Binnenlandse vluchten...

Hallo iedereen,

Wij gaan in juni drie weken naar Australie en landen en vertrekken uit Sydney. Nu hebben we nog geen binnenlandse vluchten geboekt, omdat onze internationale vlucht eerst bevestigd moest worden (om een geldige reden te hebben, moest die vlucht vertraagd zijn en we de aansluiting zouden missen). Nu ga ik op internet (virginblue of een andere) een vlucht naar Cairns boeken vanuit Sydney, maar dan zijn we niet zeker naar waar we willen. Als Cairns zo goed meevalt, willen we daar misschien 2 weken blijven en dan een vlucht via Ayer’s Rock terug naar Sydney nemen. Of anders reizen we naar beneden tot Townsville om vandaar een vliegtuig te nemen naar Ayer’s Rock en dan terug naar Sydney… Is het moeilijk/mogelijk om ter plaatse vluchten te boeken of is dat heel duur en nemen we beter de bus vanuit Cairns tot Sydney en vergeten het vliegen. Heeft er iemand ervaring met binnenlandse vluchten ter plaatse te boeken?Of tips, die zijn ook altijd héél welkom. Alvast heel erg bedankt voor de reacties!!!

Groetjes,
Tasja

Schoolvakanties die tijd van het jaar zijn voor QLD: 27 juni-12 juli en voor NT: 20 juni-19 juli. In die tijd van het jaar kan je het vergeten last minute flights te boeken. De enige maatschappij die op Uluru (voor 1983 bekend als Ayers Rock) vliegt is Qantas en de vluchten zullen duur zijn. Dus geen Jetstar of Virginblue vluchten naar Uluru. Boek binnenlandse vluchten zo vroeg mogelijk.
Yeehaw

Hoi Jeehaw,
Héél erg bedankt om te reageren, ik denk dat we Uluru dan gaan laten vallen, uiteindelijk zullen we zowiezo mooie plaatsen bezoeken daar en gelukkig vertrekken we eind mei en blijven tot 20 juni, dus dat is buiten de schoolvakanties. Ik neem aan dat ze in Australie ook een last call-systeem hebben en nu ben ik toch al laat om een binnelandse vlucht te boeken, dus zien we daar wel.
Groetjes,
Tasja

Hallo,

Last minute voor vliegen bestaat niet echt. Het systeem voor binnenlandse vluchten is hoe eerder geboekt hoe goedkoper.
Je hebt daar als low budget

www.virginbleu.com
www.jetstar.com
www.lionair.com

gr van Moira

Jammer, ik ben blij dat je het zegt, want ik ging ervan uit dat het zoals hier op zaventem zou zijn, 's morgens kijken welke plaatsen vrij zijn en dan krijg je 20 % korting op je ticket. Dan ga ik toch vanavond beginnen te zoeken voor een binnenlandse vlucht van Sydney naar Cairns en dan hebben we drie weken de tijd om via de oostkust terug tot Sydney te geraken. Ik hoop dat het ons lukt :slight_smile:
Heel erg bedankt!!!

Hallo,

Dat is hoe het systeem van low budget werkt hoe eerder je boekt hoe goedkoper.

gr van Moira

Hoi Moira,

We hebben gisterenavond onze binnenlandse vlucht van Sydney naar Townsville geboekt voor een heel schappelijke prijs (50 Euro per persoon), en vanuit Townsville hebben we drie weken de tijd om terug tot Sydney te geraken, dus dat wel komt in orde!!!
Bedankt voor de antwoorden!!!

Groetjes,
Tasja

graag gedaan hoor dat is inderdaad niet duur. Weet je waar het pas goedkoop is Azie ik heb net een vlucht geboekt voor 40 euro voor 2 personen lachen.

gr van Moira

Goed zo! Nog even een tip voor mensen die niet uit hun hoofd alle prijsvechters in een land/regio kennen: op Skyscanner kun je voor jouw reisdata de beste deals zoeken. Ik zag laatst nog een enkeltje Sydney-Brisbane voor omgerekend € 27.

Groetjes,

André
Melookyoubook

Dat is inderdaad bangelijk, wie weet gaan we de volgende keer wel naar daar :slight_smile:
veel plezier!!!

Houd er bij die binnenlandse vluchten wel rekening mee dat je voldoende check-in luggage mag meenemen. Het is mooi om op Townsville te vliegen maar dan ben je nog niet in Cairns of Port Douglas. Ik weet niet of het tot de mogelijkheden behoort maar een auto huren en dan op eigen gelegenheid van bv Cairns naar Sydney rijden (geen d/o kosten tussen Cairns en Sydney) kan ik aanbevelen. Het geeft je een stuk meer vrijheid en in 2 weken is dat goed te doen, plus een week in Far North QLD natuurlijk.
Yeehaw

Hallo,

dit kun je toch gewoon aangeven als je tickets boekt. Ik heb veel met jetstar en virgin gevlogen en daar kun je het handmatig helemaal aangeven.

gr van Moira

We hebben inderdaad 8 $ extra betaald voor onze bagage, anders kan je enkel handbagage meenemen. En een auto huren behoort zeker tot onze mogelijkheden, maar daarvoor moet ik nog iets grondiger de kaarten bestuderen. Bedankt voor de tip “Far North QLD”, dat is het eerste dat ik is zal uitzoeken, want ik heb geen idee wat dat is…:wink:
Zolang het doenbaar is in drie weken, is het goed voor ons.

Moira, een gewaarschuwd mens telt voor 2. Je moet wel het juiste hokje aanvinken zoals Tasja goed heeft gedaan.
Far North Queensland is het gebied boven Townsville helemaal tot Cape York (Cape York Peninsula) maar in de praktijk zal je niet verder komen dan Cape Tribulation. Veel wegen ten noorden daarvan zijn onverhard en niet toegestaan te rijden met een huurauto. Een week tussen Cairns en Port Douglas is perfekt. Je kan allerlei uitstapjes maken naar bv Cape Trib, Daintree NP, Great Barrier Reef, Kuranda, Atherton Tablelands etc. Zondagmorgenmarkt in Port Douglas is erg leuk. En tussen Townsville en Cairns is een van de mooiste stranden van Aus in Mission Beach. Met Townsville is ook niets mis. Een prachtig aquarium, flaneerboulevards, Castle Hill lookout en misschien een bezoek aan Magnetic island.
Yeehaw

Hallo,

Klinkt voor mij vrij logisch het lijkt mij dat je meestal goed leest als je een ticket boekt.
Maar goed als jij het wil vermelden mij best hoor.

gr van Moira