Ik hoop dat ik met mijn vraag in dit forum goed zit!
Ik ben op zoek naar plekken waar ik zo goedkoop mogelijk een flexibel ticket kan boeken en ik dacht dat er hier vast mensen zijn die goede tips hebben!
Ik ga (waarschijnlijk in juli) voor minimaal 7 maanden naar Australië om daar in ieder geval voor 6 maanden te gaan werken als nanny (in Darwin).
De datum van de terugreis blijft open, omdat ik tegen die tijd bekijk of ik nog blijf, verder ga reizen of terug naar huis ga. Ik wil wel een retourticket boeken met een terugreisdatum ergens in februari, die ik mogelijk nog een jaar kan uitstellen.
Wie o wie heeft goede namen van bedrijven die dit soort tickets kunnen regelen? Ik vind world ticket center nog best prijzig! De reis mag overigens ook via Brisbane (dan boek ik vanaf daar wel een losse vlucht naar Darwin!)
Wij hebben de laatste keer bij de Quantas tickets STA travel in Australie gekocht.
Die bleken toen het goedkoopste te zijn. Verschil weet ik niet meer precies, maar het was voldoende groot (voor 5 man over de 1000 Euro).
STA heeft ook een kantoor in Berlijn. Weet niet of die dezelfde prijzen hebben.
Bedankt. Goedkope vluchten vinden lukt me wel, maar ik weet niet hoe ik t beste tickets kan vinden die je qua datum kunt verplaatsen. Dat s bij dat STA wel zo Wim? Ga ik daar ook even kijken!
Leuk dat je naar Ozzie gaat!
Met tickets werkt het nu eenmaal zo dat de goedkoopste tickets de tickets zijn met de minste ‘privileges’, dus de tickets die je niet kunt wijzigen qua route/daum… De duurste zijn de tickets die je onbeperkt kunt wijzigen. Dus dat is een afweging
Rondshoppen is inderdaad de enige manier om prijzen te vergelijken en een mazzeltje tegen te komen.
Ik heb een China Airlines ticket geboekt via Australian Backpackers waarbij ik onbeperkt en kosteloos wijzigingen kan maken in data en route. Je krijgt er nog een retourtje NZ bij ook. Je hoeft uiteraard niet te gaan backpacken om zo’n ticket te kunnen kopen. Zeker een aanrader, maar waarschijnlijk niet de goedkoopste. Wel erg handig want ik heb in 6 weken tijd nu al twee keer een datum veranderd, een telefoontje van 2 minuten is alles wat het nodig heeft.