ik ga in december 3 weken door Thailand trekken. Ik heb een voorlopig lijstje gemaakt van dingen die ik mogelijk wil gaan zien.
Vliegticket en eerste 2 nachten BKK boek ik in NL en de rest daar…
Ticket wat ik nu op oog heb is met Eva Air, retour in Elite klasse voor 875. Tot nu toe nog niet goedkoper rechtstreeks gevonden. Dit wil ik redelijk vlot boeken, volgens reisbureau zal de prijs niet veel dalen voor rechtstreeks. vertrek AMS op donderdag 21.30 uur en aankomst is om 14.30 in BKK (op vrijdag) en ik vlieg op zaterdag retour om 12.55 uur (aankomst 19.35 AMS) Data is niet zo heel belangrijk in dit verhaal… Is iig hoogseizoen…
Graag jullie mening, tips, tops en trucs
Wat moeten ik zien en wat vooral niet ![]()
Wat wil ik niet
– ritjes maken op olifant, allerlei circus acts met dieren etc…
- bij 'nep" bergstammen (dwz soort volendam beleving ), maar liever bij authentiek volk
- naar party eiland
- kroeg in … ben geen stapper
Wat wel
[ul]
[li]highlights zien[/li][li]leuke marktjes[/li][li]mooie plaatsjes…[/li][li]jungle tocht met overnachting (en) (waar is het het leukst ? Mag best een dag of 3/4 zijn, zolang er maar geen olifanten rit in zit !)[/li][li]iets aktiefs[/li][li]mooie natuur[/li][li]olifanten rescue bezoeken (elephant nature park)[/li][li]niet in luxe hotels, maar wel in leuke guesthouses, tips zijn welkom :biggrin:[/li][li]Bang kok (hoe lang is genoeg?)[/li][li]Khao Yai[/li][li]Chiang Mai (ieder geval olifanten rescue en chiang mai zelf bekijken, hoe lang in chiang mai is leuk ?)[/li][li]Erawan watervallen /kanchanaburi[/li][li]Sukhothai of ayutthaya[/li][li]Khao Yai[/li][li]Khao Sok (varen op vlot ?[/li][li]Surat thani[/li][li]Eiland (welke ?)[/li][li]Krabi ?[/li][li]Pai ?[/li][/ul]
Gevonden heb ik nog Phimai, Phetchaburi , Phraya Nakhon Cave
en Sangkhlaburi… spreekt me ook enorm aan… dit zou dan eventueel in plaats van …zijn. Ik heb het idee dat ik nl. nu de meest voor de hand liggende route hebben die echt bijna iedereen wel doet… En die laatste 4 zijn iets minder bekend en lijken me ook heel mooi.
Welk eiland zou eventueel geschikt zijn… doel is relaxen en eventueel duiken.
Verder: waar vind ik soort van spoorboekje en busboekje ? Is dat makkelijk online te vinden ?
Wat zou een logische route zijn ?
Iets in deze richting ? BKK, Khao Yai, Ayatthuya (ik denk dat ik liever sukhotai doe), chiang mai, sukhothai (eventueel pai ?), Kanchanaburi , Khao Sok en dan leuk eilan (dan heb ik die laatste 4 niet meegenomen, 3 ervan zitten niet ver van bangkok ) die Sangklaburi zit niet bij BKK maar bij Kanchanburi)
Ik realiseer me dat ik niet alles kan doen dus daarom mogen de meer geijkte dingen ook best wijken voor wat meer bijzonders…
Qua vervoer mag het nachttrein, binnenlandse vlucht etc. zijn)
Wie wil er met me meedenken om tot een geweldige route te komen die de highlights pakt maar ook zeker niet te standaard is… Alles boek ik daar dus helemaal vast op de dag zit ik niet… Aan het eind een dag of 2/3 max op een eiland. Dat is overigens geen must ! Slapen doe ik wel in vliegtuig ;-). Ik wil liefst zoveel mogelijk zien en doen maar niet zo dat ik moet rennen en vliegen…