opzetje 1e thailandreis

De vliegtickets zijn geboekt. Op 23 juli vertrekken wij, 2volw met 2 (bijna) volw kinderen naar Thailand. We hebben nog nooit gevlogen dus alles is nieuw.
We willen naar
Bangkok aankomst 24 juli om 10.45- 4 dagen, verkennen,tempels,fietstocht,massage. Verblijven in Lamphu tree house?

Khao Yai-2/3 dagen- bus vanaf BKK- aankomst + halve dagtocht en hele dagtocht. Verblijf in Green leaf guesthouse??

Chiang Mai- 6 of 7 dagen- nachttrein naar CM- olifanten-kookcursus-watervallen-tempels-zoo. Verblijven in Awanahouse?

Kanchanaburi-3 dagen- watervallen- Hell Fire Pass- Bridge. Verlijf in VN Guesthouse??

Laatste 2/3 dagen Bangkok om inkopen te doen.

Vertrek nederland 14 aug 0m 18.55

Wat is een goede volgorde om dit allemaal te zien. Zoals het nu is hebben we dagen over. We willen niet perse naar een eiland. Ook Ayuthaya willen we niet perse heen. Maar wat dan??

Is het handig om de treinreis naar Chiang Mai bijvoorbeeld bij Viengtravel of Greenwood te regelen.
Awanahouse moet ik van te voren boeken anders is het vol dus ik moet zeker weten dat we met de trein mee kunnen.
Weet iemand hoe het zit met de bedden in de trein. We willen in de grote wagon( 40 pers) Slaap je dan in het bovenbed ook met 2 personen?

Omdat we nog nooit zo’n reis gedaan hebben en ik geen enkel idee heb hoe het met de warmte is en een eventuele jetlag, willen we het wel een beetje rustig aan doen. Aan de andere kant doen we dit 1 keer als gezin en willen we het wel goed doen dus…alle tips zijn welkom. Er is 1 ding dat we allemaal willen; een dagje met de olifanten mee, wassen enzo.

Alvast bedankt voor het meedenken

Ria

Dat ziet er volgens mij prima uit. Ik neem aan dat jullie dan van Khao Yai met de bus naar Ayutthaya willen, daar wat rondkijken en dan ‘s avonds de nachttrein willen nemen. Op dit moment zijn er goede aanbiedingen voor vluchten in Thailand op Airasia’ site, zie http://www.airasia.com/th/en/promotion/rr0470307.page?icid=aa108imba130218. Misschien een optie, of eventueel voor een vlucht van Chiang Mai terug naar Bangkok en daarna verder met de bus naar Kanchanaburi.

Ik (budgetreiziger) ben zelf ook van plan om met m’n zoon bij VN Guesthouse te overnachten naar aanleiding van de reviews op Tripadvisor en de filmpjes op Youtube. Vanaf Kanchanaburi zou je eventueel naar Hua Hin kunnen voor een paar dagen strand, voordat je terug gaat naar Bangkok. Hier zou je Victor Guesthouse kunnen overwegen zie http://www.tripadvisor.nl/Hotel_Review-g297922-d3421692-Reviews-Victor_Guesthouse-Hua_Hin_Prachuap_Khiri_Khan_Province.html

Persoonlijk zou ik het lekker zo laten. Heerlijk ontspannen zo, lekker een paar dagen over.
De eerste keer Thailand is alles leuk en vaak zie je daar wel wat jullie leuk vinden.
Achter af zou ik willen dat wij het de eerste keer zo gedaan hadden, in plaats van alle dagen vol willen plannen.

Wat betreft de trein; wij hadden 2e klasse met airco, zou ik zeker aanbevelen.
Hier hadden we alle 4 een eigen bed. De onderbedden zijn en stuk beter dan boven en hebben ook minder last van de coupe verlichting.

Ik ben het helemaal met Zaan eens lekker zo laten, zeker voor de eerste keer! Je kan met een paar dagen over alle kanten op en wees niet bang ze worden zeer zeker vanzelf op een leuke manier gevult hoor. Ik zou voor de eerste keer niet gaan vliegen van Chiang Mai naar Krung thep maar lekker met de trein gaan. De trein is prima zelf te regelen maar indien je dit toch een beetje eng vind gewoon lekker bij 1 van de 2 boeken, voordeel is dan dat je nergens meer aan hoeft te denken. Ben heel benieuwd hoe jullie het gaan hebben hoor, ik weet nog hoeveel indruk de eerste keer op mij heeft gemaakt.
Ik wens jullie in ieder geval heel erg veel plezier en geniet er van!

