Backpack reisbureau voor een ticket met meerdere bestemmingen. Welke kan je aan raden?

Hoi,

Ik wil rond 26 december van dit jaar vertrekken naar Sydney. In Australie ga ik voor een maand of 2/3 reizen en daarna wil ik daar gaan werken voor een maand of 4. Vanuit SYD wil ik graag naar Auckland vliegen om ook Nieuw-Zeeland te ontdekken. Dit wil ik ongeveer twee maanden doen. Na AKL staat Azie op de planning en wil ik naar Bangkok vliegen. In Azie blijf ik ook ongeveer een maand of 3/4 en daarna vlieg ik weer terug naar AMS.

Wie kan mij een goed reisbureau aanraden? Ik heb al contact gehad met Tunafish en Kilroy, maar ben benieuwd of er nog meer zijn!

De eerste twee maanden van mijn reis door Australie gaat er een vriendin vanuit NL mee. Wij willen graag dezelfde heenvlucht. Aangezien zij een retourtje AMS-SYD nodig heeft is het makkelijk voor haar om gewoon via KLM oid te boeken. Bij bv China Airlines duren de overstappen lang en betaal je ongeveer even veel als bij KLM waar de overstappen maar tussen de 3-10 uur liggen.
Maar aangezien ik een combi ticket wil is dit niet zo makkelijk te regelen via KLM. Wat nu?!

Leuk plan, Zoek eerste een ticket dat bij jou past en daarna voor haar een retourtje op die vlucht boeken. Met online inchecken of vroeg samen aan de balie verschijnen kun je ongetwijfeld regelen dat je naast elkaar komt te zitten.

er zijn meer dan genoeg organisatie’s die around the world tickets aanbieden. Kijks een op stite’s als backpackers.nl, worldticketcentre en meer van dat soort organisatie’s. Die hebben vast een ticket dat bij jou past.

Je kan nog Vliegwinkel en Joho proberen.
Bij Vliegwinkel zou ik dan wel persoonlijk langsgaan.
Joho vraagt geld voordat ze dingen voor jou gaan uitzoeken (ook omdat verzoeken aan hen vaak ingewikkelder zijn, bv. ook stages, vrijwilligerswerk, verzekering etc).

Mijn laatste (ietsjes ingewikkeldere) ticket heb ik via Kilroy gekocht omdat die een betere deal hadden dan Vliegwinkel en ook betere dagen en tijden. Vliegwinkel had er toch wat minder tijd in gestoken in dit geval… maar in het verleden heb ik ook wel goede ervaringen met Vliegwinkel. Bijvoorbeeld toen een airline soortement failliet ging tijdens mijn reis (en allerlei vluchten die ik al geboekt had, ophielden te bestaan), heeft Vliegwinkel wel mijn vluchten kostenloos omgeboekt en alles netjes doorgegeven.

Tip: als je een paar maanden gaat reizen in Australië, overweeg dan een open jaw ticket. Bijvoorbeeld heen vliegen naar Darwin of Perth; dan zelf over land naar Sydney reizen (of andersom), daar werken, en dan van Sydney naar Nieuw-Zeeland vliegen. En misschien kun je ook voor dat land wel een open jaw nemen. Klimaat speelt natuurlijk een rol, en welke stukken van Australië jullie willen zien.
Een open jaw is niet perse duurder dan een retourtje naar en van dezelfde stad. En ook al is het wel ietsje duurder: het scheelt héél veel uren (en kosten) dubbel reizen over land. Of je moest toevallig een handig rondje in gedachten hebben zonder dubbele stukken…

Een lange overstaptijd is helemaal niet erg. Juist fijn om die bizar lange reis naar Australië op te breken (vreselijk, zo lang in een vliegtuigstoeltje! Word al gek als ik er weer aan terugdenk). Ga je toch even een dagje Hong Kong ofzo in? Of doe lekker een stopover van 5 dagen als dat geen/weinig geld scheelt.

De KLM-opmerking snap ik overigens niet zo. Naar Australië vliegt toch ook Qantas en wel meer maatschappijen.
Heeft Kilroy nog geen uitgebreid onderzoek gedaan naar alle opties? Ben je al echt langs geweest op een kantoortje van Kilroy, en heb je goed doorgevraagd naar wat er allemaal mogelijk is, en wat zij aanraden? Laat ze gewoon de tijd voor je nemen hoor! Zij rekenen ook commissie voor al dat uitzoekwerk, daar mag je best wat voor terug verwachten.
En neem de offerte mee naar huis en denk er eens goed over na voordat je beslist, en vraag eventueel nog wat verder door als je nog een andere optie bedenkt.

Wij hebben onze wereldticket gekocht via Kilroy travel (Amsterdam, Utrecht en Groningen) en we zijn meer als tevreden!

Graag gedaan Irene!