Plannen zijn er! ZUID OOST AZIE

De plannen voor mijn reis door zuid-oost-azie zijn er. Ik wil in Bankok landen en dan rondtrekken. En dan bedoel ik back to basics. Dus backpacken en slapen in hostels en goedkope vertrekken. Ik wil dit samen met iemand doen. Met wie, weet ik nog niet. Dus zoveel plannen zijn er nog niet. Ik heb ook nog wel even de tijd.

Plan is:

Thailand (bankok) - naar beneden (Malesië) - en dan eigenlijk het liefst nieuw zeeland- Australië.

Hoe is dit het best te regelen?

Budget?
5000 Euro ofzo?

5000 euro voor …wat???
hoe lang wil je weg? moet je daar ook een ticket van betalen.

eenmaal in azië kan je rondkomen van €20 per dag als je niet te veel rookt en drinkt. Reken voor het gemak €750 euro per maand.

Tickets naar Australië met een stopover in Azië kostten tussen de €1200 en €1800 euro. In Australië moet je echt wel rekenen op €1000 per maand maar realistischer is €1300

Hey bedankt voor je reactie. Ik zit te denken aan 2-3 maanden en dan de helft in azie en de andere helft in australië. Kun je dan de data voor de stopover zelf regelen?.

ja. je mag zelf de datum opgeven en zo lang blijven als je zelf wilt. Wel moet je …meestal… op het zelfde punt in en uit stappen. Dus Bangkok bijvoorbeeld.
in Azië maak je dan dus een rondje en kom je weer terug in Bangkok of je neemt een cheapy enkeltje met bijv airasia terug naar BKK

OK dus Amsterdam>BK.>BK.>Australië? (of nieuw zeeland?)

Ik ben ook van plan een dergelijke route te reizen. Verwacht rond maart 2011 te vertrekken maar twijfel of ik in 4 maanden voldoende rust kan vinden om te genieten van de route.

Planning:
Noordoost Thailand (dec09 noordwest en zuid gedaan, maar 't oosten niet gezien…)
Maleisie
Indonesie
Australie
NieuwZeeland

Budget… nog niet bekend… spaarcenten genoeg (hoop ik :wink:
Eerste plan was 4maanden Australie (budget 6000 (incl alles+vaste lasten in nl), maar vanwege de kosten en onze interesse die breder is dan alleen australie toch de locaties aangepast.

1 maand Thailand heeft ons ongeveer 2100euro pp gekost inclusief reis, maar dat kan zeeeeker goedkoper!