Wij hebben besloten om van half feb tm half april 2010 2 maanden naar Australië te gaan. Ik weet dat het boeken van een ticket naar Australië goedkoper is al je het ver van te voren boekt. Op cheaptickets.nl zijn verschillende tickets te vinden voor rond de 1000 euro. Een mooi aanbod dachten wij zo. Het probleem is echter dat we nog niet weten waar we allemaal precies naar toe willen (Oostkust? Darwin daarbij? Westkust? Tasmanië?) vandaar dat we van plan zijn een retourticket Sidney te boeken en dat de rest met binnenlandse vluchten te doen als we eraan uit zijn waar we precies naar toe willen. Mijn vraag is echter of iemand van jullie weet of dat je die tickets ook ver van te voren moet boeken of dat die een week of paar weken van te voren ook nog zo goedkoop zijn als ze nu zijn (op Jetstar.com.au vind je al een ticket Darwin-Sidney voor 174 Aus Dollar).
Hi Els
€ 1000,-- is zeker een mooi aanbod. Gauw boeken! Wij betaalden een stuk meer in februari dit jaar.
Wat de binnenlandse vluchten betreft, wij vlogen op Melbourne en meteen aansluitend een binnenlandse vlucht naar Tasmania. Die hadden wij al 6 maanden van te voren geboekt bij Jetstar. En dat was maar goed ook. De prijzen werden steeds hoger en het vliegtuig zat bomvol uiteindelijk. Daarna de vlucht naar Sydney met Virgin Blue en hetzelfde verhaal. Op Tassie hadden we 2 weken een auto gehuurd in Hobart en daar weer ingeleverd. Vervolgens weer in Sydney een auto gehuurd en na een cross country trip (naar West Australia en uiteindelijk in Adelaide weer ingeleverd.) Geen drop off charges. We zijn ruim 9 weken in Aus. geweest maar het was onze 6de reis al.
Februari is de beste maand voor Tasmania, dus dat zou ik eerst doen. het probleem met cross country met de auto is dat de drop off fees in Perth, als je de auto in het oosten huurt, erg hoog zijn.
In febr. wilden wij niet naar Far North QLD en de omgeving van Darwin. In Qld waren zware overstromingen en noodweer in maart, zo zeer zelfs dat Lake Eyre volstroomde. Dat hoeft niet ieder jaar zo te zijn. Wij waren al in Darwin etc. geweest ook. Februari-april is een perfecte tijd van het jaar om in NSW, Tas, SA en WA te zijn. Als je nog ideeen wil laat het dan maar weten.
Tassie kan ik je van harte aanbevelen maar neem er twee weken voor. Dat kan gemakkelijk als je 8 weken gaat.
Let bij het boeken van de domestic flight erop dat je een vlucht met 20kg bagageallowance vastlegt. De vluchten met Jetstar en Virgin Blue waren probleemloos. Met zoveel tijd zou ik ook een stopover doen ergens in het verre oosten, bv 2 dagen. Op de heenweg…
Happy planning.
Yeehaw
Jetstar en Virgin zijn maatschappijen die werken hoe eerder je boekt hoe goedkoper het is.
Als je denkt aan Tasmanie zou ik dat wel doen rond februari dus in het begin. Wij waren er zelf in April en het was toch wel erg koud in de nacht dit viel vaak wel vies tegen. Wij hebben dan wel in een camper geslapen en soms niet aan het stroom waardoor we geen kachel hadden.
Verder is de route met de auto rijden van Sydney naar Melbourne erg leuk om te doen langs de kust. Wij hebben dit in 1 week gedaan en eigenlijk overal gestopt en veel u turns genomen. Dit is ook te lezen op mijn weblog.
Dan heb je wel geluk gehad JdeHeij. Als je nu voor over 3 weken zou boeken betaal je tenminste Aud 249,-- (plus bagage toeslag) tot in de Aud 400,–. De goedkopere vluchten zijn er niet meer. Tevens is Broome-Perth vaak niet te vergelijken met de drukke vluchten in het oosten.
Yeehaw