Eerste keer Thailand met backpack

Hallo mensen,

Ik ben van plan in november voor 3 weken rond te gaan reizen in Thailand…maar dit is mijn allereerste backpack vakantie en allereerste keer Thailand…ben me al erg druk aan het inlezen maar vindt het allemaal best moeilijk…en wil dan ook graag van jullie weten wat jullie mooiste plek(ken), ervaringen etc zijn…wat zijn DE gebieden om heen te gaan en wat moet ik absoluut zien…ben heel erg benieuwd naar jullie ervaringen :slight_smile:

hallo, allereerst wil ik je vertellen dat je als je voor de eerste keer gaat back packen je met Thailand een uitstekende keuze hebt gemaakt daar waar dit land heel gemakkelijk te bereizen is met uitstekend openbaar vervoer en behulpzame mensen je zult dan ook heel snel merken dat er veel back packers rond reizen in Thailand je ontmoet ze er vanzelf
wat je moet gaan zien/doen is moeilijk te zeggen zo vertel eens wat je voorkeur heeft strand/cultuur/natuur/uitgaan en eventuele andere voorkeuren wat is je budget en dat soort dingen

groet dirk :chin:

ps ik denk dat je dit berichtje beter in het thailand reiscafe had kunnen plaatsen

Beste Dirk,

Mmm reiscafe…misschien daar dan ook posten :)…je wilt wat meer informatie…ik wil dus 3 weken gaan…budget is nog onduidelijk maar heb ongeveer 2200 euro (kan eventueel wat meer sparen) maar vlucht moet daar nog af…wat ik me zo heb ingelezen moet dat zeker voldoende zijn toch? Wat ik nu een beetje in mij hoofd heb is dat ik een avontuurlijke jungletocht wil maken, ik wil daarnaast ook een week naar strand, duiken, luieren, beetje verkennen eiland (geen idee welke), “beetje” terasjes (maar niet super super super toeristisch) en verder weet ik het dus nog niet. Ben niet zo van de tempels enzo maar vindt dat ik er op zijn minst wel 1 moet hebben bezocht…ik heb ook gelezen dat oost thailand nog niet zo heel toeristisch is (misscien optie dus) maar er zijn zoveel leuke dingen :slight_smile: wil gewoon graag van mensen horen wat zij zinden dat je absoluut niet mag missen…

Dank je voor je reactie!!

PS…wil ergens in de drie weken wel keer uit ook trouwens maar dat kan dan paar dagen ofzo en dan gauw weer weg :slight_smile:

hier een opzetje voor een reis schema
-bangkok (royal palace, fiets tour met andre breuer, of ko v kessl)
-katchanaburi (bridge on the river kwai, erawan watervallen, tijger tempel)
-sokuthai (oude hoofdstad met vele oude ruines van tempels)
-chiang mai (night market, olifanten weeshuis)
-mae hong son (jungle trekking)
-Pai (lekker relaxen)
-chiang mai (nachttrein richting bangkok en eventueel verder naar het zuiden)(of vliegen naar het zuiden)
-koh tao (klein eiland waar je goed kan duiken) of Phuket (groot eiland waar je goed kan duiken)
vanaf ko tao kan je uitstapjes maken naar koh samui en koh panang (full moon party)
van af phuket kan je oa naar de similan eilanden en naar koh phi phi ook op phuket is van alles te doen en te zien
-hierna nog een dag of 2 bangkok om goed te shoppen en dan (helaas) weer naar huis

groet dirk :chin: