van 12 juli tot 4 augustus vertrekken wij samen op onze eerste thailandreis.
Omdat dit voor mijn vriendin haar eerste verre reis is, heb ik moeten beloven van dit zo goed mogelijk te plannen en moest ik een balans vinden tussen rondreis en strand.
Na heel wat gesurf ben ik er ongeveer uit.
Wat vinden jullie van de planning? En kunnen jullie enkele aanvullingen geven aub?
Waar kan ik naartoe in de nog “lege” dagen? Voor mij mag er gerust nog een dagje strand af?
Is een nationaal park een optie? Of pai?
Moet ik Chiang Mai laten liggen en me enkel focussen op het zuiden?
Welk geusthouse kunnen jullie me aanraden? (prijs/ kwaliteit, niet echt de grote luxe, maar nette kamers)
11/07 Vertrek Brussel – Londen – Bangkok ° slapen op de vlieger.
12/07 Aankomst Bangkok omstreeks 15.00 ° Hotel?
13/07 Bangkok
14/07 Bangkok
15/07 Bangkok - Kanchanaburi
16/07 Kanchanaburi
17/07 Kanchanaburi - Ayuthaya – Nachttrein Chiang Mai
18/07 Chang Mai
19/07 Chang Mai
20/07 Chang Mai
21/07 ?
22/07 ?
23/07 Koh Phangan - Salad hut of Sunset cove
24/07 Koh Phangan
25/07 Koh Phangan
26/07 Koh Phangan
27/07 Koh Phangan – Koh Tao - Sensi Paradise beach
28/07 Koh Tao
29/07 Koh Tao
30/07 Koh Tao
31/07 Koh Tao
1/08 Koh Tao
2/08 Koh tao – chumphon - Bangkok
3/08 Bangkok
4/08 Vertrek Bangkok – Londen - Brussel
Je schrijft: Moet ik Chiang Mai laten liggen en me enkel focussen op het zuiden?
Het is vakantie, dus niets moet !
Maar… ik zou geen 14 uur in de trein over hebben voor een paar dagen Chiang Mai, dan zou ik daarvoor de volgende keer gebruiken.
Ayutthaya aanhouden, en de rest van je planning ook.
In Kanchanaburi is Apple’s Guesthouse een goede keus, kamers vanaf 400 B.
In Bangkok is www.suk11.com leuk, schoon en goedkoop.500 B, incl ontbijt.
Ik zou dan relaxed reizen tussen BKK en Chumphon, nu is dat een lange treinreis, die je zowel heen als terug kunt onderbreken. Vanuit Cha Am kun je naar Kaeng Krachan National Park en Khao Sam Roi Yot National Park.
In Cha Am was ik lang geleden , dus geen accomodatietip.
En Phetburi is beroemd om zijn vele tempels, op de heuvel en in grotten rond Phetburi. In Phetburi raad ik Khao Wang Hotel aan, netjes en goedkoop (250 B) . Kijk uit voor de vele aapjes!
Beide plaatsen kom je automatisch tegen, en je hoeft slechts uit de trein te stappen.
Vind zelf het noorden echt een must, maar Hans heeft helemaal gelijk want je hebt te weinig tijd om relaxt te reizen als je van Chiang Mai op Koh Phangan wilt geraken. Dit is een reis die je bijna niet op 1 dag kan maken dus dat zou zonde van je vakantie wezen. Zou dan eerder naar een Nationaal Park gaan zoals Khao Sok/ Khao Yai. Verder kun je er natuurlijk voor kiezen om van Chiang Mai ( als je hier toch heengaat) een ticket te boeken (bv air Asia)en dan via Bangkok naar de eilanden te reizen. Vliegen scheelt je natuurlijk behoorlijk wat tijd en zou in jou geval zeker een optie wezen in verband met je reisschema en “beperkte” tijd en in dit geval een goede opvulling voor je lege dagen. Verder niets op aan te merken je schema ziet er gewoon goed uit. Alvast veel plezier
Chiang Mai is wel echt de moeite waard! Zorg er wel voor dat je op Zondag in Chiang Mai bent, nightmarket… wel toeristisch, maar erg leuk!
Ikzelf ga deze zomer een soortgelijke route doen, met mijn ouders. Het is voor mij de 3de keer Thailand en voor mijn ouders de eerste verre reis. Ze vinden het fijn om wat houvast te hebben, dus ik plan ook de hele reis. Ook zal het over het algemeen een wat luxere aangelegenheid worden, maar dat is ook niet erg Maar goed, waar ik naartoe wil… ik weet niet wat je budget is?! Wij gaan met de trein vanuit BKK naar CM, echt een aanrader… je bespaart een overnachting en je zit in de trein tussen de locals (wel 2nd class reizen). Een leuke ervaring! En vliegen vervolgens vanuit Chiang Mai naar Phuket voor 40 euro per persoon, inclusief alles. Dus dat is wel de moeite waard om je wat tijd te besparen. Mocht je naar CM gaan dan zou ik wel minimaal 5 dagen ervoor in je schema opnemen.