Hoi iedereen,
Is er iemand die me wat tips kan geven voor reisroutes (afhankelijk van het weer) en budgetplannen in Zuid-OostAzië?
We zouden vertrekken midden november en zouden een zestal maanden wegblijven. We hebben ongeveer 1000€ per maand gerekend.
We zouden Myanmar, Thailand, Laos, Cambodja en Viëtnam willen doen, maar zijn nog niet echt zeker van hoe we juist zouden gaan.
Iemand ideetjes?
Alvast bedankt!
Groetjes,
Karolien
Is dat 1000 euro per persoon, of voor 2 personen?
Als het per persoon is, dan heb je een lekker ruim budget. Je kan dan een hoop extraatjes doen (bv duiken), en af en toe eens in wat luxere accomodatie slapen.
Heb je in totaal 1000 euro per maand, dan moet je rondkomen van ongeveer 15 euro per persoon per dag. Er zullen beslist dagen zijn dat dat haalbaar is, maar er zijn ook dagen dat dat HEEL erg krap is. Je moet dan altijd met het OV, kan geen excursies boeken, slaapt in de goedkoopste accomodatie en je kan nooit een biertje bij je eten drinken. Dingen als Angkor Wat hakken er dan erg bij in. En je (verplichte) visa ook. Lokale vluchten zijn niet te doen binnen je budget.
Wat het weer betreft: het eerste deel van je reis zit je (in de landen die je noemt) in het droge seizoen, in het tweede deel van de reis zul je vaker een bui hebben. ik zou daar mijn plannen niet te zeer door laten beinvloeden.
Voor tips over de route (de route zoals ik die genomen heb) kun je kijken op m’n site: www.ikreis.net