Hoi ik ben Erika ben nieuw hier op de forum. Ik heb de wens om volgend jaar november naar Thailand te gaan alleen.
Dat wordt de eerste keer dat ik alleen op reis ga en backpack.
Zelf heb ik al heel veel gevonden op het internet. Maar had graag nog wat tips
Van verschillende mensen… Ik heb nog n heel jaar om deze reis te plannen , sparen etc… Ik heb nog helemaal geen uitrusting voor het backpacken. Heeft iemand tips voor goedkope maar goede backpack spullen?
Reisplanning: ik wil minimaal 4 weken gaan, wil in chiang mai beginnen en dan gedurende tijd afdwalen naar het zuiden Bangkok en de mooie stranden. Ik wil niet een lijstje maken met 2 dagen hier en 3 dagen daar, krijg ik n onrustig gevoel van.
Wil natuurlijk wel de aantal plekjes opschrijven wat ik wil zien.
Is mijn planning zo ook te doen of is het goedkoper om naar Bangkok te vliegen en vandaaruit naar chiang mai te gaan en dan weer n keer terug ?
Ook heb ik via n site iets gevonden waar je n huisje/kamertje of bungalow kunt huren, en dacht misschien dat zoiets ook wel leuk zou zijn om iets te huren gedurende de tijd dat ik ergens ben? Iemand ervaring mee Airbnb?
Graag zou ik ook willen weten hoe iemands eerste keer backpacken is gegaan! Is 4 weken goed te doen voor de eerste keer? Heb je al snel het gevoel dat je nooit meer naar huis wil hihi… Ik verheug me er zo op, en het liefst wil ik meerdere landen erbij nemen ( natuurlijk als ik langer vakantie kan pakken) maar is dat niet te veel gevraagd voor de eerste keer op reis?
O en als je ook de planning hebt om
Volgend jaar in die periode te gaan! En je wilt graag samen reizen, let me now.
Ik ben hele avontuurlijk ingesteld [emoji3]
Goede beslissing dat je Thailand hebt uitgekozen voor je eerste backpackreis. Thailand is er zeer geschikt voor.
Ik raad je aan om voor 25 euro een goede reisgids aan te schaffen en je goed in te lezen.
Voor de eerste keer zou ik het bij Thailand houden, er is echt genoeg te beleven, ik ben er zelf na 20 jaar nog niet uitgekeken.
Je schrijft: “Ik wil niet een lijstje maken met 2 dagen hier en 3 dagen daar, krijg ik n onrustig gevoel van.”
Dat is precies de manier waarop ik zelf ook reis, ik kom ergens, en blijf net zolang totdat ik toe ben aan een nieuwe stad ,dorp of National Park.
Je schrijft: "Iemand ervaring mee Airbnb? "
In een goede reisgids (Lonely Planet of Rough Guide) staan veel adressen waar je kunt overnachten, in elke prijsklasse.
Je zult merken dat je soms heel goedkoop wilt slapen, en soms toe bent aan een beetje luxe.
Tevens helpt zo’n gids bij het bepalen van je budget. Restaurants, vervoer en prijzen staan er ook in.
Wanneer je in zo’n gids wordt opgenomen, heb je aangetoond betrouwbaar te zijn. Airbnb zal best bestaan in Thailand, maar waarom zou je ?
Goedkope backpackspullen koop je bij bijv . Aldi. Een topper is de reistas op wieltjes, daar heb ik er inmiddels twee van.
15 euro is geen geld. 1 of 2x per jaar bieden ze die aan.
Ook hebben ze meestal op hetzelfde moment kleine rugzakjes, die perfect zijn als “day-pack”.
Toch raad ik je aan om je grove planning hier ff op het forum te smijten, dat loont zich altijd.
Hee Erika,
Voor zover ik weet gaat Capitool nauwelijks in op slaapplaatsen en restaurants, Capitool is meer van de mooie foto’s.
Een voorbeeld : Lonely Planet bespreekt 30 slaapplekken in een kleine plaats als Pai . Prijzen van 150 tot 6500 baht per nacht.
Ook bespreken ze 15 restaurants in Pai. Van Chiang Mai en Bangkok begin ik maar niet met tellen.
Je vraagt: Wanneer is het n goede tijd voor n ticket te boeken?
Dat kun je nooit weten, dit jaar is het wel heel goedkoop trouwens, met 600-650 euro in november.
Normaal betaal ik voor november rond 800 euro voor een directe vlucht.
Je vraagt: Wat adviseer je me aan aantal liters inhoud van n grote backpack en voor n daypack?
