Wat is de beste tijd om een ticket te boeken?

Ik wil van augustus 2009 t/m december 2009 de volgende landen bezoeken:
Australie, Nieuw-Zeeland en Thailand (alledrie ongeveer 6 weken).

Wat is dan de beste tijd om een vliegticket te boeken?
Zijn er speciale periodes waarin de tickets goedkoper zijn (ik hoorde dat er in januari veel aanbiedingen zijn)?
En hoe lang van te voren? Geldt altijd hoe eerder hoe goedkoper?

Ik wil ook nog een stop-over doen van 3 a 4 dagen, bijvoorbeeld in Hong Kong of Beijing.

Het wordt dus geen flexibel ticket, alles staat van te voren al vast. Via welke ticketbureaus kan ik het beste mijn ticket boeken? Hebben jullie ervaringen; alle tips zijn welkom!
Of beter via de websites van vliegmaatschappijen zelf doen?

Hi
Onze ervaring is, hoe langer van te voren hoe beter. Wij hebben goede ervaringen met Singapore Airlines en Malaysian Airlines (3 x SA en 4x MA). Om de beste prijzen te krijgen zal je moeten gaan vergelijken dus stroll de websides maar ga ook naar reisbureau’s en haal de reisgidsen. De websides zijn niet altijd goedkoper.
Yeehaw

De laatste keer heb ik voor ons gezin de tickets (Quantas) bij een Australisch reisbureau georganiseerd. Mijn oom en tante die Down under wonen boeken daar ook hun vliegreizen etc. Dus was enigermate betrouwbaar. Scheelde voor onze vijven een paar honderd (bijna duizend) euro tov internet. Ik moet wel opmerken dat wij pas in april boekt om in juli augustus te reizen.
Als je meer info wilt, lees ik het wel.

Groetjes

Wim

volgens mij hoe eerder = hoe goedkoper

kijk anders op skyscanner.net om voor goedkope tickets te zoeken, wellicht heb je daar iets aan…