Ticket keuze

Ik ben van plan om vanaf februari 6 maanden naar Australië te gaan. Ik loop op dit moment tegen een aantal vragen aan en ik hoop dat iemand deze vragen van mij kan beantwoorden!

Op dit moment heb ik een open-ticket gevonden bij activity international:
Amsterdam - Australië (retour)
Australië - Nieuw Zeeland (retour)
Australië - Fiji (retour)
Inclusief drie binnenlandse vluchten in Australië en stopovermogelijkheden in Azië voor bijna 2000 euro

Fiji spreekt mij echt aan en dat is dan ook de reden waarom ik dit ticket wil boeken.

Kennen jullie andere alternatieven van soortgelijke vliegtickets zonder de stopovermmogelijkheden in Azie?

Vanuit Australië kun je voor 80 euro naar Nieuw Zeeland. Op dit moment vraag ik me dus af of het wel zinvol is om dit ticket te boeken, aangezien je op dit moment ook tickets kunt krijgen voor 900 euro… Hoe goedkoop zijn binnenlandse vluchten?

Opentickets of gewone tickets met vaste data, wat adviseren jullie?

Alvast bedankt!

Wow 2000 euro dat is een hoop geld. Je weet dat het goedkoper kan, he?
wat betreft binnenlandse vluchten: ligt een beetje aan de periode maar ik betaalde begin juni (2 weken vantevoren geboekt) rond de 100 a 200 dollar van noord naar zuid.

Als je niet via Azië wilt reizen, is je beste optie meestal KLM/Air New Zealand via Los Angelos of San Francisco, waarbij je stops kunt maken op de Cook Eilanden, Samoa, Tonga, Vanuatu… net wat je wilt. Ticketprijzen beginnen vaak rond de 1200E (maar de vluchten voor Tonga en Samoa zitten nu ws al vol voor de lage prijsklasses!), neem even contact op met het Worldticketcenter, die zijn goed in het vinden van die gaatjes.

In december/januari is het zomervakantie in OZ, maar buiten dat seizoen zou je nog wel eens goedkoop een retourtje Fiji vanuit Sydney kunnen oppikken als je daar dan nog graag heenwilt, kijk daarvoor eens op de website van Quantas.