Een korte, hopelijke goed te beantwoorden, vraag!
Ik ben dit jaar naar Australië (& Nieuw Zeeland) geweest.
15 maart om precies te zijn.
Mijn Vliegticket had ik 4 maanden van te voren geboekt, 9 november 2010.
Deze vond ik toen best goedkoop, een retour voor 1009 allincl.
Maar, een maand of 2 later was deze nog maar +/- 709 euro, dus 300 euro goedkoper!
Dat was hoogstwaarschijnlijk om de laatste stoelen op te vullen…
Maar wat mijn vraag nu dus is… tussen 17 & 23 september 2012 vlieg ik weer terug naar Australië
En vanaf februari zou ik mijn ticket willen boeken, zou ik denken jullie goedkoper uit zijn deze dus 7 maanden van te voren al te boeken, of wat korter voor vertrek, in de hoop dat het ticket goedkoper word?
Ticket prijzen zijn totaal onvoorspelbaar. per dag kunnen de prijzen stijgen en dalen zonder dat er een logica in lijkt te zitten. Als je zeker weet dat je gaat zou ik zo vroeg mogelijk boeken.
Kijk ook even naar een dag eerder of later dan je mischien zou willen of een vlucht heel vroeg in de ochtend en boek dan een overnachting op schiphol. Op die manier kan je ook al besparen.
Ja, ik weet al zeker dat ik tussen maandag 17 & zondag 23 september wil/ga vliegen.
Nu heb ik eigenlijk nog een vraag, omdat ik niet weet wanneer ik terug ga naar Nederland,
en omdat ik überhaubt niet weet of ik via Australië weer naar huis kom…
Het liefste koop ik gewoon een enkel ticket naar Australië,
maar ik denk dat ik toch goedkoper uit ben als ik een retour koop??
Zo ja, hoe/hoevaak kan ik dan de terug reis om boeken of zelf annuleren?
Of zal ik toch, zoals ik wil, een enkele vlucht boeken.
Ik vind het best wel vreemd dat een ticket naar australie, 2 maanden van tevoren, 709 euro is. Misschien was het toen goedkoper dan nu door de koers. Het is ind behoorlijk onvoorspelbaar, maar volgens mij kun je het best zo vroeg mogelijk boeken. Een last minute neem je veel risico mee denk ik. Ik heb 2 maanden geleden geboekt en heb 1050 betaald, nu is hetzelfde ticket al 300 euro duurder.
succes!