Voorlopige planning.. is het wat.. of nog tips?

ik ga in december 3 weken door Thailand trekken. Ik heb een voorlopig lijstje gemaakt van dingen die ik mogelijk wil gaan zien.

Vliegticket en eerste 2 nachten BKK boek ik in NL en de rest daar…

Ticket wat ik nu op oog heb is met Eva Air, retour in Elite klasse voor 875. Tot nu toe nog niet goedkoper rechtstreeks gevonden. Dit wil ik redelijk vlot boeken, volgens reisbureau zal de prijs niet veel dalen voor rechtstreeks. vertrek AMS op donderdag 21.30 uur en aankomst is om 14.30 in BKK (op vrijdag) en ik vlieg op zaterdag retour om 12.55 uur (aankomst 19.35 AMS) Data is niet zo heel belangrijk in dit verhaal… Is iig hoogseizoen…

Graag jullie mening, tips, tops en trucs :wink: Wat moeten ik zien en wat vooral niet :wink:

Wat wil ik niet

– ritjes maken op olifant, allerlei circus acts met dieren etc…

• bij 'nep" bergstammen (dwz soort volendam beleving ), maar liever bij authentiek volk
  • naar party eiland
  • kroeg in … ben geen stapper

Wat wel

[ul]
[li]highlights zien[/li][li]leuke marktjes[/li][li]mooie plaatsjes…[/li][li]jungle tocht met overnachting (en) (waar is het het leukst ? Mag best een dag of 3/4 zijn, zolang er maar geen olifanten rit in zit !)[/li][li]iets aktiefs[/li][li]mooie natuur[/li][li]olifanten rescue bezoeken (elephant nature park)[/li][li]niet in luxe hotels, maar wel in leuke guesthouses, tips zijn welkom :biggrin:[/li][li]Bang kok (hoe lang is genoeg?)[/li][li]Khao Yai[/li][li]Chiang Mai (ieder geval olifanten rescue en chiang mai zelf bekijken, hoe lang in chiang mai is leuk ?)[/li][li]Erawan watervallen /kanchanaburi[/li][li]Sukhothai of ayutthaya[/li][li]Khao Yai[/li][li]Khao Sok (varen op vlot ?[/li][li]Surat thani[/li][li]Eiland (welke ?)[/li][li]Krabi ?[/li][li]Pai ?[/li][/ul]

Gevonden heb ik nog Phimai, Phetchaburi , Phraya Nakhon Cave
en Sangkhlaburi… spreekt me ook enorm aan… dit zou dan eventueel in plaats van …zijn. Ik heb het idee dat ik nl. nu de meest voor de hand liggende route hebben die echt bijna iedereen wel doet… En die laatste 4 zijn iets minder bekend en lijken me ook heel mooi.

Welk eiland zou eventueel geschikt zijn… doel is relaxen en eventueel duiken.

Verder: waar vind ik soort van spoorboekje en busboekje ? Is dat makkelijk online te vinden ?

Wat zou een logische route zijn ?

Iets in deze richting ? BKK, Khao Yai, Ayatthuya (ik denk dat ik liever sukhotai doe), chiang mai, sukhothai (eventueel pai ?), Kanchanaburi , Khao Sok en dan leuk eilan (dan heb ik die laatste 4 niet meegenomen, 3 ervan zitten niet ver van bangkok ) die Sangklaburi zit niet bij BKK maar bij Kanchanburi)

Ik realiseer me dat ik niet alles kan doen dus daarom mogen de meer geijkte dingen ook best wijken voor wat meer bijzonders…

Qua vervoer mag het nachttrein, binnenlandse vlucht etc. zijn)

Wie wil er met me meedenken om tot een geweldige route te komen die de highlights pakt maar ook zeker niet te standaard is… Alles boek ik daar dus helemaal vast op de dag zit ik niet… Aan het eind een dag of 2/3 max op een eiland. Dat is overigens geen must ! Slapen doe ik wel in vliegtuig ;-). Ik wil liefst zoveel mogelijk zien en doen maar niet zo dat ik moet rennen en vliegen…

Hoi!

Even alleen een reactie op de prijs van je vliegticket: wil je echt persé rechtstreeks vliegen? Het scheelt nl best veel geld als je overstapt.
Je hebt nog tijd genoeg om op skyscanner de prijzen in de gaten te houden. Zelf vind ik het geen probleem om over te stappen, het onderbreekt het lange zitten even.
Om een idee te geven: wij zijn komende zomer 599,00 per ticket kwijt en stappen heen over in Wenen en terug in Zurich.

Gr. Enna

Ja we vliegen liefst rechtstreeks. Economy was deze vlucht 609€ overigens. We vliegen luxere klasse ivm gezondheid van mij

Ok, dan snap ik je keuze.
Wb de dingen die je zou willen doen: wij hebben het vrijwel allemaal gedaan afgelopen zomer. Maar wel in 4 weken.
Onze route:
Bangkok 3 nachten (Lampphu Treehouse), Kanchanaburi 3 nachten (Erawan, Elephants World), Ayutthaya 1 nacht, 3 nachten Khao Yai (jungle tocht met Tontan Travels)
via Ayutthaya met nachttrein naar Chiang Mai 5 nachten, Vliegtuig naar Surat Thani, First Monkeyschool 2 nachten, Khao Sok 3 nachten met jungletocht en overnachting op het meer, laatste 5 nachten op Koh Phangan.
Als je dan iets zou moeten overslaan omdat je een week minder hebt dan zou ik Khao Yai denk ik overslaan. Wij hebben het daar wel erg naar ons zin gehad maar Khao Sok is wb natuurschoon wel indrukwekkender. Aan de andere kant ook wel weer veel toeristischer. Als je voor de dieren gaat dan eerder Khao Yai.
Het zijn wel de standaarddingen die je noemt ook al zeg je dat niet te willen. Maar het is niet voor niets de standaardroute. Eigenlijk zijn het allemaal hoogtepunten en erg leuk om te doen.

gr. Enna

Dank je Enna. Dat is ook beetje het dubbele. Ene kant wil je alles zien maar het is zo voor de hand liggend. Ayutthaya willen inwisselen voor sukothai en we zitten met aparte
3 (liggen bij Bangkok )’ die vinden we ook wel leuk en zijn denk ik wel in te passen money school slaan we ook over. Idem tijger temple.

Ik ga jouw route even bekijken (lijkt idd veel op de onze )

Heb je alles daar geregeld ? En hoe beviel lampuu ?

Lamphu Tree House beviel erg goed! Lekker zwembad, netjes, niet te duur en leuke locatie. Wat bedoel je trouwens met ‘‘aparte 3’’?
De First monkey School gaat niet over vermaak met/door dieren overigens, maar is wel vooral leuk om heen te gaan als je met kinderen reist.
Wij hebben de route en veel accomodatie wel vooraf geregeld. Deels omdat we met een ander gezin bij Khao Yai hadden afgesproken. En omdat we als gezin reisden. Wilden daardoor niet te veel tijd kwijt zijn ter plekke om op zoek te gaan naar accomodatie.
Uitstapjes hebben we wel grotendeels daar geregeld. Kan ook makkelijk.
December is overigens wel hoogseizoen.
Komende zomer gaan we weer. Dan vauit Chiang Mai meer richting het noorden en wellicht ook Laos. Heerlijk!

Deze bedoel ik Phimai, Phetchaburi , Phraya Nakhon Cave

Dit ligt in de buurt van Bangkok (3 tot 5 uur reizen )

Ik reis ook met kind :). Alleen is ze 18’[emoji16]

Lampuu staat ook op mijn lijstje. Ga ik die morgen ff boeken

Ik had bij reisbureau al eea opgevraagd en die kwamen met idioot bedrag 1800 ex vlucht. Per persoon.
Ik zit ff te denken wat ik doe. Ik
Hoor overal dat je alles ter plaatse
Kunt doen en als je leidraad hebt je dan een eind komt

Neem LP mee en zoek van te voren thuis eea op aan hotels / Guesthouse

Leuk hoor, samen met je dochter! Onze meiden waren 12 en 16, komende zomer dus 13 en 17. Zij genoten erg van Thailand. Mn de oudste kreeg geen genoeg van de kleurrijke markten, het eten en het rondreizen. Voor de jongste stond meer de beleving van de tropische natuur op de voorgrond, het beesten-spotten, de zee.
Vooral niet met een vooropgezet plan van een reisbureau in zee gaan hoor. Is nergens voor nodig. Leuk om een beeld te hebben van waar het leuk is maar zeker in Thailand is alles heel goed elf te regelen. En je hebt nog een heel jaar om je voor te bereiden :-)!

Ja precies. Tijd zat :slight_smile:

Wij gaan overigens voor de mooie natuur naar de natuurparken … dieren zijn meegenomen maar is niet hoofdzaak…Phimai, Phetchaburi , Phraya Nakhon Cave
zijn ook leuke dingen om eens te bekijken, minder bekend bij toeristen maar schijnen wel enorm de moeite waard te zijn.

Qua route vind ik het vooral lastig om te bepalen hoe lang ik ergens over doe qua reis… En ik twijfel over eiland… We willen eigenlijk wel eindigen op een lekker eiland, maar daar zijn er best veel van…

Intussen staat ons ticket nu vast… We vliegen 6 december , 8 was al vol en retour op 31/12… dus we hebben mooi de tijd nu… 2 dagen extra :wink: Heen vliegen we om 21.30 heen , aankomst 14.30 en terug vliegen we om 12.50 en komen we aan om 1935. Prima tijden dus…

Oke… ik denk dat het dit ongeveer zal gaan worden

Ik loop beetje vast op de volgende dingen : phimai, phetchaburi, Nakhon Cave en Sangkhlaburi. Ik denk dat bij de eerste drie de logische route start bij Pethcaburi en vanuit daar verder (1 dag genoeg ?). Maar Sangkhklaburi is wat onhandiger gelegen… Hoe combineer ik dat ? Welke route zou dan logisch zijn ? Deze ?

Ik start in Bangkok ,
ga niet naar khao yai (wel naar Khao sok)
dan dacht ik dat deel phimai etc te pakken en waarvan als laatste sangkhlaburi en vanuit daar naar Chiang Mai,
dan naar Sukhotai,
dan naar Kanchanburi,
dan naar Khao Sok en vanuit daar naar een leuk eiland (welke weet ik nog niet) en vanuit daar naar Bangkok en dan naar huis.

Is dit een logische route ? In Chiang mai doen we een 3 daagse trek, en 2 dagen olifanten rescue (achter elkaar door, we starten met olifanten en eindigen met trek).