21 daagse rondreis Thailand

Dag allemaal,

wij (2 volwassenen, 2 kinderen van 17 en 15) zijn een beetje aan het uitzoeken wat we willen doen in Thailand. We gaan 21 dagen. Tot nu toe ziet ons schema er zo uit:

Dag 1: Aankomst Bangkok
Dag 2: Bangkok
Dag 3: Bangkok
Dag 4: Bangkok
Dag 5: Kanchanaburi
Dag 6: Kanchanaburi
Dag 7: Ayutthaya
Dag 8: Chiang Mai
Dag 8: Chiang Mai
Dag 9: Chiang Mai
Dag 10: Chiang Mai
Dag 11: Sukhothai
Dag 12: ? (dit staat vor ons leeg!)
Dag 13: Bangkok
Dag 14: Khao Sok
Dag 15: Khao Sok
Dag 16: Koh Samui
Dag 17: Koh Samui
Dag 18: Koh Samui
Dag 19: Koh Samui
Dag 20: Terugreis naar Bangkok
Dag 21: Vertrek

Denken jullie dat dit relatief haalbaar is? En hebben jullie ideeën voor dag 12? We denken er ook over na om na Sukhothai terug te gaan naar Chiang Mai en dan een vlucht te nemen naar Surat Thani.
We lopen een beetje vast, dus hulp zou heel erg fijn zijn!

Reimer en Familie :chin:

Je zou kunnen opteren om Sukothai te verschuiven naar dag 12 en dag 10-11 te spenderen in Chiang Rai. Dit stadje is een stuk kleiner dan Chiang Mai, heel gezellig en ligt niet ver van Chiang Mai…

Grts,

Jelle

Hier hebben we ook over nagedacht, maar we weten niet hoe lang het rijden is van Chiang Mai naar Chiang Rai… als iemand dat wel weet?

:chin:

Met de bus is het +/- 2,5 u rijden. Zeer interessante rit ook. De chauffeur durft al eens denken dat ie een roetsjbaan bedient! :wink: Maar zeer gezellig tussen de locale mensen…
En Chiang Rai kan ik echt aanraden!

Je kan natuurlijk ook vliegen op CR en twee dagen later met de bus (of taxi) verder naar CM…

Bedankt voor de reacties, hier kunnen we weer mee verder! :wereld:

:chin:

Met veel plezier! Geniet nog van de voorbereidingen. Als je vragen hebt, shoot!:chin:

of je zou richting Pai en Mae Hong Son kunnen gaan hier geld ongeveer het zelfde voor als Chiang Rai al denk ikdat Mae Hong Son zelfs nog minder toeristch is als Chiang Rai omdat hier minder rondreizen aan komen (chiang rai wordt vaak bezocht als uitval basis naar de gouden driehoek)

Zijn Pai en Mae Hong Son makkelijk te bereiken vanuit Chiang Mai en kunnen dit dagtripjes zijn (zodat je 's avonds weer terug kan naar Chiang Mai)?

Fijn voor deze informatie!:chin:

Nog niet gedaan, maar de afstand van CM naar Mae Hong Son is ongeveer dezelfde als naar CR en er zijn zeker bussen, dus ik denk dat het +/- dezelfde reistijd zal zijn.
Misschien doen wij het in september wel eens, dan schrijf ik zeker een verslagje… :wink:

Bedankt! Ik kijk uit naar je verslagje. :smile:

Mae Hong Song is wat ver voor een dag trip maar je zou er een nachtje kunnen slapen en dan weer terug naar Chiang Mai, Pai is prima te doen als dagtrip, hier hangt een beetje een oude hippie sfeer lekker relaxed ligt ongeveer halverwege Mae Hong Song en Chiang Mai. Naar beide plaatsen kan je inderdaad met de bus reizen zeer mooie omgeving net als naar Chiang Rai overigens

Hallo!

Volgend jaar gaan mijn vriend en ik voor 3 weken naar Thailand.
Ik ben er aan uit waar we allemaal heen willen, waar ik niet aan uit kom is de route + het vervoer…
Het liefst nemen we tussen alle steden een binnenlandse vlucht,maar dit gaat niet altijd (als ik goed heb gezocht)
Bijv van Chiang Rai naar Sukhothai…
Daar kom ik gewoon niet aan uit!
De route die ik in gedachte had gaat als volgt:

Bangkok,Chiang mai,Chiang rai,Sukhothai,Krabi en Phuket.

Ik hoop dat iemand mij hiermee kan helpen…!

Alvast bedankt!!

Groetjes Gwendolyn

ik denk dat phitsanulok het meest dichtsbij gelegen vliegveld is voor sukhothai

Bedankt voor je reactie!
Maar dat weet ik… krijg alleen geen vluchten gevonden…
Misschien is het handiger om vanuit Chiang mai een excursie te doen naar Chiang rai en dan gewoon van Chiang mai naar Phitsanulok te vliegen.

Nee, het dichtstbij gelegen vliegveld voor Sukhothai is Sukhothai Airport (eigendom van Bangkok Airways).

In tegenstelling tot anderen op dit forum vind ik Chiang Rai zelf niet heel interessant om te verblijven. Je kan ook heel goed een 2-daags tourtje maken vanuit Chiang Mai naar de Golden Triangle waarbij je ook een kort bezoek brengt aan Chiang Rai…

Ja ik heb chiang rai door elkaar zitten halen met mae hong son…
Ik wil graag naar het longneck village en dacht heel even dat dat bij chiang rai was :hihi:
Dus chiang rai is van de planning geschrapt!
Maar ik kan alleen geen vluchten van mae hong son of chiang mai naar sukhothai vinden…

Alvast bedankt!

Klopt, die zijn er helaas ook niet, alleen Bangkok naar Sukhothai. Omdat Bangkok Airways geen lowcostmaatschappij is, zijn prijzen niet superlaag. Wat je zou kunnen doen is…

Ayutthaya vanuit Bangkok bezoeken als dagtour, na verblijf bij de River Kwai teruggaan naar Bangkok (eventueel eenvoudig hotel boeken bij Suvarnabhumi Airport in de omgeving, er zijn er voldoende) en de volgende ochtend naar Sukhothai vliegen. Vanuit Sukhothai kan je uiteindelijk een bus nemen naar Chiang Mai (ca. 5 uurtjes).

Of van Ayutthaya met de trein naar Phitsanulok, daar een bus nemen naar Sukhothai. Alleen komt de nachttrein vanuit Bangkok/Ayutthaya om een hele vervelende tijd aan in Phitsanulok ('s nachts).

Dus als ik het goed begrijp is het niet mogelijk om met het vliegtuig van of naar sukhothai vanuit chiang mai te vliegen…
Dan word het inderdaad de bus en dan vanuit sukhothai naar chiang mai…
Heel erg bedankt!!