25 november ga ik voor het eerst naar Thailand toe voor 3,5 week. Nu wilde ik eigenlijk een route maken maar alle hotels en treinen cq vliegtickets ter plekke boeken. Maar aangezien het daar dan hoogseizoen is weet ik niet of het dan verstandiger is om het vooraf te boeken.
Ik heb nu nog geen route… heel globaal wil ik de 1e nacht in Bangkok blijven, de 2e nacht met de trein naar Chiang Mai en na +/- 5 nachten Chiang Mai vliegen naar Phuket en uiteindelijk vanuit Pucket naar een paar eilanden (+/- 7 nachten) en dan naar Pattaya en weer eindigen in Bangkok voor een paar dagen.
Ook was ik benieuwd of het raadzaam is om de hotels vooraf al vast te leggen, ik las hier en daar dat december echt een piekperiode is in Thailand. Ik ben wel wat luxe en comfort gewend en wil wel een goed hotel voor nog een mooie prijs (circa 40 euro per nacht) kunnen boeken. Is dit dan haalbaar in deze periode? Heeft iemand tips voor goede hotels?
Nou 40bath is ongeveer 1600 bath,denk dat je niet bang moet zijn om geen hotelkamer te vinden voor die prijs,Linda!
Gewoonlijk zijn er de goedkoopste kamers a rato van 200 bath die erg moeilijk te vinden zijn in de kerst&nieuwjaarsperiode(spreek wel van Chiangmai)
Niets vastleggen en lekker op de bonnefooi gaan Linda!
Ik las dat je Pattaya wilt bezoeken,misschien kan je onderweg even halte houden aan Ban Phe.
Je kan met de overzetboot naar het nabij gelegen eiland Koh Samet varen om een dag of 2 te verpozen.
Als je eerst een paar nachten Bangkok doet en daarna naar chiangmai en van chiangmai naar phuket zou ik persoonlijk niet meer naar pattaya gaan.
Je zou bijvoorbeeld kunnen vliegen naar phuket, vanuit daar naar phiphi dan koh lanta en vanuit koh lanta naar krabi / ao nang en dan vanuit krabi weer terug vliegen naar bangkok (je zou zelfs koh lipe er nog bij kunnen pakken).
Kijk ook een op latestays.com voor leuke resorts (heb deze tip gekregen van steven hier op het forum) kun je hele mooie en luxe resorts boeken voor een stuk minder als het normaal kost. wij hebben zelfs wel eens een dag van te voren geboekt dat was allemaal geen probleem.
@ George, je geeft aan dat die kamers nog voldoende aanwezig zijn. Goed om te horen Want ik wil niet teveel vastleggen. Ik heb alleen wel alvast gekeken op Agoda en Bookings qua resorts en de prijzen en daar staan veel dure resorts en dergelijke op vandaar dat ik twijfelde. Aangezien ik alleen ga en mezelf niet teveel wil beperken. Mocht ik ergens zitten met gezellige mensen en een leuke omgeving dan heb ik geen haast natuurlijk
@ Martine, thanks voor de tip over latestays! altijd goed om te weten Ik zat eerder te denken dat mocht de planning te krap worden om Chiang Mai te laten varen en mijn focus meer op het zuiden van Thailand te leggen. Weet niet of het dan teveel van hetzelfde wordt?
Hoe is het eigenlijk met internet in Thailand? zijn daar veel spots met free WIFI? Of kan ik beter een internetcafe opzoeken?
Linda chiangmai kun je wel doen en daarom zei ik ook dan kun je beter niet naar pattaya gaan en dan lekker in het zuiden aan de andamankust blijven.
Wij vonden de eilandjes vanaf phuket tot krabi/oa nang totaal verschillend en alle eilandjes hadden hun eigen charme wij hebben ons overal goed vermaakt.
Er hebben heel veel mensen een laptop of iets dergelijks mee en er zijn bij veel hotels genoeg wifihotspots maar wij gingen altijd in een internet cafe kost bijna niets.
Ik ga altijd in november, altijd voldoende plaats. Zorg wel dat je middels een gids (Lonely Planet bijv.) weet op welke adressen je wilt overnachten.
En ja, WiFi en internet, het is Thailand he, ik was bijv. in een viersterrenhotel van 2000 baht, daar deed mijn tablet het niet of nauwelijks. later in dezelfde vakantie logeer ik in Trat voor 200 baht, en heb een perfecte verbinding. Gewoon altijd even proberen, en gaat het niet vlot, ergens anders. Ik heb de gehele vakantie niet betaald voor internet.
Nog een vraag… ik ben van plan om te gaan rondreizen maar ik ben geen type backpacker… In die zin… ik hou wel van luxe en comfort en was niet van plan om met mijn backpack overal naartoe te gaan.
Is het dan handig om toch wel een koffer mee te nemen? Of is een traditionele backpack toch meer een aanrader?
En om mensen te ontmoeten in Thailand, moet je dan in de hostels overnachten of zitten er ook genoeg mensen in hotels van circa 40 euro per nacht…
Wij zijn verleden jaar ook wat luxer gaan reizen omdat mijn vrouw toen zwanger was, zei had een koffer mee nu met wieltjes en ik de backpack.
Persoonlijk vind ik een backpack handiger maar er zijn ook genoeg mensen die met een koffer rondreizen.
Je komt natuurlijk in hostels meer mensen tegen die rondreizen, meer aanspraak en een verhaaltje.
Wij zijn ze ook wel tegengekomen in de luxere maar toch wat minder aanspraak terwijl wij altijd wel snel contact hebben met mensen.
Volgende keer als de kleine wat groter is gaan we lekker weer rondreizen en gewoon weer leuke hostelts en hotelletjes boeken want je bent meer op straat dan op je kamer (wij in ieder geval).
Ze bestaan… Avontuurlijke mensen die dan niet zo avontuurlijk zijn om een kamer van 5 euro te nemen. wellicht ben je er een van.
Een oplossing kan zijn om je ontbijt of diner te nuttigen in een
guesthouse of een restaurant waar je veel toeristen ziet zitten.
Ik logeer in kamers die schoon zijn, en wel goedkoop, maar niet zo ver-schrik-ke-lijk goedkoop als die 5 euro. Het kan 8 euro zijn, maar in de toeristische plaatsen ook wel 20.
Ze bestaan zeker
Maar wellicht dat ik ook in hostels overnacht … Zal daar ter plekke boeken nadat ik heb kunnen zien hoe “schoon” een hostel of guesthouse is… Belangrijker nog; ongedierte vrij (ja ik weet dat er ongedierte in Thailand zit…! :))
Vaak heeft de prijs weinig te maken met het wel of niet aanwezig zijn van
kakkerlakken e.a.
Het is de manier waarop het hotel of guesthouse wordt gerund. En dan zelfs kun je het nog niet voor 100 procent uitsluiten. want ja, het is een tropisch land.
Vorig jaar heb ik op Bali rondgereisd en het was me 100 procent meegevallen dus neem aan dat Thailand niet veel anders is. Maak me in Nederland druk om alles en daar waarschijnlijk niet meer Maar ik zal de hostels en guesthouses niet uitsluiten dan Thanks voor de tip!
:chin:Pattaya gewoon skippen dat is echt een afknapper als je dit aan het eind van je vakantie doet beter terug vliegen naar Bangkok en via Pattaya af zakken naar het zuiden weet je gelijk wat ik bedoel
groetjes Fransjes:THAILAND:
Mijn zoon en ik gaan 3 weken lang een groepsrondreis maken in Thailand. Dit is de eerste keer naar Thailand. We reizen van NL naar Bangkok en meteen door naar Chiangmay en logeren bij plaatselijke bevolking. Verder doen we ook een trekking van 3 dagen.
Vraag is of ik een koffermet slot en wieltjes kan meenemen.
Mijn zoon heeft een backpack maar vraag me af of ik nog een xtra backpack moet kopen en wat de voordelen zijn.
Verder ben ik benieuwd naar ervaringen bij hetzelfde traject qua schoeisel.
Alvast bedankt!
ik had een reiskoffer op wieltjes mee, gaat prima, een rugzak kan ook natuurlijk, maar is zwaar en warm als het warm is, om mee te sjouwen. Ik had dichte wandelschoenen bij maar vond dat ook te warm. Dit jaar neem ik een klein koffer mee op wieltjes en een redelijk kleine rugzak/handbagage, en open wandelschoenen, en sportschoenen met profiel om te lopen in jungle waar ik liever niet met open schoenen loop.
Je schrijft: Mijn zoon heeft een backpack maar vraag me af of ik nog een xtra backpack moet kopen en wat de voordelen zijn.
Dat merk je wel als je in BKK begint met shoppen. Bezoek in ieder geval MBK shopping center. De andere shopping centers zijn mooi en super-luxe, maar ook duur. Chatuchak of weekenmarkt is ook geweldig, bezoeken als in het weekend in BKK bent
Voor dameskleding is ook Platinum Shopping mall een aanrader, en dan meteen even de er tegenover gelegen Pratunam Market meepikken.
Ik las dat je ook een trekking gaat doen, dit gaat echt niet zonder backpack. Tevens moet je goede wandelschoenen meenemen, omdat je in de moessontijd zit, moeten ze eigenlijk waterdicht zijn.
En een goed profiel voor gladde steile hellingen.
:chin:als je nu een klein rugzakje neemt voor die drie dagen en daar het noodzakelijk in doet moet je je ook wel kunnen redden met een koffer (inbewaring geven)ps zal als ik je zoon was ook een klein rugzakje nemen voor die 3 dagen