Ik adviseer geen grote backpack, dus een reistas op rolletjes. Kleine backpack litertje of 20, neem ik altijd mee
als ik vanuit een plaats ergens anders een nachtje (of twee) ga slapen. De grote tas laat ik dan staan.
Neem trouwens niet teveel mee, en veel oude kleding, die kun je dan onderweg weggooien.
In Thailand zijn bijv. T-shirts te koop voor 80-150 baht. Iets als slippers koop je ook veel beter daar.
Voor tickets kijk ook bij qatarair die stunten momenteel behoorlijk,en een stop over van 2 uur is goed te doen wij betaalden voor jan a.s eu 530 heb ze later nog gezien voor 410 maar dan moest je binnen 4 wkn reizen dussss
wat hans zegt van die roltas hele goeie kan je dragen en of trekken
wij reizen qua kleding en al wat je nodig hebt heel basic alles is te koop ,en bij de laundry is het voor weinig gewassen
Hartelijk dank voor je tips! Ik wil idd ook basic gaan .
Maar is het beter om een retour ticket van en naar 1 bestemming te kiezen ( bv Bangkok ) of kan ik ook makkelijk naar chiang mai en dan via Bangkok terug boeken? Want dacht in chiang mai te willen beginnen (dus dacht ik vlieg daar naartoe , ga gedurende de reis naar het zuiden en vlieg van Bangkok terug ) is dit te doen of wat adviseren jullie?
Een ticket naar bkk is voor azie over het algemeen het voordeligst,volgens mij moet je altijd overstappen voor een vlucht naar chiang mai ,houd er rekening mee dat de meeste binnenlandse vluchten vertrekken van don muang en dan ben je wel ffe onderweg van het ene naar het andere vliegveld
ik heb zelf een aantal jaren terug dezelfde dag als aankomst gevlogen met bkk airways ,die vertrekken van het int vliegveld op vertoon van je ticket mocht je in hun lounge relaxen,eten en drinken
zelf heb ik 2x met de nachttrein gereisd en vond dat heel relaxed
zelf kies ik ervoor om bkk aan het eind van de vakantie te doen ,ook i.v.m souveniers
en je ben de thai een beetje gewend afdingen de hektiek hitte geld enz
kijk ook eens op *tips thailand *van sander & mariska een jong stel wat ook heel duidelijke info over thailand geeft
suc6 mieke
Hallo Erika zal regel matig wat zoek opdrachten doen bij vliegticket aanbieders soms zijn wel eens mooie aanbiedingen met een door vlucht of met vertrek van af een andere lucht haven.Anders breng een bezoek aan de vakantie beurs en overleg daar met diverse aanbieders succes.>>>
Wat gaaf dat je volgend jaar november naar Thailand wilt!
Ik lees even met je forum mee want ook ik wil volgend jaar voor het eerst gaan backpacken en Thailand staat daarbij op de planning haha
Ik ben van plan om rond oktober te starten met de transsiberische express naar Beijing en vanuit daar door naar Thailand om daar 4 weken rond te reizen! Ik hou ook niet echt van een strakke reisplanning maar laat dit liever op zijn beloop. Wel wil ik een Full Moon party op Koh Phangan bezoeken
Als voorbereiding heb ik zelf al de backpackgids Azië gekocht, waar onder andere 70 verschillende praktische routes staan om af te reizen. Ook staan er heel veel must see’s in Thailand in!
Omdat het mijn eerste backpacktrip wordt zoek ik ook nog een leuk en gezellig reisgenootje om dit fantastische avontuur mee te delen. Ik ga zelf na Thailand door naar Australië, maar het lijkt me gezellig als we (een deel) samen kunnen reizen. Mocht het je leuk lijken kun je me gerust een berichtje sturen
Wauw Shulize je pakt het meteen goed aanzeg!! Het lijkt me enorm gezellig om n deel van onze reis samen te delen ,en uiteraard de voorpret. Het duurt nog wel eventjes maar de pret mag nu al beginnen! [emoji2][emoji267][emoji41][emoji126]🏼
Het is ook mijn bedoeling om volgend jaar november de eerste keer te gaan backpacken in Thailand, de voorpret nu al is het leukste, sparen af en toe wat sites bekijken.
Heb net mijn vakantie aan gevraagd dus ik kan nu niet meer terug.
Lonley planet is een goed boek om je te verdiepen in de cultuur en de gewoontes van Thailand.
Mocht je meer over me willen weten of met mij in contact willen komen kun je me een prive bericht sturen.
Ik ben trouwens Janou uit Limburg en 30 jaar.