1ex backpacken

Hoi

Ik ben Wendy 34 jaar en kom uit Amsterdam. Na jaren op safe te hebben gespeeld, ga ik er nu dan toch echt voor. 5 weken backpacken in Thailand, ik ga dit doen in de zomervakantie (werk op een basisschool, ben dus die weken verplicht om te gaan). Ik ben al begonnen om mijn route uit te stippelen, maar alle tips zijn meer dan welkom!!! Ik ga deze ooooooh zo grote en spannend aventuur alleen aan. Ik wil mijn laatste twee weken doorbrengen in zuid Thailand, dit omdat een vriendin en mijn zusje daar mijn aventuur samen met mij komen afsluiten. De eerste 3 weken heb ik dus gepland staan voor centraal en noord Thailand. Heb veel gelezen over de nacht trein van bangkok naar Chang Mai, ik wil dit eigenlijk in etappes doen omdat tussen deze steden nog zoveel meer te zien en toen doen is. Is drie weken te lang? genoeg?
Hoor graag van jullie.

Vriendelijke groetjes Wendy

Sent from my GT-I9505 using Wereldwijzer

Hoi!
Lekker zeg 5 weken in Thailand! En leuk dat je het alleen gaat proberen. Word vast erg leuk!
3 weken lijkt me ruim voldoende hoor. Zelf ben ik alleen in Chiang mai en Chiang rai geweest. Beide een aanrader, al vond ik chiang Mai leuker. Van hier uit kun je vele excursies/uitstapjes doen.
Verder is Kanchanaburi ook een aanrader. Er is veel te zien in de omgeving, zeker Erawan watervallen vond ik erg mooi om te zien.

Let er op dat onze zomer betekend dat het regenseizoen is aan de andaman zee. Nu hoeft dat niet te betekenen dat het dan heel de dag regent, maar de ferry’s varen wel minder. En het weer kan dus erg veranderlijk zijn.

Veel plezier!

Hai ontheroad,
Bedankt voor je reactie en tips!

Mijn planning is als volgt
Vanuit BKK naar Sukuthai hier blijf ik 2 a 3 dagen. Dan door naar Mae Sot van uit hier maak ik een jungle trekking van 5 dagen in Umphang daarna reis ik naar Chang Mai hier blijf ik ook een dag of 5. Dan door naar Pai hier wil ik raften dat schijnt in het regen seizoen heel vet te zijn!! Hier zal ik 2 a 3 dagen blijven dan terug naar Chang Mai om vandaar uit naar Phuket te vliegen met doorreis naar de Phi phi eilanden en Koh Lanta dan terug naar Phuket en vandaar vlieg ik naar Koh Samui dan Koh Phangan, Koh Toa en dan naar Chumphun en daar met te trein terug naar BKK en dan naar NL.
Wat is jouw mening?

Gr

Sent from my GT-I9505 using Wereldwijzer

Hee Wennos,

Heb je het transport tussen bijv. Bkk en Sukothai, en Sukothai en Mae Sot goed in kaart ?

Hans.

      • Updated - - -

Hee Wennos,

Heb je het transport tussen bijv. Bkk en Sukothai, en Sukothai en Mae Sot goed in kaart ?

Hans.

Lijkt me een leuke route! Ik ben niet in alle plaatsen geweest, maar de jungletrek en raften klinken erg goed!
Verder vond ik ko phiphi erg mooi, ko lanta wat minder… Misschien is railey beach ook een leuk idee?
Let op dat het in dit gebied dus regenseizoen is.

Hey Hans,

nog niet echt serieus gecheckt. Maar denk/hoop van BKK naar Sukutai met de trein en naar mae sot eigenlijk nog helemaal niet in verdiept, tips???

Bedankt voor je reactie ik zal het meenemen. Iemand nog een idee over het budget voor 5 weken incl ticket bbk en twee tussen vluchten enz…?

Gr wendy

BKK naar Sukhothai met de trein is niet mogelijk. Je kan de trein nemen naar Phitsanulok en vanaf daar met de bus naar Sukhothai reizen of vanuit BKK een bus nemen naar Sukhothai.
Vanaf Sukhothai zou je met een minivan naar Mae Sot kunnen reizen.

Hee Wennos,

Krung Thep zet je al op het juiste spoor, ik wil er echter mee zeggen: Koop een Lonely Planet of Rough Guide, en bereid je reis goed voor. Zoals je uit die gidsen duidelijk zal worden, kan dit voor verschillende budgetten. Mae Sot is een leuke plaats, trouwens.

Hans.

Heey hans,

Had ff oo internet gekeken en daar stond dat je zowel met de trein als met de bus naar sukuthai kon, had de keus voor al gemaakt. Maar blijkbaar klopt die info helemaal niet!! Bedabkt dat je met me mee denkt. Heb ook een lonley planet besteld, morgen in huis. Kan jiet wachten om die door te spitten!!!
Gr wendy

Hey krung thep

Sorry dacht dat hans de tip over de trein naar sukuthai poste. Maar zoals je hier kan lezen. Had ik het al op gezocht. Wel vervelend dat er oo internet verkeerde info staat. Daarom erg blij met jullie reacties!!!
Dit is zooooo nieuw voor mij!!
Sent from my GT-I9505 using Wereldwijzer

Hee Wennos,

Houd er stevig rekening mee dat reizen in NL iets heel anders is dan reizen in Thailand. Je enthousiasme kent geen grenzen, zo lijkt het,en dat vind ik wel mooi.Helaas moet ik je adviseren om het stuk naar Mae Sot te schrappen, de lijst is al heel lang zo.
Waar je ook rekening mee moet houden is dat het zuiden veel duurder zal zijn dan het noorden

Hans

Zelf heb ik voorheen ook altijd middels een reisgids rondgetrokken, zeker als je totaal ongeorganiseerd gaat is een lonely planet erg handig! Vanuit de gids kun je ook veel gerichter zaken op internet zoeken.

