De grensmarkt van Mae Sot is erg leuk, je kunt erheen met een songthaew.
Birmese dametjes met hun spullen uitgestald op een kleedje of op de grond. Erg veel tropische verrassingen…
Rond Mae Sot waren veel vluchtelingenkampen. De Thai begrijpen niet waarom je daarheen wilt, dus vervoer vinden is lastig.
Als je rondloopt rond Mae Sot, dan herken je Birmese vrouwen aan een soort verf die ze op hun wangen smeren. Het is een middel voor de huid, waarvan ik geen idee heb waar het voor dient. Ik weet echter wel dat Thaise vrouwen er nooit mee rondlopen.
Ik ben rond Mae Sot eens in een paar (krot) woningen geweest van Birmezen, en ze waren zeer vriendelijk en gastvrij.
Je kan ook de grens oversteken om een stukje Birma te bekijken, echter dit heeft voor jou als nadeel dat je bij terugkomst een visum krijgt voor 15 dagen, en dat is te kort, aangezien je reis langer duurt.
Leuk om dit te weten!!! Hans ik ga zeker richting de grens helemaal na jou verhaal. Zal de grens niet over gaan i.v.m visum!! Bedankt weer voor jullie reactie
Georganiseerd. Ik heb de fietstochten gedaan bij Bangkokbiking (Colors of Bangkok) en bij Co van Kessel, die van Bangkokbiking heeft een lichte voorkeur bij mij. Er zijn trouwens ook meerder aanbieders. Google maar eens. Ik vind het nog altijd één van de hoogtepunten van Thailand. En mijn volgende Thailand trip ga ik er zeker weer één doen.
Hoi hoi allemaal,
Inmiddels zijn het nog maar 4 weken voor vertrek. Ik vind het zooooooo spannend!! Maar heb er wel super veel zin in. Ik hen ervoor gekozen om niet zo strak te plannen enz… om alles op zijn beloop te laten zo dat ik kan gaan en staan waar en wanneer ik wil. moet zeggen dat dat me nu wel onzeker maakt hihihi