Op eigen houtje door Australie

Hallo reisfreaks:)

Mijn vriendin en ik willen volgend jaar oktober naar australie en hebben 4 weken de tijd.
Het lijkt me leuk om met binnenlandse vluchten kris kras door Australie te gaan en op die manier wat te gaan bekijken. Heeft iemand daar ervaring mee en zo ja hoe hebben jullie dat gedaan en welk budget was er mee gemoeid?

Kun je alles van tevoren boeken of moet je de binnenlandse vluchten ter plekke boeken?
ik hoor het graag

groet
Klaas

Ik zet dit onderwerp in Reiscafe, misschien dat er dan wat reacties opkomen.

Op Australie.nl staat een aanbieding van Malaysia Airlines…
als je bij hun het retour ticket boekt kan je vanaf 35 euro binnenlandse vluchten in australie boeken.

heb daar echter geen persoonlijke ervaringen mee

Ik heb wel diverse binnenlandse vluchten gemaakt, ben tijdens mijn eerste reis gewoon ter plaatse een reisbureautje binnengewandeld. Maar ook is alles erg goed online te boeken (Zowel thuis als vrij kort vooraf ter plaatse). Ik heb erg goede ervaringen met Virgin Blue. Zeer voordelig en verder uitstekend geregeld. Zo arriveerde ik pas 15 minuten voor vertrek van een vlucht Sydney-Brisbane, was geen enkel probleem. Bagage was reeds geladen maar er ging gewoon een medewerker met mijn rugzak op zijn nek het platform over, klep open, tas er in, klep weer dicht, no worries

kijk gewoon eens op www.virginblue.com.au Dan kun je orienteren op wat mogelijk is en wat het kost

Kort van tevoren boeken kan wel maar denk dan hier aan;
Over last-minute boeken wordt in Australie anders gedacht dan in NL. Als je in Australie last-minute boekt dan betaal je meestal het volle pond. Iets verder van tevoren boeken kan dus voordeliger zijn.

Dat is in NL toch niet anders? Het is gewoon hoe budhet airlines werken, de eerste stoelen kosten een schijntje, daarna wat meer, dan weer wat meer, dan nog meer en de laatsten zijn het duurst. Zo is het ook bij Ryan Air, Easyjet, Vuelling enz.

Hallo,

www.jetstar.com.au ook een lowbudget maatschappij in Australie.
Virgin was al genoemd zag ik ook erg goed te doen.
Zoals gezegd hoe eerder je die boekt hoe goedkoper het is.

Houd er rekening mee dat 4 weken niet lang is. Als je teleurstellingen wilt voorkomen boek dan de binnenlandse vluchten ruim van tevoren. Dat gaat heel gemakkelijk en zoals Moira zegt, hoe later hoe duurder. Let ook op de bagagebepaling op de websites.