Ik wil november 2016 naar Thailand ! En wil gaan backpacken . Ik heb het nog nooit gedaan,dus erg spannend vind ik het wel… Ben me al veel aan het inlezen over het een en ander. En zie sommigen met een heel georganiseerd lijstje al “klaar” zijn. Ik zelf ben niet zo heel erg georganiseerd en krijg door de gezonde spanning n beetje chaos in me hoofd haha… Mijn vraag is eigenlijk : Hoe begin je aan je voorbereiding ? Begin ik al gelijk met spullen te kopen ? Wanneer boek je je ticket? Boek je vanuit Nederland al je slaapplek voor het begin? Wijst het de weg als ik in Thailand aankom? Ik wil een relaxte rondreis gaan maken met als begin Chiang Mai en dan eindigen op een heerlijk strandje. Wie heeft er voor mij tips…?
Je bent er in ieder geval vroeg bij! Ik heb mijn ticket in de zomervakantie geboekt en ben in oktober naar bangkok gevlogen. Spullen kopen deed ik een maand van tevoren, sommige dingen een week van tevoren. Ik heb alleen mijn hostel in bangkok voor de eerste 2 nachten geboekt. Wil je in hostels of hotels/guesthousesngaat overnachten?