Mijn dochter (26 jaar)wil volgende maand alleen voor 3 maanden naar Thailand en omgeving, backpacken.
Is dit veranderwoord voor een vrouw alleen?
Zal 3 maanden niet te lang zijn voor dat land?
Heeft iemand tips en info?
En heeft misschien nog een Lonely planet van Thailand liggen?
m.vr.gr.
Trees Broekers
Hallo,
Vorig jaar heb ik Thailand een beetje doorkruist, niet echt als backpakker maar je vind er nog héél goedkope hotelletjes. Als vrouw alleen is er geen probleem maar je moet natuurlijk het gevaar niet opzoeken (s’avonds alleen over straat lopen enz.).
De bevolking is steeds vriendelijk en bereid je te helpen.
Het leven ginder is in mijn ogen spotgoedkoop, eten en drinken is 1/5 van wat je in België of Nederland zou verbruiken.
Eén ding moet je leren voor je naar daar gaat, is “afbieden” anders wordt je constant in het zak gezet.
Ik hoop dat je dochter zal genieten van haar verlof, ik zou morgen terugkeren als ik kon.
Groetjes,
Kaat
Hallo Trees,
Hartstikke leuk en goed dat je je zorgen maakt over de a.s. reis van je dochter. Als ik nu zeg dat de kans dat zij in Thailand wel eens Ali Baba met zijn 40 rovers tegen kan komen. Is dat dan reden om die reis te af te blazen. Dacht het niet.
Het wordt tijd dat je tegen je dochter zegt.Veel plezier en kom gezond weer terug!!:wereld:
Dag Trees,
Ikzelf ga begin november voor de derde keer in mij eentje met de rugzak naar Thailand. Gebaseerd op mijn vorige twee reizen kan ik zeggen dat ik, als alleenreizende vrouw, in Thailand nooit een onveilig gevoel gehad heb. Dit geld trouwens ook voor de buurlanden Laos en mijn grote favoriet Cambodja!
Voor Thailand gebruik ik niet de Lonely planet maar de trotter en verder ontmoet je zoveel gelijkgestemde backpackers die je vaak overladen met allerlei tips over places to go, adressen van guesthouses, telefoonnummers van lokale gidsen, enz. die vaak nog leuker zijn dan wat je in eender welke reisgids kan vinden…
Dus, als je dochter niet het type is dat zich snel in de luren laat leggen m.a.w. kan rekenen op een gezond “boerenverstand” dan gaat ze ongetwijfeld een prachtige vakantie tegemoet en dan kan moeder gerust op haar beide oren slapen…
Groetjes,
Brigitte.
Hallo Brigitte,
Heel erg bedankt voor je reactie.
Groetjes:dag::dag:
Trees