wij zijn van plan dit jaar in november naar australië, tasmanië en NZ te gaan rondreizen en backpacken. We willen minimaal een half jaar en hebben nog niet geboekt. Heeft iemand suggesties wat voor ticket en waar we deze het beste kunnen boeken? Het beste is misschien een vliegticket zonder vaste retourdatum vanwege mogelijke uitloop?
Ik weet niet of je inmiddels al antwoord hebt gekregen op je vraag.
Maar Tickets kun je eigenlijk overal kopen. Houd er dan wel rekening mee dat je een ticket hebt met een open eind datum. Een open jaar tockets bijvoorbeeld. Ik heb mijn ticket bij Australian Backpackers gekocht. Een open jaar ticket waarbij de einddatum 3 keer kosteloos kon wijzigen. Ook zat er een retourvlucht voor 60 euro bij voor NZ en een tussenstop in Hong Kong. Ik had ook nog 2 gratis binnenlandse vluchten maar deze heb ik nooit gebruikt omdat wij alles over het land hebben bereden. Deze vlucht was via cathay Pacific. Op hun site kun je ook tickets boeken.
je hebt verschillende soorten tickets.
retours met een vaste eind en begin datum
retours met een vaste begin datum maar een einddatum die te wijzigen is (maximaal een half jaar na vertrek)
en een jaar retour (de einddatum is leg je vast maar kun je meestal kosteloos wijzigen (afhankelijk van vliegmaatschappij), je kunt niet verder dan 10 maanden vooruit boeken voor een ticket, dus bij deze jaartickets moet je je ticket een x wijzigen. Let op: vaak mag je niet eerder terug dan na 6 maanden!).
Open tickets in de vliegwereld houd in dat je via elke airport in het land mag vliegen. Deze tickets zijn super duur.
Ga eens langs bij een travelagency en vraag eens na. Je kunt ze altijd om advies vragen!
Het verschilt per maatschappij of je kosteloos kan wijzigen of niet.
Ik heb mijn ticket geboekt bij kilroy travels… Zij hebben elke dag om 12u een ticketdeal… en deze zijn vaak super interessant… Mijn ticket is bijv. ook 1 jaar geldig, data wijzigen zou me 150,- kosten…
Ik ben opzoek naar advies. De 27e vlieg ik met emirates naar Brisbane vanaf Londen gatwick. Ik moet alleen nog een vlucht naar londen! Ik zit alleen met de overstaptijden. De vluchten met easyjet geven een overstaptijd van 3 uur. Eén van british airways of 4 uur of 7 uur… Maar in tussentijd moet ik wel mn backpack ophalen door de douane opnieuw inchecken en weer door de douane. Best wel risky dus.
Ik had persoonlijk nooit een ticket geboekt vanuit Londen aangezien je nu idd moet uit- en in- checken voor je verder reist…
Let wel op dat je naar hetzelfde vliegveld vliegt… Ryanair vliegt geloof ik niet overal op…
3 uur is op zichzelf voldoende, zeker met Gatwick dat ‘maar’ 2 terminals heeft. Maar let wel dat Easyjet net als andere budgetmaatschappijen een wat mindere reputatie heeft qua op tijd aankomen/vertrekken; ze hebben erg strakke vluchtschema’s…