Begin 2015 ga ik voor 1 maand naar Nieuw Zeeland en voor 2 maanden naar Australië. Hiervoor wil ik graag een open ticket boeken, zodat ik mijn vluchten tussendoor eventueel nog kosteloos of tegen een laag tarief kan verzetten.
Op zich is het prima als mijn vertrekdatum vanuit NL en vertrekdatum uit Australië naar NL vast staan, maar de vluchten die ik tussendoor nog maak wil ik eventueel kunnen verzetten. Ik maak tussendoor nog zo’n 6 binnenlandse vluchten.
Australian Backpackers is mij bekend en bij Kilroytravels betaal je € 125,- om je vlucht te verzetten.
Wie weet er andere organisaties waarbij je een open ticket kunt boeken? Advies is heel erg welkom!
Volgens mij heb je geen schijn van kans. Maar wil je echt al je vluchten al voor vertrek boeken? Open binnenlandse vluchten zijn er zat, maar dan betaal je zeker het dubbele van een niet te wijzigen ticket. Is het geen overweging om de vluchten van hier naar Nieuw Zeeland, Nieuw Zeeland naar Australië en van Australië weer naar huis tevoren te boeken en de rest daar te regelen? Ik weet het, als je zo vroeg mogelijk boekt betaal je het minste (blue saver en dergelijke) maar dan leg je je ook wel vast. En kijk je bij de laagste tarieven voor binnenlandse vluchten ook wel goed hoe veel kilo bagage bij de goedkope tickets inbegrepen is? En misschien lijkt uiteindelijk een keer een stuk met de Greyhound bus of de trein ook wel aantrekkelijk. Je ziet in elk geval meer dan vanuit de lucht.