Tips voor iemand die alleen door Thailand wil reizen

Hoi, ik wil misschien volgend jaar 3 tot 4 weken alleen door Thailand reizen. Heeft iemand daar ervaring mee?
Wat zijn de kosten voor een hotelovernachting,liefst heb ik een kamer voor me zelf?
Eten enzo schijnt verder goedkoop te zijn (en lekker).
Is vervoer makkelijk te regelen?

Groetjes

Bas

Hallo Bas,

Als er een land op de wereld is, waar je makkelijk alleen kunt reizen,
dan is het Thailand wel. Koop een Lonely Planet of andere gids,
en gewoon beginnen.

1.Zorg dat je als je ergens aankomt, altijd weet naar welk hotel je wilt.
Blijkt dat niet te bevallen, niet met mensen meegaan, zelf je tweede
keus bepalen.
2. Doe BKK altijd op het laatst, let daar HEEL goed op, zorg dat je weet
wat dingen kosten, anders word je belazerd. In BKK zeker nooit met
mensen meegaan, waar dan ook naartoe.
De prijs is afhankelijk waar je zit: BKK en toeristengebied 400-700 B
per nacht. Buiten de toeristengebieden moet je goed kunnen slapen
voor 250-400 B. 50 B is iets meer dan een euro.

Hans.

Hoi Hans,

Bedankt voor de tips! Over je tip 1, dat komt wel goed, ben eigenwijs genoeg hahah
Maar ik zal je tips onthouden. En ga nog ff lekker veel lezen over Thailand :slight_smile:

Mvg

Bas

Neem die tips zeker mee… zijn goede tips…
Wij zijn afgelopen zomer 5 weken door Thailand getrokken…
Mocht je nog twijfelen… ik zou het zeker doen!!

Mocht je nog vragen hebben, dan hoor ik het wel!

En neem anders een kijkje op www.jantinajohannes.waarbenjij.nu
voor onze verslagen… misschien dat je er nog iets aan hebt!

Hoi,

**Ik vertrek in januari naar Thailand en wil natuurlijk als ik daar ben **kunnen bellen met mijn mobieltje naar het thuisfront.

Ik heb nu een abonnement bij Debitel.
**Weet iemand een goedkopere optie als ik vanuit Thailand naar het thuisfront wil bellen en als het thuisfront mij wil bellen? **
Ik heb al gehoord dat je in Thailand een kaart kunt kopen om goedkoop naar Nederland te bellen –> happy promt!

Groetjes Mieke
Je kunt me het beste mailen: [EMAIL=“mieketheunissen@hotmail.com”]mieketheunissen@hotmail.com

Hoi Bas en anderen die alleen gaan reizen door Thailand,
Ik heb bijna 4 maanden in mijn 1tje door zuidoostazië gereisd, waarvan totaal zo’n 7 weken door Thailand!
Het eten is erg lekker (soms wat pittig :wink: ), accommodatie erg goedkoop, openbaar vervoer is goed geregeld… een perfect land om te starten als beginnende backpacker!
Mijn tip: koop een Lonely Planet, maar laat vooral ook dingen op je afkomen, en denk niet alles uit!
Ik vond het juist heel leuk om ergens aan te komen en wel te zien waar ik zou slapen, met andere reiziger mee, of juist niet, verschillende guesthouses bekijken…
Ik deelde vaak een kamer met een medereiziger, maar dat hoeft natuurlijk niet. Slaapzalen heb ik niet gezien in Thailand.
Succes met je voorbereidingen, en maak je vantevoren vooral niet druk! Nergens voor nodig :slight_smile:

groetjes Lydia

Hallo daar, hier nog een snelle vertrekker. Ik ga vrijdag a.s. voor een maand naar Thailand en Laos, ook met nul reiservaring. Nou, bijna nul dan. Het enige dat ik nu heb is een retourtje BKK. Het idee is grofweg een dag of twee, drie BKK om dan richting Chiang Mai te gaan (misschien een tussenstop - advies??) en daarna de grens over met Laos en in principe richting Chinese grens kijken. En wrs iets van een trekking in het noordwesten. Daarna Luang Prabang > Vientiane en afdalen naar een of twee lekkere duik- en relaxeilandjes in zuid Thailand. Tips over leuke hostels in BKK en mustsees en mustdoos in BKK en verderop hoor ik graag!!! En ook wat je bv juist niet moet doen. Ben benieuwd!
GRTZ Eric

afdalen naar een of twee lekkere duik- en relaxeilandjes in zuid Thailand.

Beste duiken in Thailand: Andaman Zee, waar deze tijd van het jaar ook het weer het beste is.

Hallo Bas,

Probeer ultra light opweg naar Thailand te gaan. Alle gears en kleding ect. kun je daar veel goedkoper kopen. Neem verder een stapel dollars mee, wordt namelijk makkelijk geaccepteert in BKK, Laos, Camboidia en Vietnam.
Trouwens Lonely Planets kun je daar ook kopen voor 4 / 5 $ . Je krijgt dan een kopie.
have fun,

Floris

hallo superfly,
beste trekkings zijn in chiang mai, enorm vriendelijk en prachtige natuur
gr

Ben ik niet met je eens Sven… Rondom Chieng Rai (ook in het noorden) en Sangklaburi (in het westen) is de natuur minstens even mooi en kom je langs authentiekere dorpen. Er zijn daar gewoon veel minder touristen!

Let trouwens op bij het boeken van een trekking wat je krijgt: wil je wandelen, raften of op een olifant zitten? En hoe lang? En hoe groot zijn de groepen?

Succes!

Jenny

Hoi Bas,

Ik ben op dit moment bezig om de hele maand maart naar Thailand te gaan. Dus ik ga nu zelf ook lekker lezen, maar ik vroeg me af hoe lang je gaat?
Groetjes, Kirstin

Kirstin, ik weet niet of je het zelf door hebt… Maar als je naar de datum van de berichten kijkt dan denk ik dat Bas allang is geweest :wink:

Hoi Sanne,

haha!Bedankt voor de tip!:slight_smile: