even makkelijk gaat als je nog niet boven de 25jaar bent. Daarnaast zijn de kosten voor een auto huren ook aardig wat en is dit alleen goed te doen als je deze kosten kunt delen…Dus dat wordt gewoon even kijken wat het beste is

Ik geef je groot gelijk, dat is ook het eerste wat ik zei…als ik naar Australie ga dan ga ik zeker ook naar Bali:d En dat staat nu dus ook in de planning!

Hoi Annemiek,
Heb jij moeten reserveren voor de Ghan?? En heb je wel tijd in Alice springs voor een tour??
Graag hoor ik van je, ben wel benieuwd!
Groetjes Marije

Hoi Marije!

Heb vorig jaar met the Ghan gereisd, deze heb ik op internet vooruit geboekt. Zo ver ik weet kun je alleen met de Ghan reizen als je gereserveerd hebt? Want je krijgt een stoel toegewezen. Je kunt een klasse en dergelijke kiezen.
http://www.greatsouthernrail.com.au/site/home.jsp
Alsjeblieft, dit is de website van het treinnetwerk in Australië!
de Ghan rijd niet elke dag, dus je moet wel een beetje vooruit plannen.

Ik vloog 27 mei van Cairns naar Alice Springs, 28 - 30 mei deed ik een 3 daagse tour & 2 juni, 3 dagen na de tour, nam ik the Ghan naar Adelaide. Dit heb ik wel allemaal een kleine maand van de voren geboekt. Hoop dat dit je duidelijk antwoord geeft op je vraag. :slight_smile:

1 like

Hey Annemiek, ik ben katrijn, 15 jaar en ik wil volgend ook naar australië ( Melbourne) om een maandje bij een vriendin te verblijven, en ik vind maar geen ticket dat goedkoop genoeg is, mijn ouders willen 400 of 600 euro meebetalen en ik probeer ook zo veel mogelijk zelf te sparen, maar 1800 euro (skyscanner.nl) is wel te duur voor me. Nog tips? Alvast bedankt! :wereld:

Hallo Katrijn,

bij Cheap Tickets.nl heb ik gezocht op: 20 februari tot 20 maart, Amsterdam - Melbourne en daar vond ik vluchten vanaf 1230 euro, met KLM. En zo nog een hele serie onder de 1350 euro, met verschillende maatschappijen.