De dagen worden weer donker en mijn reiskriebels spelen op. Gister dus bedacht dat ik gewoon een maandje weg MOET deze winter.
Na wat rondgekeken te hebben voor tickets, zag ik dat tickets naar kuala lumpur (in z-o- Azie) het goedkoopst zijn, helaas niks gevonden onder de 550 euro… (iemand nog tips hiervoor?)
Nu heb ik nog zo’n 500 euro over voor een maand reizen. Dat is niet veel.
Mijn vraag aan jullie is wat jullie op een dag uitgeven in Thailand gemiddeld. Wat kost een goedkope maaltijd, een simpel hostelletje etc… Hoe is het vervoer daar, met bus of trein, wat zijn prijzen hiervan? Ik wil natuurlijk ook nog wat zien, zoveel natuur als het even kan, dus wat zijn dan de mooie plekken om heen te gaan?
Ook de reis van Kuala lumpur naar Thailand; is dat over land te doen, is het overal in Thailand veilig om te reizen, en is er een treinnetwerk, of is het handiger om te vliegen…?
btw, ik twijfel nog tussen Thailand en Indonesie… Mensen hier die in beide landen gereisd hebben? Waar is het goedkoper?
Zoals je leest ben ik nog een leek, dus kom maar op met die info!
Ik geef gewoonlijk per dag rond de 2500 a3000bath uit (2personen)dikwijls meer om mij terverplaatsen met vliegtuig of bus.Je mag normaal rekenen in jouw geval dat je voor een maand,zeker 1000euro moet meenemen,want met 500euro loop je niet ver me(anders zullen het boterhammen met choco zijn)denk ik!!je moet rekenen 500euro =22000bath:30dagen =733bath per dag,voor alles.(guesthouse,eten,transport,visa"s)Ik ga je rekening niet maken Olga,maar toch een beetje meer geld meenemen,dit om voor geen nare verassingen te staan!Het vervoer in Thailand is heel goed koop,vb:air bus van bkk naar cnx=550bath vliegen met air asia mag je al rekenen vanaf 700bath.voor de treinen mag je rekenen op 550bath(als je van bkkk naar si saket reist per voorbeeld)Mooie plekken vind je overal in Thailand:het noorden met zijn prachtige bergen en warme bronnen+watervallen;het zuiden met mooie stranden,koraaleilanden,voor elk wat wils!je moet wwz maar is afschuimen,er staan intressante tips in.Over Indonesie,moet je maar is kijken op reiscafe indonesie.gegroet iedereen van wwz tot volgende week!! georgessiam.
Dankje voor je reactie, daar heb ik wat aan! Ik ga flink sparen, hopelijk komt er wat geld bij. We zijn wel met zn 2’en, en dus hebben we 1000 euro samen iig…vaak scheelt dat al iets (met zn 2’en ipv alleen reizen)…
Zonder dank Olga,het was graag gedaan!! Moest je nog eventueel vragen hebben over het noorden van Thailand,dan mag je me altijd een pmtje sturen,dan zal ik dit volgende week met alle plezier beantwoorden.gegroet:georgessiam.
ik vertrek met 3 dagen-voor precies 60 dagen.
Als je echt-je vroeg erom-goedkoop wil-dit zijn recente prijzen van sept, in BKK-dat bekpekghetto rondom Khaosarn:
bedje om te slapen-vanaf 100 bt (dorm) of 150 (room,fan=geen AC.single)-bad buiten, enkel koud water.=dat is rond de 30 gr, net als buiten.
eten: thaise stijl, bordje eten, kan heel lekker zijn-maar lang niet overal/altijd-30 bt. als je goed zoekt en Thai kan lezen kun je ook nog wel voor 20/25 wat vinden.
bus; als je de juiste weet te spotten, gratis in BKK, anders 7/8 bt/ritje
internet: gratis in sommige guesthouses, 10 bt/uur in Thaise shops-vol met lawaaiiige gameplaying kids.
Ik heb heel Thaild al gezien, beach/eiland hoeft voor mij niet, ik vind het leuk in BKK-zelfs zo’n lange tijd. En alles wat Thaild heeft te bieden kan je-als je goed zoekt-ergens in BKK ook vinden.
ff rekenen: je schreef 500€/50/60 dagen-laten we het maar op 50 houden vanwege het gemak=10€/dag=500 bt (vandaag 499-de baht zakt!).
Kijk nou eens naar binnen bij jezelf-kan je het hier in NL met een studenten/bijstand budget goed uitzingen? ben jij het type dat niet zonder 1 dag bier kan? heb je een gat in je hand en altijd te kort? Sla je makkelijk een vriend aan de haak die wel wat schuift?
De lonelyplanet-lees die eens vooraf-geeft goede prijsschattingen. Op hun forum wordt meest 1000 THB=20€/dag als richtlijn voor lowbudgetbekpek aangegeven= je kan ook uittellen hoe lang je dus kan blijven. Sjoppen etc zit daar natuurlijk niet in, long-distance vervoer ook niet. En weet weL; hoe populairder een eiland/kust=hoe hoger de kleine prijsjes.
vliegen: speur eens naar tickets vanaf DE: DUS, FRA en per trein daarheen. iedereen roept wel Airberlin/LTU-maar er zijn er nog 10tallen anderen. Gebruik DUITSE websites die alle airprices vergelijken-zoals swoodoo, kinkaa, opodo, flug, trabber, flugsupermarket met .de er achter. Maar ook dat zal wel rond de 555 uitkomen. Je kan -nog net een sale-AirAsia benutten om cheap-cheap KUL-BKK te doen (ik betaalde pas nog 32€/voor een retour!
Ben zelf iemand die heel goedkoop leeft. Heb in NL vaste lasten van 350 euro, en heb geen vaste baan… Ben een ‘vrij’ mens, en werk dus naar wat ik nodig heb. Maar wel ben ik een echte reiziger, dus nu ff wat meer werken en sparen… Maar in Nl kan ik voor 700 euro rond komen per maand… Dus dan lijkt dat me daar ook wel, toch?
Hoef idd ook niet te shoppen, wil gewoon lekker de natuur in, van de zon genieten, en mensen ontmoeten…
Ik heb inmiddels een ticket naar bangkok gevonden vanuit dusseldorf voor 480 euro, dus das ook geregeld, nu lekker aan de voorpret beginnen, heerlijk!
Ik zal Olga 1000 euro begroten alles wat minder is mee genomen Thailand is niet om de hoek dus ga zeker niet te krap zitten appartement voor een maand is zeker al ongeveer 200 euro dus met je budget 300 euro zak geld lijkt me echt te weinig (eten/drinken en leuke dingen doen)
verder als je gaat heel veel plezier (sanook)
Als ze heel haar vakantie in kao san moet verblijven,wat heeft zij er dan aan?Ik heb het al in de treurnis verschillende keren gezegd,"als je ,je baths in twee moet bijten om rond tekomen,dan kan je beter thuisblijven"Sparen Olga,niets anders doen dan sparen!!Op reis gaan zonder zorgen,beter teveel meenemen dan te weinig!!georgessiam.