Hallo allemaal,
Eind september ga ik drie weken naar Thailand. Net even globaal een planning gemaakt. Ben benieuwd wat jullie ervan denken. Ik sta open voor alle info, het schema is voorlopig er kan nog van alles aan gesleuteld worden.
Graag willen we ook een of meerdere nationale parken bezoeken. Heeft iemand tips?
**Vrij 24 sept **17.15 uur vertrek BKK
**Zat 25 sept **9.05 uur aankomst BKK
**Zon 26 sept **BKK
**Ma 27 sept **Kanchanaburi River Kwai
**Di 28 sept **Kanchanaburi River Kwai
**Woe 29 sept **Richting Ayutthaya - Khao Yai nationaal park
Do 30 sept Khao Yai nationaal park
Vrij 1 okt Khao Yai nationaal park
Zat 2 okt ?
Zon 3 okt ?
Ma 4 okt ?
**Di 5 okt **Chiang Mai
**Woe 6 okt **Chiang Mai trekking
**Do 7 okt **Chiang Mai trekking
**Vrij 8 okt **Chiang Mai trekking nachttrein naar BKK
Zat 9 okt BKK – Chumphon – Ko Tao (trein of bus?)
**Zon 10 okt **Koh Tao
**Ma 11 okt **Koh Tao
**Di 12 okt **Koh Tao – Chumphon – Hua Hin
**Woe 13 okt **Hua Hin
**Do 14 okt **Hua Hin - BKK
Vrij 15 okt BKK
**Zat 16 okt **11.15 uur vertrek BKK – DUSS 18.05 uur aankomst
Alvast bedankt,
Joke
Hee Jookje,
Je zou Erawan National Park kunnen inplannen in je bezoek aan K’buri.
K’buri heb je in een dag wel gezien, de omgeving is leuker.
Erawan bestaat uit negen watervallen, en je kunt dit makkelijk als dagtocht doen vanuit K’buri, boeken via een reisagent (Er zijn er genoeg)
of zelfstandig doen vanaf het busstation met de Erawan bus, de kosten
zijn 55 B (1,25 euro) voor de reis van 1,5 uur. Het park zelf kost 200 B.
Hua Hin zou ik vervangen door Cha Am, Prachuap Khiri Khan of Phetburi.
Cha Am kiezen als je van stranden houdt, en van internationaal eten.
Cha Am is minder toeristisch en heeft een mooier strand als Hua Hin.
Prachuap kies je als je van seafood houdt, uitzicht op zee, en van het gewone Thaise leven. Phetburi kies je als je van tempels houdt.
Dezelfde trein die Hua Hin aandoet, doet ook deze drie plaatsen aan.
Ik denk dat je er goed aandoet om deze planning te handhaven, en een dagje (of twee) te smokkelen op een plek waar je het erg naar je zin hebt.
Verder zou ik er alles aan doen om zsm in K’buri te zijn, en die dag(en) BKK te verplaatsen naar het einde van je reis.
Hans
Hoi Hans,
Bedankt voor je reactie. In principe willen we ook de laatste paar dagen BKK aandoen en de eerste dag alleen om te acclematiseren. We komen zaterdag aan, dacht zelf om zondagochtend gelijk te vertrekken richting kanchanaburi.
Iemand nog tips voor de lege dagen in het schema? Is het verstandig om die in te vullen op de route richting Chiang Mai? Of toch ergens anders. We zitten er evt over te denken om Chaing Rai aan te doen na Chiang Mai. Maar het is dan toch zo dat als ik daarna naar Chumpon moet sowieso via Chiang Mai zal moeten reizen?
Iemand ook nog tips betreft Nationale parken?
Gr
Ik kan je Chiang Dao Nest aanbevelen: http://nest.chiangdao.com/. Een prachtige en rustige plek en niet ver van Chniang Mai. We hebben er een heerlijke tijd gehad (Nest 2), prachtige omgeving, uitstekend verzorgde bungalows, heerlijk eten en via hen ook een meerdaagse trekking gedaan. Heus, is echt een paar dagen verblijf waard!
In Khao Yai hebben we ook een trekking gedaan, vonden het eigenlijk een stuk minder spannend dan Khao Sok national park maar de accommodatie in Khao Yai was weer wel helemaal geweldig: http://www.khaoyai-gardenlodge.com/. Maar voor het echte jungle- gevoel: http://www.khaosok.net/
Ik zou de zaterdag van aankomst idd gebruiken om even te acclimatiseren. Je hebt net een lange vlucht achter de rug en je zal wellicht even moeten wennen aan de tropische warmte.
Op zondag zou je de geijkte bezienswaardigheden kunnen bezoeken zoals het Grand Palace & Wat Phra Kaew, Wat Po, Wat Arun en Chinatown.
Zoals Hans al aangeeft heb je aan 1 dag Kanchanaburi genoeg om de bekende brug te zien, de geallieerdenbegraafplaats en mss nog het JEATH Museum.
De omgeving van Kanchanaburi is zeker de moeite waard. Je kan naar de Erawan watervallen, Muang Singh Historical Park, Hellfire Pass…
Mocht je nog accommodatie zoeken, dan zou je eens kunnen kijken naar het Oriental Kwai Resort dat gerund wordt door een Nederlands/Thais echtpaar.
River Kwai Jungle Rafts schijnen ook de moeite waard te zijn.
Wat de laatste jaren steeds populairder is geworden, is fietsen door Bangkok (of Chiang Mai). Kijk voor meer info eens op www.bangkokbiking.com