Hallo,
Mijn vriend en ik willen in oktober voor drie maanden naar zuidoost azie. We vliegen over Hong Kong en blijven daar twee dagen. De landen die we willen aandoen zijn Indonesie, Filipijnen, Vietnam, Cambodja en Thailand.
Ons budget is 3800 euro per persoon. Dit is inclusief vliegtickets, visa en inentingen.
Is dit haalbaar?
Ik heb op internet gezocht en kwam allerlei dingen tegen waardoor ik niet precies weet of dit kan. Ik hoop dat jullie me kunnen helpen en/of tips kunnen geven!
Alvast bedankt!
Evelien
Hee, ik weet niet hoe het in de Filipijnen en Vietnam is. Ik ben nu zelf in Cambodja en geef zo’n 15-25 dollar per dag uit. Het ligt er natuurlijk helemaal aan in wat voor accommodatie je verblijft. Dit is exclusief bustickets. Thailand ervoer ik al iets goedkoper, maar daar was de alcohol duurder (wat geen probleem geeft als je niet vaak uitgaat of drinkt). Het is misschien net haalbaar, ligt eraan in welke periode je de vliegtickets boekt. Je vliegt naar Hong Kong, Indonesië, Filipijnen en je doet Vienam, Cambodja en Thailand over land? Denk er ook aan dat als je dure dingen wilt gaan ondernemen (zoals duiken), je meer moet uittrekken.
Wat ik mij echter wel afvraag: heb je aan 3 maanden genoeg om deze 5 bestemmingen te zien? Je kan in Vietnam en Thailand beide makkelijk een maand reizen.
Succes met boeken!
Bedankt voor je reactie!
We zullen inderdaad rekening mee moeten houden dat we maar 3 maanden hebben. We hebben een paar plekken die we in ieder geval bezocht willen hebben in deze landen, en dachten iets korter in Vietnam en Cambodja te blijven dan in de andere landen.
Ik zal dit zeker met mijn vriend bespreken.
Jij zegt dat je nu in Cambodja bent, ben jij ook aan het rondreizen? Zoja, mag ik vragen hoe jij reist?