19 daagse rondreis in Thailand!

Dit is onze planning. Wat denken jullie er van??

3 aug: vliegen naar BKK
4 aug: aankomst BKK 13.50 uur
5 aug: BKK
6 aug: 's ochtends naar Kanchanaburi (Erawan Waterfalls + overnachting)
7 aug: terug naar BKK. 's avonds de nachttrein naar Chiang Mai
8 aug: aankomst Chiang Mai
9 aug: Chiang Mai (plan: 3 daagse trekking, kook cursus, flight of the gibbon, olifantenreservaat)
10 aug: Chiang Mai
11 aug: Chiang Mai
12 aug: Chiang Mai
13 aug: Chiang Mai
14 aug: Chiang Mai
15 aug: vliegen naar BKK. Daar 's avonds de bus nemen naar Chumphon
16 aug: Van Chumphon naar Koh Tao (aankomst 08.45)
17 aug: Koh Tao
18 aug: Terug naar BKK (of nog 1 dag langer op Koh Tao en pas 19 aug terug naar BKK)
19 aug: BKK
20 aug: BKK
21 aug: 12.30 terug naar NL

En dat noem jij vakantie? Word al moe als ik het leeslol2

Ik persoonlijk zou Kanchanaburi skippen, hoe mooi ook, t is een gerace tegen de klok. En je gaat maar 1 dag en in die ene dag zul je niet alles kunnen zien. Wij wilden het eerst ook doen, dus bkk, nachtje en dan door naar Kanchanaburi. Nu laten we dat voor wat het is en gaan de volgende dag gelijk door naar Chiang Mai (met nachttrein) En ik zou 1 dagje langer op Koh Tao blijven. Zo eindig je heel relaxt je vakantie. Maar dat is natuurlijk helemaal persoonlijk. Wij zijn onze vakantie geeindigd in Bangkok, verbleven er 4 dagen…hoe indrukwekkend ook! Ik zou graag terug hebben gewild naar het strand, of iig de rust van het eiland (Koh Chang) Nu eindigen we ook in Bangkok, maar vlak bij het vliegveld waar we een nachtje willen slapen.

Hopelijk vat je het " lol2" niet verkeerd op! Zo is het niet bedoeld en jullie reisschema is natuurlijk te doen. Maar je moet jezelf niet zo vermoeien, tuurlijk wil je een hoop zien maar stel wel je grenzen;) Vooral het reizen vind ik erg vermoeiend. Maar dat is natuurlijk persoonlijk.

Je blijft wel erg lang in Chang Mai en heel kort op Koh Tao. Er is meer in Thailand dan Chang Mai. Je kan ook denken aan BKK naar Hua Hin, daar een paar dagen en dan door met de ferry naar Koh Tao. Iets wat wij van plan zijn.

Wij gaan ook met onze 3 jaar oude dochter in augustus en onze planning wordt waarschijnlijk:

2 aug: vliegen naar BKK
3 aug: aankomst BKK 12.30 uur. Na een dagje rust Grand Palace, Safari, etc.
6 aug: 's ochtends naar Cha-am/Hua Hin
11 aug: ferry naar Koh Tao, of Samui, Pagnang
17 aug: naar Surah Tani, vliegen met Asia Air, of Nok Air naar Chang Mai (Olifanten, Nightmarket, etc)
21 aug: vliegen naar BKK. Van daaruit dagjesreizen naar Ayuthaya, Kanchanaburi, etc. En natuurlijk shoppen!!!
25 aug: 23.30 terug naar NL

Maar niks ligt nog vast.

Als je echt van plan bent zo lang in Chang Mai te blijven, dan moet je een keer naar Jeruzalem Falavel op Th Moon Muang. Damn, dat is echt super lekker eten!!

Dank je voor jullie reactie! Als er iets af moet vallen wordt het inderdaad Kanchanaburi. Het enige wat we daar eventueel willen zien zijn de Erawan Waterfalls. Dus we zetten het op ons lijstje, en kijken ter plekke wat we er mee doen. We leggen nog niets vast, maar nemen wel een globale planning mee op papier. Ik zit er wel aan te denken om de vlucht/bus/boot van ChiangMai naar Koh Tao al vast te leggen, of denken jullie dat dat niet nodig is?

Tip van het eten in Chiang Mai ga ik zeker opschrijven!

Een stuk naar Chumphon reizen voor 1 hele dag strand ? M.i. een beetje zonde, dan zou ik er toch zeker wel een aantal dagen blijven.

Je zou bijvoorbeeld ook als volgt kunnen reizen:

3 aug: vliegen naar BKK
4 aug: aankomst BKK 13.50 uur
5 aug: BKK - Kanchanaburi
6 aug: Kanchanaburi
7 aug: Kanchanaburi - Chiang Mai (nachttrein vanuit BKK)
8 aug: aankomst Chiang Mai
9 aug: Chiang Mai (plan: 3 daagse trekking, kook cursus, flight of the gibbon, olifantenreservaat)
10 aug: Chiang Mai
11 aug: Chiang Mai
12 aug: Chiang Mai
13 aug: Chiang Mai
14 aug: Chiang Mai - Bangkok - Ko Samet
15 aug: Ko Samet
16 aug: Ko Samet
17 aug: Ko Samet
18 aug: Ko Samet - Bangkok
19 aug: BKK
20 aug: BKK
21 aug: 12.30 terug naar NL

Je kan het doen. Het verschil tussen nu ruim van te voren boeken en daar een paar dagen van te voren boeken is best groot.

Asia en Nok Air vragen 1390 THB (ong 35 euro) voor een ticket in Augustus als je nu boekt van/naar Chang Mai/Bangkok.

Als je nu bijvoorbeeld een ticket voor 1 juni zou boeken op die sites, dan zie je dat je tussen de 1700 (+/- 42 euro) en 2200 THB (+/- 55 euro) per ticket betaald. Ik denk dat het in Augustus hoger zou kunnen uitvallen. Dus betaal je dan misschien wel 60 euro per ticket als het ff niet mee zit.

Maar goed, je legt wel weer iets vast. Je kan de tickets van NOK en Asia volgens mij niet annuleren.

Annuleren kan altijd…echter zal je bij deze lowcost airlines geen restitutie krijgen :wink:

Same-Same :chin: