Beste,
Wie kan mij adviseren om mijn verblijf in Thailand te ver-aangenamen.
3de week van januari ga ik naar Thailand voor een maand, en wil graag wat advies op maat.
Ik reis dus zonder eigen vervoer, en laat het 1 en ander over me heen komen.
Dus reizen doe ik d.m.v Trein, Bus, anders…
Mijn wenslijstje:
Eerste week Bangkok, om zo naar Kanchanaburi af te reizen (aclimatiseren)
tweede week Chiang Mai en Sukhotai.
Ik wil dolgraag Khao Yai Natuurreservaat bekijken, suggesties welkom.
Derde week gedeeld verblijf Ayuthaya en dan langzaam afreizen naar Pattaya
Van hieruit beetje zon, zee , strand gevoel oplaten komen.
Maar suggesties zijn altijd welkom.
Wellicht iemand beschikbaar als reispartner?
Ik lees her en der dat het internet vrij langzaam is, echter heb ik wel een laptop bij me, is Wifi vertegenwoordigd?
Ik probeer zoveel mogelijk informatie te verkrijgen, zou fijn zijn als er specifieke informatie mij word gemeld omtrent mijn tot dusver uitgestippelde reis.
Ik ben niet gebonden aan tijd oid, dus een dag langer hier of daar is geen probleem.
Hopende op een leuke en vooral informatieve reacties…
Ik zou met de nachttrein van Bangkok naar Chiang Mai gaan en dan weer terug reizen kan ook met de trein in gedeeltes.
Khao Yai ben ik nooit geweest dus kan ik je niets over zeggen.
Weet je zeker dat je naar Pattaya wilt gaan er zijn veel mooiere stranden in Thailand zoals Koh Phi Phi of Koh Tao of Koh Samui of Koh Lanta.
Wij reizen al heel lang met Laptop en zijn veel in Thailand geweest namelijk zo’n 5 maanden er door heen gereisd. Internet is gratis te krijgen in vele plaatsen dus ook WIFI vaak in restaurants en bij starbucks. Ja internet moet je in heel azie niet gaan vergelijken met Nederland want dat wint het nooit maar het is oke. Dus je kunt foto’s uploaden maar je moet de tijd nemen zo werkt dat in azie hahaha.
Eerste week Bangkok, om zo naar Kanchanaburi af te reizen (aclimatiseren)
dan zou ik vandaar naar ayuthaya gaan (bus)
trein phitsanoluk en dan bus sukothai (er is denk ik ook wel een bus van ayuthaya rechtstreeks naar sukothai)
Khao Yai Natuurreservaat zijn wij ook nog niet geweest.
dan met de bus naar chiang mai
van chiang mai met de bus/trein naar bkk
bus pattaya maar ik zou ook eerder voor een eilandje kiezen dan voor pattaya. ko chang ligt ook niet zover van bkk.
Hallo,
Bedankt Moira en Karin voor de goede adviezen, ben ze gelijk even op een plattegrond aan het leggen. Dus zeker goede suggesties.
W.b.t Pattaya, ik zoek als afsluiter een plek waar ik ook beetje onder de mensen ben, en waar ik even kan terugdenken aan de mooie momenten van de reis
Dus dacht ik aan Pattya, maar als die andere ook datgene bieden, dan is dat weer een leuke bijkomstigheid.
Uiteraard is Pattaya een goede uitvalshoek om evt eilandjes te bezoeken, zo is is mij verteld…
Zo heb ik foto’s en korte verhalen bekeken van :
Koh Samui en ko chang en begin opeens te twijfelen dus denk dat ik er hard overna ga denken om deze mee te nemen als mijn eindbestemming(en)…
Vraagje nog:
Is het erg gemakkelijk om aan een slaapplaats te komen?
Dit zoals ik van plan ben, zonder vooraf te regelen, dus alsware op de bonnefooi te gaan.
Evt suggesties zijn welkom om een redelijk verblijfplaats te vinden.
Ik weet niet wat je natuurlijk zoekt maar bij 4 en 5 sterren hotels werkt het dat vooraf boeken goedkoper is. Bij een geusthouse of low budget hotels kun je gewoon zo binnen lopen.
Het is niet moeilijk om een slaapplek te vinden alleen met chinees nieuwjaar zal het wel wat moeilijker zijn wat volgens mij 1 februari 2009 is. Wij waren toen in Chiang Mai en het was niet makkelijk om accomodatie te vinden.
Zoals beide dames ook al zeggen, zou ik Pattaya vervangen door een andere strandbestemming. Pattaya is toch een beetje het Benidorm van Thailand en er zijn, vind ik persoonlijk, leukere bestemmingen aan het strand. Je zou bijvoorbeeld ook eens aan Ko Samet kunnen denken (alleen verwacht daar geen bruisend nachtleven zoals in Pattaya), een eilandje niet te ver bij Pattaya vandaan.
Moira en Dave, bedankt voor jullie reactie,
Ik zoek geen 4 of 5 sterren hotels, wil wel gewoon basis sanitaire voorzieningen
Koh Phi Phi is uiteindelijk de eind bestemming geworden, dit beoordeeld te hebben na foto’s van het eiland gezien te hebben. (nachtleven is niet echt aan mij besteed)
Tevens bedankt voor de tip van 1 Februari (chinees nieuw jaar), want dat is niet onbelangrijk te weten.
Toch een praktische vraag.
Ik ga een maand op pad, nu heb ik een koffer, en een rugzak(je) voor de laptop en allerhande benodigdheden.
Maar is een koffer wel zo praktisch om door Thailand heen te reizen?
Sorrie voor de vele vragen, maar eenmaal weg is er geen weg meer terug en wil ik niet met mijn handen in het haar zitten (als ik mijn hoofd niet kaal had geschoren )
zoals moira ook zegt . gewoon ter plaatse kun je genoeg vinden. alleen op feestdagen is dit moeilijker. maar je kunt ook als je aan het reizen bent naar een gh bellen om te reserveren dan hoef je nu nog geen hele planning te maken.
ik zou niet met een koffer gaan reizen, rugzak vind ik veel gemakkelijker. de wegen zijn niet zo handig om met je wieltjes als die er onder zitten over de weg en hoge stoepen te gaan.
en als je een eindje moet lopen is het zwaarder om een koffer te tillen dan een rugzak.
geeft niets hoor die vragen. vinden we juist leuk om mensen opweg te helpen.
goede keus : maar het eiland ko phi phi ligt wel een eindje verder reizen van bkk.
ko chang, ko samet en de eilanden in de andaman zee liggen dichter bij. bkk phuket of krabi is ongeveer 14 uur met de bus en dan met de boot.
maar ik zie nu dat je dan nog ongeveer 1 1/2 week hebt dus dat moet lukken.
Hallo Karin, Hartikke bedankt voor je nuttige info.
W.b.t, ko phi phi weet ik dat het een stuk verder lig van BKK, maar wil de eerste keer van alles geproefd hebben, en wellicht de volgende keer weer een ander groep eilanden bekijken…
Wat zijn ongeveer de prijzen die gehanteerd worden voor het reizen met een trein, bus, boot?. Begrijp dat je niet exacte prijzen kan noemen, maar waar moet ik aan denken, als ik bijvoorbeeld Van BKK naar Chiang Mai ga?
Zijn dit tientallen euro’s of slechts enkele?
W.b.t de uitgestrekte reistijden kan ik melden dat ik het globaal neem en als ik ergens ben en het bevalt me, dat ik er dan nog 1 of meerdere dagen verblijf. Of als ik denk, dit is leuk, ik stap uit, en ga eens rondkijken… Zo ervaar ik hopelijk Thailand op z’n best.
Hoe zit het met Guesthouses in het binnenland? Als ik ergens in the middel of nowhere ben, zijn daar dan ook nog slaapmogelijkheden?
Ik ga me wat bezwaart voelen door al deze vragen, maar steeds komen er weer nieuwe vragen op
Ik dank je iig voor de duidelijke antwoorden.
gh in het binnenland : in kleine plaatsjes in thailand zit niets/ niet veel. maar een slappplaats zul je wel vinden, desnoods bij mensen thuis of in een tempel soms. in laos viel mij dat eigenlijk pas op want daar zitten in alle plaatsjes wel 1 gh, maar dit heb ik in thailand idd gemist.
bus van bkk naar chiang mai tussen de 7 en 15 euro hangt er vanaf met wat voor bus je gaat.
trein ook tussen 6 en 25 euro ahngt van de klasse af.
je kunt trouwens niet gewoon uitstappen want je koopt een kaartje voor die trein naar een bepaalde plaats, je kunt niet eruit en dan de volgende trein weer verder.
of je moet zo’n speciale treinkaart nemen dan kun je 14 dagen onbeperkt met de trein reizen, maar dat kan eigenlijk niet uit dan moet je echt heelveel met de trein gaan reizen. (ik weet ook niet of die kaart nog bestaat)
ik zou gewoon naar een plaats gaan en niet steeds terug naar bv bangkok.
bangkok en dan omgeving bekijken.
kanchanaburi en dan omgeving
ayuthaya
lop buri
chiang mai en omgeving
chiang rai en omgeving.
wij huren altijd een scooter en gaan zelf in de omgeving rondkijken of met een busje naar een bepaalde plaats zoals de watervallen bij kanchanaburi en dan 's avonds weer terug .
ja de prijzen maken thailand en de rest van zo azie aantrekkelijk. maar ook de mensen en de omgeving.
wij zijn 6 mnd met 2 pers geweest en waren 6780 euro kwijt incl alles.
en mocht je naar een plaats gaan en je komt weer terug in de plaats van je gh. dan kun je ook je grote rugzak laten staan in dat gh en dan verder reizen met een kleine rugzak en afspreken dat je de volgende dag of over een paar dagen je rugzak weer oppikt. kost meestal niets als je dan weer een nachtje bij hun blijft en anders betaal je 10 baht per dag.
Ed, reacties en tips over het rondreizen heb je inmiddels zat zie ik en ik ben het ook met ze eens. ( route suggesties en pattaya links laten liggen) Ik ben alleen wel dit jaar in Khao Yai geweest dus daar kan ik je dan wel weer een en ander over vertellen. Kijk voor het hele verhaal maar ff op http://familiejungletocht.web-log.nl/thailand_2008/ vanaf “25 juni” en verder.
In een notendop. Met de trein zijn we vanaf Ayutthaya naar Pak Chong gereist ( heel mooie route door de natuur en heerlijk tussen de "normale"Thai). Op het station in een pickup gestapt die ons naar Khao Yai Garden Lodge bracht. ( relatief luxe en 2.000 Bth voor een 4 persoonskamer ) Vanaf daar hebben we een trek gedaan door het park van 's morgens vroeg tot een uur of 8 's avonds. heel veel gezien, lees je wel op de weblog. de volgende dag een tocht naar de miljoenen uitzwermende vleermuizen. erg indrukwekkend en zeker de moeite waard om een dag of wat aan te spenderen. wij waren met kinderen dus hebben maar 1 dag rondgetrokken maar als je in je eentje of met volwassenen bent is een meerdaagse ook erg leuk heb ik begrepen van een aantal mensen die ik daar gesproken heb. ( overnachten bij de parkwachters en een nachtsafari naar de drink/zout plaatsen) Als je nog meer info wil… zoals al door meer mensen gezegd, schaam je niet, daar zijn we voor …
Hallo Mensen,
Ik was ivm mij werk even niet in de gelegenheid om te bedanken voor jullie nuttige tips, maar bijdeze dan nog.
En al is het wat laat, nog de allerbeste wensen voor 2009
@ McFly, met belangstelling je foto’s/reisverslag bekeken. Ik kijk er nu nog meer naar uit.
Enige waar ik niet maar uit kijk is de lange vliegtijd.
10 uur naar Cuba was al erg lang, maar nu iets van 17uur is even een behoorlijk bite.
Al met al ga ik er met met veel plezier van genieten, en zal her en der nuttige tips uitprinten…