Alleen backpacken in Thailand

Ik ga van half september tot half oktober in m’n uppie backpacken in Thailand. Ik heb alleen een retourtje Bangkok geboekt, Lonely Planet en rugzak, verder niks gepland. Wie heeft ervaring en wil deze met mij delen?

Goetjes, Marieke

Hoi Marieke,
Ik heb geen ervaring en ook geen info, maar wil je even zeggen dat ik ook van plan ben alleen te reizen naar Thailand. Ik ga in november.
Als je goede info hebt hoor ik het graag van je. :slight_smile:
Gr R.

Hey marieke,

ik zou zeker naar Chiang Mai gaan, is een erg leuke stad in noorden van Thailand… heb er echt genoten

daarnaast is Ayutthaya erg interessant, ben daar nu 2 keer geweest en telkens weer leuke nieuwe dingen ontdekt daar :wink:

groetjes wendy

Hi,

Ik ben net terug.

Chiang Mai is zeker een aanrader. Als je aansluiting hebt zou ik gelijk doorvliegen daarheen. En pas op de terugweg een paar dagen in Bangkok blijven. Van tevoren binnenlandse vluchten boeken met Airasia is erg goedkoop. Een leuk hostel in Chiang Mai is http://www.spicythaibackpackers.com/

Zelf ben ik ook naar Koh Phangan en Samui geweest. Ik vond het 1 groot feest en heb twee hele leuke meiden ontmoet. Vooral op de avonden voorafgaand aan de Full Moon party is het erg gezellig. Op Samui heb ik 3 dagen uitgerust en daarna weer via Surat Thani terug naar Bangkok gevlogen.

Een leuke website over Bangkok die ik vandaag heb gevonden: http://www.bonhighheels.com/site/page.php

En wat je ook zeker moet doen is een 's avonds een drankje drinken in the Dome state tower. Als je op de 64ste verdieping wilt komen, moet je wel hakken aan. Maar op de 52ste verdieping is het uitzicht ook geweldig! http://www.thedomebkk.com/web/index.html

Je kan me altijd mailen voor vraagjes…misschien heb ik een antwoord :wink:

@mariekereiziger

Probeer zo snel als mogelijk een reisgenoot te vinden, dit voor je veiligheid.
Of probeer op z’n minst zo weinig mogelijk alleen te zijn.

Vele avontuurlijke groeten uit Samui.

Hoi Marieke,

Schrik vooral niet teveel van bovenstaand bericht! Ik heb verschillende keren in mijn eentje door Thailand gereisd en ik heb me geen moment onveilig gevoeld!

Op de begaande paden vind je snel genoeg mensen om je bij aan te sluiten en zul je niet gauw alleen zijn. Maar ik ben ook naar meer afgelegen gebieden gereisd in mijn eentje, geen probleem.

Ayuthaya vind ik ook erg leuk. Fietsje huren, lekker rondrijden langs alle tempels, heerlijk! Wel ff wennen aan het links rijden in het begin :slight_smile:

Ook Sangklaburi vond ik geweldig. Geen touristen, maar een prachtige omgeving tussen de bergen en het meer. In deze omgeving vlak bij de grens met Myanmar zijn soms wel onrusten, ga dus niet onvoorbereid een trekking doen in je eentje! (Maar daarvoor zou ik sowieso altijd een gids inschakelen.)

En ga naar Chieng Rai.

Groet,

Jenny

http://www.ikreis.net

Zeg dit eens aan die twee jonge russische meisje, op het strand van Jomtien!!! Drietal maanden terug, de keel werd overgesneden of aan die 64 jarige man die in Pattaya een maand terug werd neergeknald op zijn motorfiets of moet ik nog enkele aanhalen. Of gisteren bij mij thuis werd erin gebroken en bestolen.
Thailand is niet meer wat het was.
Ik heb er nog als je wilt. Ik wil niemand bang maken maar toch effe uitkijken.

Dit gebeurt ook in NL. Gewoon je verstand gebruiken en risico’s vermijden. Gevaren kun je nooit uitsluiten :frowning:

Marieke laat je voor al niet bang maken als je gewoon normaal doet en eerlijk bent naar een Thai hoeft je niks te overkomen .
En als je het ergens echt niet vertrouwt ga er dan ook niet naar toe en blijf voor al af van drugs en probeer zo veel mogelijk je zelf te blijven
groetjes fransjes

Hoi!

Nee hoor, komt helemaal goed, als ik t niet zou vertrouwen zou ik niet in m’n eentje gaan! Loop niet in zeven sloten tegelijk, enne, idd kan hier in NL net zo goed van alles gebeuren, gewoon t koppie erbij houden!

Bedankt voor je reactie!

Hoi Marieke,

Inderdaad, nergens zorgen over maken ! Er zijn je al vele alleenreizende dames voorgegaan, zonder problemen. Lekker gaan backpacken en genieten van dit prachtige land !!! Uiteraard wel goed op al je eigendommen letten.

