Is hier iemand die verstand of ervaring heeft met het boeken van een ticket (naar Australie)?
Ik merk nu dat de prijzen erg kunnen verschillen per dag. En vind het echt moeilijk wanneer ik nu het beste mijn ticket kan boeken? Kan je dat het beste zo laat mogelijk doen, last minute? Of is het juist verstandiger en voordeliger om het ruim van te voren te boeken?
Ik wil in juli gaan vliegen en zit te twijfelen of ik nu moet gaan boeken ja of nee…
En kan iemand nog een goede site aanraden?
Ik kijk meestal bij vliegtarieven.nl en tix.nl. Of is het voordeliger om bij een aanbieder zelf te boeken in plaats van via een soort van tussen’organisatie’?
Naja, alle tips zijn in ieder geval welkom! Mocht iemand ook in juli vliegen en ergens een goedkope mogelijkheid vind, laat het me even weten
(ennuh je komt Australie gewoon in toch met een enkele reis en work and holiday visum?)
In 2004 moest je officieel een vlucht het land uit hebben hebben om binnen te komen. Daar werd met steekproeven op gecontroleerd. Bij mij werd mij retourticket gevraagd en de uitgeprinte visum aanvraag. De regels kunnen natuurlijk verranderen, maar het zou mij verbazen als je nu met een enkeltje binnen komt.
Kijk voor een goedkope tickets ook eens bij “australie-organisaties” zoals Australian backpackers of bij kilroy. Die hebben wel eens leuke aanbiedingen.
Op www.skyscanner.nl kun je enorm uitgebreid naar vluchten zoeken. Het goedkoopste ticket word meestal ook doorverwezen naar Tix.nl, maar daar kun je niet zo uitgebreid zoeken als op www.skyscanner.nl Hoop dat je hier wat wijzer van word!
Ik heb via www.skyscanner.nl een enkele reis naar Australië geboekt op www.tix.nl voor € 500 Ben ik zelf wel erg blij mee!
Even over het last minute idee. Kun je volgens mij beter niet doen. Diverse reisorganisaties kopen een aantal stoelen in, zo goedkoop mogelijk. Die zijn het eerste weg. De vluchten worden meestal duurder naarmate de reisdatum nadert. Vandaar dat er op hele korte termijn vaak niet eens vluchten te krijgen zijn omdat veel vluchten naaar Australië vol zitten.
Voor binnenlandse vluchten in Australië geldt overigens ook dat je die zo vroeg mogelijk moet boeken.
Hey Dutchgirl, wat is ANVR en SGR? En ten tweede, ik boek nu al een tijd mijn vliegtickets via www.tix.nl, en dat gaat super. Dus ik heb geen idee wat er eng aan zou moeten zijn?
Sorry Annemiek, maar weet je hoe Google werkt? Tik dan eens SGR en ANVR in. Dan ben je er zo achter. In het kort: je krijgt je geld terug als je bij een SGR aangesloten organisatie/bedrijf boekt en dat zou failliet gaan. Zijn ze daar niet bij aangesloten, dan kun je fluiten naar je centen.
Haha, rustig aan Willem. :') Maar op www.Tix.nl heb je ook de keuze voor een vliegticketverzekering, voor het geval dat de vliegtuigmaatschappij failliet gaat.
Ik had nog willen toevoegen dat je bij een e-ticket het ticket meestal snel als mail toegezonden krijgt, anders dan vroeger, als je zes weken tevoren het reisbureau betaalde en een week voor je reis in de spanning zat of de papieren wel op tijd zouden komen. Je hoort ook meer vervelende verhalen van mensen die bij onbekende reisorganisaties of reisbureaus hebben geboekt. En er zijn de laatste jaren weinig tot geen vliegtuigmaatschappijen die intercontinentaal vliegen failliet gegaan. Het risico van boeken via Tix lijkt em dan ook bijzonder klein.
Maar het gaat toch ook vaak om organisatie zelf die failliet gaan, niet zo zeer de maatschappij? Organisaties printen soms pas heel laat de tickets, als je ticket nog niet geprint is en de organisatie gaat failliet dan kun je fluiten naar je geld, of je nou met KLM of een totaal onbekende maatschappij vliegt. Waarschijnlijk zal dit met Tix niet gebeuren, maar ik denk altijd waarom zijn ze niet aangesloten bij de ANVR / SGR, wat zit daarachter?
Is het eigenlijks toegestaan om een enkeltje naar Australië te kopen en dan als ‘retourvlucht’ een goedkope vlucht naar Nieuw-Zeeland boeken of zo? Of moet je dan nog steeds perse een retourticket terug naar je eigen land hebben?
Bij mijn weten wil Australië alleen zeker weten dat je een ticket hebt om het land binnen de termijn van je visum weer te verlaten. Waar je heen gaat interessert ze verder niet.
je bent wel een beetje laat met boeken denk ik? Australie kan je het beste minimaal 6 maanden voor vertek boeken, de prijzen stijgen des te langer je wacht… last minute is geen optie…succes!:vak02: