Hoi,
ik ga ik in december bijna 4 weken reizen in Thailand. Ik ga een deel thuis boeken (ivm mijn autisme heb ik wat behoefte aan planning ;-)) zoals eerste overnachtingen bij aankomst, nachttrein chiang mai, binnenlandse vlucht etc… Ik wil een de route eigenlijk wel helder hebben, niet super vast maar wel als houvast, omdat ik het anders te veel vind. Ik heb al eerder zo gereisd, dus geen punt mits ik maar goed weet waar ik heen ga en ongeveer wanneer… Ik heb "geoefend"met korte trips en nu dus tijd voor lange trip. Ik ga met mijn nichtje dus niet alleen.
Ik vind het lastig om te bepalen hoe lang je overal nodig hebt (heb nog niet eerder in Azie gereisd).
Mijn geplande route is
bangkok
chiang mai (zip linen misschien ? jungle trek ? olifanten verzorgen ?) TIPS ?
pai ? Twijfel ik over… vooral het scooter rijden … is dat wel veilig en te doen ? Anders skip ik dit
GOuden driehoek ? Is dat leuk, hoor er wisselende ervaringen over. Ook het bezoeken van een inheems volk lijkt me wel leuk maar is dat niet heel erg toeristisch ? Of zijn er ook minder toeristische dorpjes ?
Sukhothai
Kanchanaburi (ik wil niet álles daar doen/zien, ik wil vooral NP bezoeken ) Slapen bij rivier ?
Khao sok (daar wil ik iig mooie jungle trek doen van 3 dagen … iets op het meer ?) Tips ?
Dan naar de eilanden, ik denk aan Krabi ? en vanaf daar wat eiland hoppen ? Ik ben geen drukte zoeker , maar helemaal uitgestorven hoeft ook weer niet. Ik ben geen feestbeest
Dan weer terug naar bangkok en vanuit daar weer naar huis. Ik heb graag 1 of 2 dagen daar voordat ik terugvlieg… nog wat winkelen , rondkijken.
Planning is nu begin december weg en uiterlijk 31/12 terug. Ben tickets aan het zoeken. Wil graag rechtstreeks vliegen , wederom ivm autisme.
Wie helpt mij met een leuke route (en vooral logisch). Ik wil graag met nachttrein en een binnenlandse vlucht.
Ook zoek ik tips qua activiteiten.
Welke vliegtuigmaatschappij is aan te raden voor binnenlandse vlucht ? Hoe lang van te voren boek je dat ?
Heb wel wat kant en klare reizen bekeken maar ik ben absoluut niet van groepsreizen
hoop wat inspiratie op te doen hier en alvast bedankt voor jullie hulp