Binnenlandse vlucht op voorhand boeken aan €50 + timing?

Ik en mijn verloofde (vrouw als we vertrekken), gaan 11 maanden op reis met een 2 maanden stop in Australië (16 feb - 16 april) na 6 maanden Zuid-Oost Azië.
Omdat 2 maanden niet zo heel lang lijkt, graag wat hulp.

Voorlopig hebben we volgende “route” in het hoofd:
Deel 1:
(landen in) Melbourne - Great Ocean Road - Adelaide (met Kangaroo Island erbij) - (terug naar) Melbourne - Tasmanië
(binnenlandse vlucht naar Sydney?)
Deel 2:
Sydney helemaal naar boven naar Cairns (en vandaaruit doorvliegen naar Nieuw Zeeland)

Mijn vraag is nu of iemand enig idee heeft hoe lang we moeten voorzien voor dat 1ste stuk. We kunnen namelijk bij boeking van onze intercontinentale vluchten onbeperkt binnenlandse vluchten in Australië boeken aan €50 per stuk (enkele vlucht met Qantas per persoon). Weegt deze prijs op tegenover de courante prijzen in Australië, want je zit natuurlijk op een vaste datum geprikt.
We gaan waarschijnlijk voor zowel Kangaroo Island als Tasmanië een excursie boeken om wat ‘tijd te winnen’.
Verder geen eigen vervoer op af en toe een huurauto na

Lijkt het ook npg mogelijk nog Uluru erbij te nemen (weliswaar met binnenlandse vluchten en een excursie)

Alvast bedankt!
Steven & Elke

Wij maken niet veel gebruik van binnenlandse vluchten omdat we alles met de auto doen maar de vluchten van Melbourne naar Tasmania en van Tasmania naar Sydney hadden we al een half jaar van tevoren geboekt bij resp Jetstar en Virgin Blue. Let goed op dat je een vlucht boekt met 20kg toegestaan. De vluchten werden steeds duurder dus we waren tevreden dat we zo vroeg hadden geboekt. Februari is een van de mooiste maanden voor Tasmania. We hebben er 2 weken rondgereden en dat was eigenlijk nog te kort. Voor KI moet je ook eigenlijk 2 volle dagen voor uittrekken. We bleven er 4 en dat was niet te veel. KI is veel groter dan je denkt. Sealink heeft tours naar KI.
Je kan van Melbourne langs GOR langs de kust en via een andere route terug (bv via Grampians) maar ook zigzaggend naar Adelaide en met het vliegtuig terug.
Van Sydney naar Cairns is 2700 kms maar in de praktijk veel langer omdat je omwegen gaat maken voor de attracties etc. Verder moet je er mee rekening houden dat maart/april nog de Wet is in Far North Queensland. Toen wij in het zuiden waren in maart verleden jaar had het zo hard geregend in Queensland dat Lake Eyre volstroomde (zoek de afstand maar eens op). Op deze trip zijn we dus niet alleen naar Tasmania geweest maar ook helemaal van Sydney naar WA gereden door Nullarbor Plain. Maart is wel een fantastische tijd van het jaar om dit te doen maar niet iedereen is gecharmeerd van een zo’n lange rit door de Outback.
Je zou kunnen overwegen om Tasmania en het ZO te doen en dan een vlucht naar Perth en in WA een tijdje verblijven. WA behoort nog steeds tot onze favoriete gebieden.
Je zou natuurlijk ook eerst naar NZ kunnen gaan en dan naar Australia vwb het weer. In februari beginnen op het SI en dan naar NI en naar Oz.
Yeehaw

Als ik jullie was zou ik de binnenlandse vluchten niet van tevoren boeken. Australie heeft een hoop low budget airlines als Tiger Airways, Jetstar en zelfs Virginblue is niet zo heel duur. Ik ben zelf 8 maanden in Australie geweest afgelopen jaar en heb kort van tevoren mijn vluchten geboekt voor $ 70 of $ 80 dollar. Is dus te vergelijkem met de 50 Euro wat via jullie ticket kan. Vooral tussen de steden zijn er zoveel vluchten per dag. En anders kan je altijd nog met de trein, ook een enorm leuke ervaring om het landschap voorbij te zien komen!

Het grootste voordeel is, dat je wat meer vrijheid hebt, wat als je eenmaal onderweg bent, heerlijk is. Heb je het ergens enorm naar je zin, kan je wat langer blijven en vice versa!