Zoals vele mensen hier al zeggen, ook in Nederland of waar anders ter wereld kan je van alles gebeuren; ik zou alleen niet 's avonds laat alleen over een verlaten strand gaan lopen of door donkere steegjes ergens achteraf gaan ronddwalen, maar neem aan dat je dat ook niet echt van plan was…

En wat Pattaya/Jomtien betreft: daar gebeurt nu eenmaal wel meer wat niet door de beugel kan…

Echter, het diepe zuiden (rond Songkhla, Pattani, Narathiwat, Yala) zou ik wel mijden. De laatste jaren is het hier geregeld raak wat aanslagen betreft; de islamitische bevolking zet zich hier af tegen de Thaise regering. Tot op heden zijn de aanslagen (gelukkig) nog niet tegen toeristen gericht, maar als je er toch niet noodzakelijk naar toe hoeft, zou ik er lekker weg blijven !

Geniet van de voorbereiding op je reis en laat ons na die tijd weten hoe je het gehad hebt !

Hoi Dave!

Bedankt! Ik ben me inderdaad al goed aan t inlezen en megatoeristische steden en dingen als: Pattaya, Puketh, fullmoonparty’s enz trekken me uberhaupt niet zo, dus dat lag al niet in de planning. Ik zal (is de planning) vooral bezoekjes brengen aan: Bangkok, Chiang mai/Rai, Ayyuthaya, Kanchanabury, Sukothai… dus wel redelijk toeristisch, maar (volgens mij als je goed je intuitie volgt en geen gekke dingen doet) redelijk veilig. Ik ga er zeker vooral van genieten en ben erg benieuwd hoe t in m’n eentje bevalt! Maar in een mooi land, lekker klimaat, vriendelijke bevolking en veel andere backpackers zal dat zeker geen probleem worden. Ik laat jullie natuurlijk na mijn reis weten hoe t is geweest!

Groetjes, Marieke

beste Marieke,

Ik kom net een (week geleden) terug van een waanzinnige reis door Thailand, Laos en Cambodia. net als jij heb ik dat alleen gedaan. het belangrijkste is dat je je verstand gebruikt en op je intuitie afgaat, dan zul je het gegarandeerd ontzettend leuk hebben. daarbij kom je snel genoeg andere mansen tegen. het noorden van Thailand is super leuk en ik zou je spycybackpackers, (ze zitten ook in Laung Prabang, Viang vieng en Hanoui)aan willen raden. Ik heb het daar erg leuk gehad. het ligt welliswaar even buiten Chang Mai maar dat heeft ook zeker zijn scarme. zelf ben ik van daaruit naar Laos gegaan maar naar ik gehoord heb moeten de plaatsjes als pai erg leuk zijn

Ik heb mij in ieder gaval geen moment onveilig gevoeld en me kosetelijk vermaakt. Nogmaals gebruik je verstand. dan heb je de tijd van je leven

De topicvraagsteller heeft deze vraag 31/2jaar geleden gesteld,en zo te zien is de persoon uitgeschreven op wwz.

ik vind dit wel heel erg overdreven. ik ben net terug van een maand thailand. ik ben alleen geweest en heb me geen moment onveilig gevoeld, ja toen ik weer met de trein van schiphol naar huis moest. natuurlijk moet je je verstand gebruiken en op je intuitie afgaan. niet in je eentje 's avonds laat rondzwerven, en in je eentje op afgelegen plekken blijven…maar het betekend echt niet dat je zo snel mogelijk een reisgenoot moet zoeken. tijdens je reis onmoet je zoveel mensen, ik ben bijna niet alleen geweest, ja in de nacht misschien.

ik ben zelf eerst op koh samui, koh phagnan, koh phi phi, kanchanaburi en bangkok geweest. ik vind zelf bangkok helemaal geweldig maar het is even afhankelijk hoe het daar verder zal verlopen met de demonstraties. verder vond ik koh samui wel leuk maar ik zat in Lamai en vond daar niet het publiek wat ik zocht…het waren veel russische en engelse families, de mensen die normaliter in spanje te vinden zijn of all-inclusive turkije. koh phagnan vond ik heel prettig en ook koh phi phi heel gemoedelijk.

kanchanaburi is ook mooi maar ik zou zeker niet naar de tijger tempel gaan, het is gewoon zo zielig hoe mijn inziens de dieren gedrogeerd worden om op de foto te kunnen. ik heb nog nooit een tijger gezien die je lekker op zijn buik kan aaien. ik zou hier zelf niet meer naar toe gaan. ik heb wel een dag een fiets gehuurd en de omgeving verkend en naar de erawan watervallen geweest, dit was super!

alvast veel uitzoek plezier. maak je niet te druk, het komt allemaal goed daar. belangrijkste is dat je je paspoort hebt en wat geld, de rest komt vanzelf.

gr ladyp

thats the spirith

:chin:volgens mij kan je best alleen reizen in Thailand maar gebruik je gezond verstand ga niet in de avond gebieden in die je je niet vertrouwd doe je bv in Amsterdam ook niet
En blijf voor altijd beleefd en geduldig tegen over Thaise mensen gezichts verlies van een Thai werkt voor al aafrechts
veel plezier in dit mooie land:THAILAND::cambodia: