20 dagen Thailand!

Hoi allemaal,

In juli vertrekken mijn vriend en ik voor 20 dagen naar Thailand! Ik heb de laatste tijd regelmatig op dit forum gekeken voor interessante tips en aan de hand daarvan heb ik het onderstaande reisschema gemaakt. We willen een combi van cultuur snuiven en op het einde even lekker genieten van het zonnetje op het strand.

dag 1: Düsseldorf – Bangkok
dag 2: Bangkok (aankomst 7:15 uur)
dag 3: Bangkok (Grand Palace, Wat Pho, Wat Arun)
dag 4: Bangkok – Damnoen Saduak - Kanchanaburi
dag 5: Kanchanaburi (River Kwai, geallieerdenbegraafplaats, JEATH museum)
dag 6: Kanchanaburi (dagtripje Erawan watervallen)
dag 7: Kanchanaburi – (met de bus naar) Ayutthaya – (nachttrein) Chang Mai
dag 8: Chang Mai
dag 9: Chang Mai (Jungle trekking met overnachting)
dag 10: Chang Mai (Jungle trekking)
dag 11: Chang Mai (dierentuin? & Wat Phra That Doi Suthep)
dag 12: Chang Mai – Phuket? – Ko Phi Phi
dag 13: Ko Phi Phi
dag 14: Ko Phi Phi
dag 15: Ko Phi Phi
dag 16: Ko Lanta
dag 17: Ko Lanta
dag 18: Ko Lanta – Krabi? – Bangkok
dag 19: Bangkok (fietsen met Co + shoppen)
dag 20: Bangkok – Düsseldorf (vertrek 9:05 uur)

Wat denken jullie van bovenstaande schema? Missen we nog (haalbare) hotspots? Ik twijfel zelf of we niet te lang op de strandjes zijn, is hier wel voldoende te zien en te doen? Anders willen we misschien 1 of 2 dagen ergens anders aanplakken, misschien is Chang Rai hier een aanrader / optie voor?

Wat is jullie ervaring met het reserveren van hostels / guesthouses in juli? Zijn deze dan veelal volgeboekt of valt dat allemaal wel mee?

Ik ben benieuwd naar jullie feedback! :slight_smile:

Groetjes Ivon

Wat zou je eventueel willen doen op dag 8 in Chiangmai Ivon?
In Chiang mai heb je vele mooie tempels,ik zou zeggen huur een tuk-tuk om de vele tempels binnen de oude stadwallen te bekijken.(wèl afdingen)
Kijk ook eens op deze link http://www.wereldwijzer.nl/showthread.php?t=89834
Misschien kan je ook een kookcursus Thai volgen Ivon?

Nog leuker: doe een tempeltour met een riksja !! Of, tegenwoordig ook mogelijk, met een Segway !

1 like

Nou heb vroeger ook een tempeltoer gedaan met een Riska,Dave!vond het een geweldige ervaring.

Ja, het is zeker leuk om het met een riksja te doen.
Maar een vriend van mij (die bij een concurrent werkt) heeft vorige week een tempeltour in Chiang Mai per segway gedaan en was er erg enthousiast over. Volgende keer ook eens proberen !

Sorry Ivon, een beetje off-topic, maar misschien een leuk idee voor als je in Chiang Mai bent.

Bezoek ook zeker de Warorot markt.

Of als je actief wilt doen, boek dan Eagle Track Chiang Mai, te vergelijken met Flight of the Gibbon maar goedkoper en zeker een aanrader !

Bedankt voor de Chang Mai tips!

Ik twijfel nog of we de nachttrein Ayutthaya - Chang Mai en de binnenlandse vluchten Chang Mai - Phuket en Phuket / Krabi - Bangkok nu al moeten vastleggen. Als we dat doen beperkt dat ons natuurlijk in vrijheid, maar hebben we wel zekerheid dat er nog plek is. Wat zouden jullie doen?

Ik zou Koh phi phi voor de zekerheid een paar dagen vooraf boeken. Ben zelf bijvoorbeeld naar Pherentian Islands in Maleisie geweest en heb destijds mensen 's nachts met hun rugtas en zaklamp over het strand zien lopen, op zoek naar een slaapplaats. Wij hadden een weekje van tevoren gelukkig een plaatsje gereserveerd.

Nachttreinen zijn in juli/augustus regelmatig een paar dagen voor vertrek al volgeboekt. Het is tenslotte hoogseizoen dus de treinen zitten voller dan in andere maanden. Als jullie flexibel zijn kan je altijd nog kaartjes proberen te krijgen voor een dag of paar dagen later.
Wil je zekerheid, dan kan je de kaartjes beter van tevoren boeken.
Binnenlandse vluchten kan je altijd nog wel krijgen.

Ok! Dan gaan we in ieder geval de nachttrein alvast vastleggen. Er zijn denk ik geen lockers / ruimtes waar je je bagage voor een paar uurtjes veilig achter kan laten of wel?

Je houdt je belangrijke spullen gewoon in je slaapgedeelte (ophangen aan een haakjes bijv.) en ook je grote tas of koffer kan je in de buurt houden.

Ik heb al eens in een nachttrein gezeten in India dus dat komt wel goed, ik bedoelde eigenlijk je bagage achter laten voor een paar uurtjes op het treinstation?

In Bkk (hualampong station) is het een loket waar je je bagage achterlaat. Je krijgt dan een ticketje mee dat je weer moet inleveren om je bagage terug te krijgen. Kost bijna niets. Ik heb het al een paar keer gedaan, nog nooit problemen gehad. Vermoedelijk gaat het in meerdere stations op deze manier.

Grts,

Jelle