Oja en na de reis niet hier komen klagen dat jullie nu ook last hebben van de Thailand virus he haha
Rik:chin:

Ook eens met Zaan… ter plekke zie je wel hoe de dagen in te vullen. Er is genoeg te doen en te beleven, en je wilt eigenlijk niet
dat je ergens wegmoet (terwijl je het er erg naar je zin hebt) omdat je dat nou eenmaal zo gepland hebt…

En ook: Thailand is ook het mooiste land ter wereld om te niksen…

Hans.

Bedankt allemaal. Nu is het wel zo dat ik er niet aan ontkom om dingen vast te leggen. Doordat ik de nachttrein vantevoren boek, moet ik ook Awanahouse vantevoren boeken. Ik weet niet of ik in juli/augustus ook perse iets in Kanchanaburi en Khao Yai moet vastleggen. Of is er altijd wel ergens plaats en moet ik vanuit Thailand bellen/mailen???

Jullie gaan in het laagseizoen dus rustig aan er is plek genoeg en als je echt zeker bent dat je er wilt slapen kan je inderdaad even bellen naar het betreffende hotel.

trektocht in Khao Yai met verblijf in het green leaf guesthouse hebben we vorig jaar gedaan en was toch een ongelooflijke ervaring. Zeker doen. Om een impressie te krijgen hoe avontuurlijk en spannend het daar precies was moet je maar eventjes kijken op onze blog www.marijketom.reismee.nl

Dit jaar gaan we in juni voor 30 dagen naar Noord Thailand en Laos. We zouden zeker een olifantentrekking in Noord Tailand willen doen. Waar kunnen we dit best doen en welke organisatie staat garant voor een goeie prijs kwaliteitsverhouding?

Wat ontzettend leuk om te lezen en wat een"enge"foto’s. Dat wordt nog wat met al die beestjes

Mij lijkt jullie schema ook prima, fijn dat je nog wat dagen hebt om vrij te besteden.

Ik wil je een paar tips geven voor Chang Mai.
Je hebt het over ee kook cursus, ik heb hem gevolgd bij de Thai Farm Cooking School, en kan je dit erg aanraden. Je begint met een bezoek aan de markt, met veel uitleg, en dan koken met keuze per gang wat je wilt maken. Erg leuk!
Ik kan je ook een massage aanraden in de Womens Prison in de oude stad. Sluit aan het einde van de middag, dus op tijd zijn. Beste massages die ik heb gehad! De gevangen leren hier een beroep voor als ze (binnen 6 maanden) vrijkomen, en ze weten echt wat ze doen!
Dan als laatste tip: Flight of the Gibbons, via Treetopsasia.com. Geweldig om via Ziplines tussen de bomen de zoeven! Echt een waanzinnige ervaring!

Veel plezier met de voorbereidingen!

Bedankt voor alle tips alvast. Ondertussen hebben we al wat dingen geregeld. In Bangkok starten we 4 nachten in Lamphu tree house. De goedkoopste kamers waren al weg dus niet heel goedkoop maar wel met zwembad en ontbijt.
Daarna hebben we de nachttrein naar Chiang Mai geboekt. We wilden naar Awanahouse maar ik krijg geen enkele reactie op mijn mails dus we moeten op zoek naar iets anders.
In Chiang Mai hadden we al The Thai Farm cooking School uitgezocht. Mijn dochter en ik gaan dat samen doen en de mannen gaan op een motor/brommer een tour maken( mijn man heeft een motorrijbewijs)
Eigenlijk willen we daarna nog niets vastleggen( advies van anderen op dit forum) waarbij we natuurlijk wel het risico lopen dat bijvoorbeeld het Greenleaf house in het Khao Yai Park al bezet is.
Daar dubben we nog een beetje over.
Mocht iemand nog een goed alternatief hebben voor Chiang Mai; graag. Liefst op loopafstand van de oude stad. Wij geven niet om luxe.
groetjes, Ria

Hallo Ria en Rob

Wij vonden Lamhu Tree house is een geweldige guesthouse, netjes, lekker ontbijt en heel vriendeljike mensen. Het ligt niet ver van de Khao San road en toch rustig gelegen naar Bangkok normen.

In Chiang Mai sliepen wij bij Liams Suan Dok Mai, dat ligt net buiten het centrum, nadeel is dat je dan wel een taxi nodig hebt maar dat vonden wij een dan weer een voordeel. Daphné is een Belgische en helpt je met alles.
Het heeft een zwembad, de kamers zijn heel ruim, het onbijt is basic maar wel lekker.

Verder vonden wij het fietsen in Chiang Mai een echte aanrader,wij boekten bij Clicks and travel, gerund door een Belg en alles perfect geregeld.

Veel plezier! Wij vonden Thailand een geweldig land! Zeker het noorden!
Gastvrije mensen, goed bereisbaar en vooral lekker eten!

1 like