Beste Hans,

Ik reis naar Mae Sot omdat ik vandaar uit de jungle trekking in Umphang ga doen, dus die schrappen zal niet gaan.

gr Wendy

De meest efficiënte manier om Um Phang te bereiken is via Maesot , bij de Thai -Myanmar (Birma ) grens.
Wij zijn toen met een songthaew naar daar gereden(er waren geen bussen toen)Ik dacht dat we er ongeveer 5 uur over gedaan hebben(had nog een verkoudheid opgelopen)
Nu als je naar Umphang reist kan je dit beter niet in het koude seizoen doen,want praktische alles wat volzet in de resorts.
Wij zijn met een pick up toen naar “Tha Sai” gereden en te voet naar het prachtige “Thi Lo Su waterval” geweest na een stevige wandeling van 12km.
Overnacht hebben wij in het karendorpje “pa la tha” het ligt ongeveer 25km van Umphang gelegen.
Hieronder nog een foto van de waterval “Thi lo su”
Ook nog ff zeggen dat deze trekkings wel vermoeiend kunnen zijn Wendy !

https://encrypted-tbn3.gstatic.com/images?q=tbn:ANd9GcTKN1Zyp3J2nJlBhroz629orHtZxy5tvJPXDbebg_P8rCNV_xx1

Als je in chiang mai bent raad ik je echt aan de 3-day jungle trek te boeken. Veel mensen doen 2 omdat ze denken dat 3 wel erg zwaar is (of ze hebben geen tijd), maar jij hebt tijd zat en 3 dagen betekent niet 3 dagen lang lopen :wink: Je loopt telkens een paar uur vooral door bergen en natuurlijk geen verharde wegen (de guide maakt bamboe wandelstokken als mensen die nodig hebben) en je stopt bijvoorbeeld in een dorpje dat in de bergen ligt, best wel authentiek allemaal (natuurlijk zijn ze redelijk ingespeeld op de touristen). Dit was echt een van de hoogtepunten van mijn korte thailand trip en ik kan het ten zeerste aanraden :stuck_out_tongue: Nacht / dag trein naar chiang mai is ook best geinig om een keer mee te maken btw.

Hai Nicked,

Bedankt voor je reactie. Tot nu toe heb ik nog steeds de planning om mijn jungle trek in Um Phang te doen, die schijnt er mooi te zijn en toch wel met kop en schouders boven de andere trekkingen uit te steken. Hij is daarom alleen een stuk zwaarder. Maar heb nog een aantal maanden te gaan voordat ik daadwerkelijk vertrek, misschien dat mijn planning nog wijzigd.

groetjes Wendy

Hai hai,

Jullie hebben een tijdje niets van mij gehoord, ben druk bezig geweest met info opzoeken en me route uit te stippelen. Die er op dit moment zo uit ziet.
Dag 1 aankomst BKK
Dag 2 BKK
Dag 3 vertrek sukhothai
Dag 4 sukhothai Historical park
Dag 5 vertrek Mae Sot
Dag 6 de trekking regelen
Dag 7 jungle trekking Umphang
Dag 8
Dag 9
Dag 10 terug naar Mae Sot
Dag 11 vertrek Chang Mai
Dag 12 Night safari
Dag 13 Nam Tok Mae klang
Dag 14 Scorpion tailed boot rivier
Dag 15 vertrek Pai
Dag 16 rafting regelen
Dag 17 raften
Dag 18 vertrek Chang Mai
Dag 19 chang Mai dierentuin
Dag 20 vertrek naar Pucket

Dit is mijn planning voor de 1e drie weken. Met de laatste 2 weken voor hwt zuiden ben ik nog ff bezig.
Hebben jullie nog meer advies en tips voor mij!!
Mijn dank is groot
Gr Wendy
Sent from my GT-I9505 using Wereldwijzer

Let erop dat je een plan B hebt , wat de trekking aangaat. Chiang Mai in je achterhoofd houden…
Het kan zijn dat je de enige bent die de trekking wil doen, en dan kan het aardig in prijs oplopen.

Ik heb dit meegemaakt in Phetburi, toen ik Kaeng Kra Chan NP wilde bezoeken. De auto moet voor jou rijden, en niet voor die drie anderen
die eigenlijk mee zouden moeten gaan, om het voor een leuke prijs te kunnen regelen.

Hans.

Hey Hans,

Bedankt voor je reactie! Goeie tip! In dat geval zal ik eerder doorreizen naar Chang Mai om dan daar een jungle trekking te doen. Heb begrepen dat er van daaruit ook een hoop jungle trekkings worden gehouden?!?
Heb je nog iets waarvan jij vind dit moet je ECHT doen of heen gaan, wat niet op mijn lijstje staat?
Ps BKK doe ik aan het einde van mijn 5 weken!

Gr Wendy

Sent from my GT-I9505 using Wereldwijzer