Hoeveel Geld?

Hai,

Ik wil graag voor anderhalve maand door Azië reizen, low budget. Maar kan iemand mij vertellen hoeveel geld ik dan minimaal tot mijn beschikking hebben en heb je misschien wat tips?
Groet, Paulien

Waar ga je precies in Azië? Het is niet overal even goedkoop.
Afhankelijk van hoe “low” je budget is, mag je meestal rekenen op 15 à 20€ per dag (vliegticket niet meegerekend). Tenzij je elke dag wil gaan duiken, raften, quadbiken enz … Maar dan is het geen lowbudget meer hé.
Verkies het openbaar transport boven taxi’s of begeleide rondreisjes van plaatselijke toeristenbureau’s indien je het goedkoop wil houden. Eet aan de kraampjes op straat, daar waar je ook veel locals ziet eten. Drink water ipv dure frisdranken. Slaap voor zo’n 3€ per overnachting. En vraag aan andere backpackers wat zij betaald hebben voor bepaalde diensten.
Enz enz enz …

in Thailand, Maleisie en Indonesie red je het zelfs voor 10 euro per dag… moet je echter niet (teveel alcohol) drinken of roken.

veel bureautjes in met name Thailand bieden excursies aan voor zo’n 10 euro per dag, de prijzen worden hierbij gedrukt doordat je een stop maakt bij een zijdenfabriek/houtbewerkplaats etc. provisie voor het reisbureau dus!!! kopen is uiteraard niet verplicht.

beetje afdingen kan ook geen kwaad. :ph34r:

veel plezier!

jenny
Jenny’s Reisverhalen