Reisschema 17 dagen Thailand

Hoi,

Wij gaan van 7 september tem 23 september voor de 1ste keer naar Thailand. Gezien we vrij kort in Thailand zijn, hebben we gekozen om niet naar een eiland te reizen en dus enkel Bangkok en het noorden. Heb een planning opgesteld, maar ik kan het niet zo goed inschatten of ik wel voldoende tijd voorzie.

7/9: Brussel -> Bangkok
8/9: 8u00: Aankomst Bangkok
9/9: Bangkok
10/9: Bangkok -> Phitsanulok (trein) en daarna met de bus naar Sukhothai. Hotelletje zoeken dichtbij de ruïnes (zodanig dat we er 's anderendaags vroeg zijn).
11/9: Sukhothai: ruines bezoeken met de fiets
12/9: Terug met de bus naar Phitsanulok en daarna nachttrein naar Chiang Mai.
13/9: Chiang Mai
14/9: Chiang Mai (bezoek aan Doi Inthanon Nationaal Park en Doi Suthep)
15/9: Daguitstap naar Chiang Rai met de bus
16/9: Chiang Mai
17/9: Naar Mae Hong Son met bus via Mae Sariang (of vliegtuig).
18/9: Daguitstap naar de longnecks of andere stam
19/9: Ofwel rustdag ofwel Mae Surin nationaal Park
20/9: Mae Hong Son -> Pai met bus
21/9: Pai -> Chiang Mai met bus, 's avonds nachttrein naar Bangkok
22/9: Bangkok
23/9: 's morgens vertrek naar België

Ziet dit schema er haalbaar uit?

Als jullie leuke hotelletjes kennen (mooie omgeving/proper (evt. zwembad)), laat ook maar weten!

Alvast bedankt!
Annelies en Pieter

Je moet wel weten dat als je met de bus van Chiangmai naar Chiangrai rijd dat je er 4uur overdoet(enkel).
Als ik je schema zie wil je op 15/9 naar Chiangrai en op 16/9 ben je terug in Chiangmai??? (snap ik niet goed Annelies)
Van Chiangmai naar Mae Hong Son doet je er ongeveer 6 tot 8 uur over met de bus!
Waarom niet eerst via Chiangmai naar Pai reizen,daar een aantal dagen verblijven om dan richting te maken naar Chiangrai en verder zo naar Mae Hong Son.(eindstation)

Misschien heb je wel iets aan onze rondreis: http://thereandbackagaintravelforum.blogspot.be/

Ik zou Chiang Rai niet opnemen in je route eigenlijk… Ik denk dat je het leuker gaat vinden om een dagje in Chiang Mai te relaxen of een andere daguitstap te doen (kookcursus bv).

Wij logeerden in Chiang Mai in De Naga. Is wel chique en vrij centraal gelegen.