In december ga ik, alleen, naar Thailand. Ik ga daar mijn zoon en partner ontmoeten die dan met een wereldreis bezig zijn. De bedoeling is dat ikzelf een week of 2 ga backpacken, en de andere twee weken met mijn zoon ga reizen.
Nu heb ik al wel begrepen dat je heel goed in Bangkok, de dingen die je wil gaan doen kunt boeken. Zodat je niet alles vantevoren hoeft te plannen.
Alleen wil ik wel 2 of 3 overnachtingen in Bangkok boeken als ik aankom.
Waar moet ik op letten , als je als vrouw alleen reist, en wat kun je beter niet doen ?
Thailand is niet eng, hoor! Uiteraard als je een goedkopere hotel kamer hebt zou ik de kamer even checken maar als je nog nooit buiten europa hebt gereisd is thailand een goed begin.
Je kan inderdaad gewoon alles ter plekke boeken. Geen enkel probleem.
Er zijn geen dingen die je als vrouw wel of niet moet doen. Thailand is erg toegankelijk. Het belangrijktste is: RESPECT!
Behandel alles en iedereen met veel respect. Met spaghettibandjes een tempel binnen lopen is niet slim. Bedek je schouders en knieen. Misschien weet je dat wel, maar het blijkt dat toch veel mensen dit niet weten.
Verder gedraag je gewoon zoals je je altijd zou gedragen.
Wat handig is een lonely planet reisgids mee te nemen. Hier staan verder ook handige tips in. Maar relax het is een erg toegankelijk land. no worries.
Geniet in ieder geval van het heerlijke eten :chin:
Bedankt voor je antwoord, en ja , ik ga zeker lekker eten !
Een vraagje nog, is het raadzaam Dollars mee te nemen ?
Of kun je op het vliegveld Bath pinnen ?
Alvast bedankt, Gr. Els
breng in ieder geval je glimlach mee, laat nooit merken dat je ergens boos over bent. vraag dan met een vriendelijke glimlach om een oplossing. Heeft ook weer met respect te maken.