In oktober wil ik samen met men vriend naar thailand. Het wordt onze eerste reis buiten Europa. Ik heb het volgende reisschema opgesteld … Ben erg benieuwd wat jullie hiervan vinden en alle tips zijn welkom!
Heeft iemand enig idee hoeveel budget we mee moeten nemen voor deze reis? Ik dacht zelf aan 1000 euro voor ons samen. Redden we het hiermee?
Alvast heel erg bedankt voor reacties!
Dag 1.
Vliegtuig Amsterdam - Bangkok
Dag 2.*
Bangkok: uitrusten en stadsverkenning
Dag 3.*
Bangkok: fietstocht door Bangkok
Met de nachttrein naar Chiang Mai
Dag 4.*
Aankomst Chiang Mai
Stad verkennen, shoppen en de nachtmarkt
Dag 5.
Bezoek aan het Elephant Nature Park
Dag 6.
Chiang Mai - dagje rustig aan
Dag 7.
Chiang Mai - Mae Sa Valley
Dag 8.
Binnenlandse vlucht van Chiang Mai naar Phuket
Dag 9.
Phuket - strand (Karon of Rawai Beach of Nai Harn beach)
Dag 10.
Phuket - strand of kanotocht
Dag 11.
Phuket en met de boot naar Kho Phi Phi
Mooiste stranden bezoeken: Aotonsai, Maya beach, Bamboo Island
Dag 12.
Kho Phi Phi - naar 1 van de bovenstaande stranden om te duiken of te snorkelen.
Dag 13.
Kho Phi Phi - naar 1 van de bovenstaande stranden om te duiken, snorkelen of relaxen.
Dag 14.
Khi Phi Phi
Dag 15.
Krabi
Dag 16.
Krabi - Rai Leh of Tham Phra Nang strand
Dag 17.
Krabi
Dag 18.
Vliegen van Krabi naar Bangkok
Dag 19.
Bangkok
Dag 20.
Bangkok
Dag 21.
Terugvlucht vanaf Bangkok naar Amsterdam*
Ik denk dat 1000 euro voor 2 personen wat aan de krappe kant is. Allereerst zou ik je willen vragen in welke hotels of andere gelegenheden je wilt verblijven. Als je gaat voor hotels zou ik je de volgende site willen aanbevelen. www.hotelscombined.com. Hier kun je hotels zoeken in heel Thailand op de momenten dat je ergens bent. Ik weet niet of je ook al de binnenlandse vluchten hebt heboekt. Zo niet, dan zopu ik vandaag of uiterlijk morgen via Air Asia de vluchten boeken, omdat daar deze week Big Sale is. verschillende vluchten worden hier tegen zeer scherpe prijzen aangeboden.Omdat je ook nogal wat zaken gaat bezoeken zoals het elephant nature park ( dit is trouwens een aanrader) en wat snorkel en fietstochten gaat maken kom je al gauw tot een hoger bedrag dan je ddenkt uit te geven. Nogmaals laat mij maar weten wat je verdere plannen zijn, dan kan ik erop terugkomen.
:chin:Ik zal een weekje Bangkok doen weekje Chiang mai en weekje een eilandje/bad plaats .
of 1000 euro genoeg is moet ik wel iets meer weten of dit alleen zakgeld is of ook nog vliegtickets voor binnenlandse vluchten>>>van betaald moeten worden
Het budget is inderdaad inclusief accommodatie en excursies. De vlucht + eerste dagen in Bangkok vanuit hier geboekt + de binnenlandse vluchten zijn dan ook al betaald. Snorkel spullen nemen we zelf mee dus deze hoeven we niet te huren. Verder willen we slapen in standaard accommodaties, geen enorme luxe. Wel lijkt het me leuk om op de eilanden in een hutje op het strand te overnachten. De excursies willen we boeken bij de lokale reisbureaus.
:chin: 750 euro per persoon zal ik rekenen beter iets over dan te kort
ik zal kiezen of een weekje Phuket of Krabi al dat verplaatsen kost alleen maar veel tijd 3 weekje zijn zo om
verder heel veel plezier :vak02:in ons mooie Thailand
Wij hebben dit jaar gefietst in Bangkok. Wij hebben geboekt bij deze organisatie http://www.followmebiketour.com/ De eigenaar is een nederlander. Prima fietsen, goede begeleiding en na afloop met de groep een heerlijke barbeque. Het buro ligt op loopafstand van de skytrain. Wij zijn zowel op krabi als op Phuket geweest. Houd je van rust zou ik zeggen ga naar Krabi. Wil je wat meer vertie ga dan naar Phuket. verblijf echter niet op Patong. Dat is een regelrechte ramp. Beter is Karon beach. Als je daar een bromfiiets huurt kun je het hele eiland over rijden.
Wij zouden inderdaad ook wat langer in Bangkok blijven. Deze stad moet je gezien hebben, zeker vanaf het water. Ook om te shoppen is het een eldorado.
Veel plezier en groeten Cor en Wilna>>>:zon02::wereld:
1000 euro voor 2p??? Is dat incl vluchten + hotels?
Ik ben ook 2 weken Thailand aan het plannen en heb een budget van 3000 euro pp en ik geraak er net niet.
De vluchten zijn al over de 1000 euro. Hoe doe jij dat met dit budget???
Voor een goede site om te kijken wat je hotels kosten kun je terecht op www.hotelscombined.com. Hier heb je een overzicht van bijna alle hotels in Thailand
De 1000 euro is zonder retour vlucht Amsterdam-Bangkok en zonder de twee binnenlandse vluchten.
Het is puur voor de overnachtingen, het eten en de excursies.
Maar we sparen nog even door zodat we 1500 euro hebben met zijn 2en. Op internet lees ik dat je aan 20 euro p.d.met zijn 2en genoeg hebt. Omdat wij ook excursies willen doen en willen shoppen zou 1500 euro voldoende moeten zijn toch? We hoeven qua accommodatie geen extreme luxe.
Cor en wilna, De hotels op de site vind ik vrij prijzig. Klopt het dat het in Thailand zelf een stuk goedkoper is? In reisverhalen op internet lees ik dat mensen hotels hadden voor nog geen 10 euro per nacht?
Verder is het voor Bianca goed om te weten dat je voor 300-400 baht in Chiang Mai prima kunt overnachten, en ook eten en vervoer zijn goedkoper dan in het “dure” zuiden van Thailand. In Phuket of Krabi zul je nog wel kunnen overnachten voor 400 baht, maarrr…
of je daar ook WILT overnachten is de vraag.
Dat komt deels doordat het de duurdere hotels zijn, die vaak via internet aanbieden.
Tevens wil de internet-tussenpersoon er ook iets aan overhouden.
Koop een goede reisgids, Lonely Planet, Rough Guide of Trotter. Daar staan de goedkope adressen in, die soms wel echt basic zijn, maar wel schoon.
Hmm … Of we moeten niet naar Chang Mai gaan. Dat scheelt een treinreis en een binnenlandse vlucht.
Dan bewaren we dat voor de volgende keer.
Dat we vanui bangkok richting het zuiden reizen. Dat zou wel schelen qua budget …
Ik heb net even gekeken op de site van hotelscombined.com. Ik vind daar in oktober 2013 13 hotels die per nacht goedkoper zijn dan 10 euro voor twee personen. de goedkoopsten zijn 6 euro per nacht. Ik weet echter niet wat voor een accomodatie je dan krijgt
Chiangmai is goedkoper wat betreft accomodaties,bezienswaardigheden,parken etc… dan het zuiden ! Er zijn honderden goedkope hotels waar je kunt overnachten voor“een appel en een ei” Gewoon (zoals Hans hierboven al heeft gezegd) koop eens een goed boek daar staat alle informatie in die je nodig moet hebben Het is wel een kleine investering maar nadien kan je je boek verkopen op de plaatselijke markt. Wat betreft je budget voor 3 weken,denk dat je best 750 euro de man rekend!! de rest is larie en apenkool
Indien je wilt fietsen in Bangkok, Chiang Mai, Pattaya, Hua Hin of Ayutthaya, dan mag je altijd even met mij contact opnemen !!
Met name de Colors of Bangkok tour van een halve dag is zeker de moeite waard (en door deze tour te boeken, steun je ook nog een lokaal schooltje in de sloppenwijk !).
Met zo’n budget kun je beter het zuiden overslaan. Een bestemming als Phi Phi is gewoon een te grote aanslag op je budget.
Zoals ik al meldde , kost verblijf in het zuiden van Thailand ongeveer het dubbele van verblijf in het noorden.
Met jouw budget kun je het noorden doen, en dan Hua Hin als je strandbestemming kiezen. In Hua Hin kun je nog gewoon voor die 350-400 baht overnachten. Hua Hin ligt op een uur of vier met de trein van Bangkok.
Ik ga bezig met een nieuw reisschema. Ik denk dat we het zuiden tot een volgende keer moeten bewaren zodat we dan wat meer gespaard hebben. Zet zo snel mogelijk men nieuwe reisschema hier neer … Ben benieuwd wat jullie ervan vinden