Ik ben van plan om samen met een vriendinnetje in oktober 2009 naar Australië te gaan, voor ong 8 maanden.
Ik vraag me alleen af waar ik goedkoop een goed ticket kan boeken, wanneer daar de beste tijd voor is, en wat voor soort ticket het makkelijkst is? Is het te snel als ik nu al wil boeken of kan dat ook later? We willen misschien een stopover maken in Bangkok, maar waar kan je dat het voordeligst boeken of is een stopover al meteen veel duurder?
www.cheaptickets.nl heeft altijd wel mooie prijzen.
Soms is rechtstreeks bij een maatschapij boeken ook wel eens goedkoper.
Mijn moeder komt nu ook naar Australie voor 4 weken en die gaat met KLM vliegen met een stop in Kuala Lumpur en die heeft daarvoor 1415 euro betaald voor haar alleen retour.
Ik vind allerlei tickets incl tax nu rond de 1100… Maar volgens de krant gaan de ticketprijzen nog dalen en misschien de taxprijzen ook wel… Dus ik wacht nog eventjes met boeken…
Ivm die financiele crisis
Verder moet je even kijken of een stopover niet goedkoper is met een organisatie, die hebben ook individuele tickets incl stopovers…
Tickets met stopovers kun je eigenlijk overal kopen. Alleen bij vliegticket.nl of dat soort bedrijfjes die tickets verkopen, verkopen stoelen. je koopt de stoel en dat is dus dat. Soms heb je een lage prijs maar daarentegen geen flexibiliteit. Zeker als je gaat reizen voor een wat langere tijd kan het wel eens gebeuren dat je je vertrekdata wilt wijzigen of de vertrekplaats. een ticket boeken via een organisatie die open tickets verkoopt is meestal wat voordeliger en prettiger ( is mijn mening) Ze weten ook meteen met welke maatschappij je kan vliegen om bijvoorbeeld een tussenstop in Bangkok te maken en bieden ook gelijk een slaapplaats aan. Je kunt eens kijken op de volgende sites voor tickets:
www.backpackers.nl ( favoriet :wereld:)
Puur alleen op Australie gericht met leuke prijzen)