Rondreis van 2 maand in thailand

Hallo iedereen,

Ik vertrek namelijk 10/01/2012 voor een rondreis in thailand tot 05/03/2012

Ik vertrek alleen maar er komt een vriendin van me 10 dagen later ook langs om een maand met me mee rond te trekken, daarna reis ik weer alleen verder, of met andere bagpackers we ondertussen al leren kennen hebben :slight_smile:

Nu zit ik natuurlijk nog met enkele vraagjes want dit is de eerste keer ik dit doe en dan nog alleen :stuck_out_tongue: maar ik heb een veel zin in!! :smiley:

Beetje moeilijk te beginnen maar laat ons beginnen bij het begin, bij aankomst in bangkok blijf ik daar enkele dagen om bangkok en omgeving te bezoeken, daarna kan ik even bij een kameraat van mij zijn vader logeren die daar een huisje heeft ergens ten zuidoosten van bangkok.

21/10 keer ik terug naar bangkok om mijn reisgenoot op te pikken, en dan zuiden we naar het zuiden willen trekken waar we ongeveer een 14tal dagen willen rond trekken. nu ben ik nog beetje aan het uitzoeken naar waar natuurlijk, er zijn natuurlijk veel toeristische trekpleisters te bezoeken, (chiang mai, chiang rai, mae hong son,…) Maar ik zou graag ook wat VEEL mindere toeristische plekken ontdekken.

Nu vraag ik me af of dit wel mogelijk is met het openbaar vervoer? de grote steden ja maar de minder toeristische plekjes hoe kan ik die het beste bereiken dan? zijn er daar dan ook nog verblijfplaatsen om op de moment zelf te regelen?
En welke plekjes kunnen jullie me aanraden?

Nu ook over de verblijfplaatsen over heel thailand.

Ik zou graag overdag als ik ergens een verblijfplaats gevonden hebben mijn grote bagpack toch achter laten als ik een daguitstap plan of op ontdekking ga.
Is dit dan mogelijk en is dit wel veilig om je bagpack achter te laten?
Bij de dag uitstap hebben ze me al verteld al je documenten steeds mee te nemen zodat je die bij u hebt indien je u bagpack achter zou laten…
En je cash geld en reispas enzo waar steken jullie dit weg? gewoon in een buideltasje rond je middel?

Dan vervolgens (na de 14d noorden) zou ik naar het zuiden trekken om op 08/02 de fullmoon party toch eens mee te maken… kan ik daar op die moment gemakkelijk een verblijfplaats vinden want reserveren op voorhand vind ik toch ook niet zo handig… en vervolgens trekken we naar het zuiden voor nog een kleine twee weken samen maar daar heb ik al redelijk veel informatie over gevonden en heb ik zo goed als uitgestippeld wat ik daar allemaal wil doen :slight_smile:

Zo dit was wel direct veel informatie en redelijk wat vragen ook, maar ik hoop jullie bereidt zijn mij een beetje verder te helpen, jullie zouden mij daar een enorm plezier mee doen.

Mvg Bjorn

Hoewel Thailand een relatief veilig land is, komt diefstal helaas toch voor, vooral in de grote steden.moest je eventueel op trekking gaan,neem dan een copy van je passport.het origineel doe je in een kluisje of je geeft je waarde papieren en geld af in een enveloppe aan de hoteldesk.Je kunt je grote backpackers zak in bewaring geven in het hotel,de meeste vragen 20bath voor het stallen van bagage.Ikzelf steek mijn geld in een moneybelt,als ik ergens naartoe ga.Het is ook raadzaam als je met de trein reist je bagage op slot te doen daarom is het ook verstandig een hangslotje mee te nemen (van thuis)om je rugzak/tas af te kunnen sluiten . De gelegenheid maakt de dief is een spreekwoord dat overal ter wereld opgaat en helaas is Thailand geen uitzondering. Vergeet niet dat wij in de ogen van veel mensen onmetelijk rijk zijn.
Wat betreft de full moon party in Koh Panghan,zou het toch verstandig zijn om van tervoren een hotel&resort te boeken want het kan daar erg druk zijn.
Moest je eventueel naar deze full moon party gaan,gebruik je gezond verstand,drink met mate onthoud je van drugs,dit voor je eigen veiligheid!
Ik weet de mensen willen feesten,daar is niets verkeerd aan,maar het is altijd oppassen geblazen op zo’n mega feest.

hey georgessiam !!

bedankt voor je info!

Nu heb ik me wel laten vertellen door velen en al veel gelezen op forums ook het niet zo slim is je origineel in je kluisje achter te laten van je guesthouse omdat die daar ook durven gestolen worden door de werkmensen…
is het niet beter die gewoon goed bij u op zak te houden bij het rondtrekken en bij dag uitstappen. bagage zou ik zowieso achter laten in mijn verblijfplaats wel is waar in een locker ofzo… maar mij vertelden ze altijd : scan alles in en mail dit naar jezelf door. en neem je originele dingen altijd bij jou en de copieĆ«n ervan laat je achter in je bagpack in een locker…
Ik ga ook niet echt in resort of hotelsblijven slapen, het is echt low budget rondtrekken dus guesthouses zullen mijn meeste verblijfplaatsen worden en denk dat die waarschijnlijk wle minder veilig zijn dan hotels en resorts om alles in bewaring te geven…niet?

Oke en voor de full moon party raadt je me toch aan iets te reserveren…is dit echter mogelijk van hier uit online te reserveren in guesthouses op het eiland?

Maar voor de rest van thailand zal dit toch geen probmleem geven om op de moment zelf bij aankomst van de stad iets te vinden om te overnachten?

Groeten bjorn

Hoi Bjorn,Het is wel noodzakelijk dat je van tervoren boekt.Je kunt eens surfen naar deze link:http://www.agoda.nl/asia/thailand/koh_phangan.html ,daar staan de meeste hotels&resorts in voor het eiland Koh Phangan.Hoe vroeger dat je boekt hoe meer mogelijkheden dat je hebt om een hotel te vinden voor deze periode!Blue Hill Resort (prijs rond de 600bath)
117/9 Moo 6, Haad Rin, Koh Phangan eiland, Thailand 84280 .
Bij Aankomst in Bangkok vind je in de backpackers wijk(kao san) genoeg hotels&guesthouses in verschillende prijscatogorien.gaande van 150 bath(gewoon kamer met fan)tot 2000bath(aico+zwembad+ijskast en ontbijt inbegrepen)
Nu vermits je in erg goedkope guesthouses overnacht is het niet aangeraden om je spulletjes(reispas)achter te laten in zo’n zaken.Wat betreft bagage:zie dat je eventueel een quitantie of een badge krijgt van je opgestokte bagage.

hello!

bedankt voor de tip van je verblijfplaats op het eiland, deze check ik straks even en boek ik dan mss wel al :wink:

Nu voor de rest van mijn verblijf ga ik toch niet op voorhand moeten reserveren? bv voor in de steden zoals ayuthaya, phitsanulok, ukhothai, chiang mai, mae hong son, chiang rai?

en wat je zegt over de lockers in de guesthouses wat bedoel je met een badge te vragen of een quitantie? dat ik moet vragen of ze mij een bewijs geven van aanwezige spullen ofzo? dus idd beter alle echte documenten bij mij te houden en de copies ervan in mij tas steken op bewaring, of zelf dit niet doen en gewoon alles als bewaring online opslaan?

groeten !

Gewoonlijk krijg je een kaartje (ticket)met een nr deze nummer is identiek met de nummer die ze op je bagage plakken(dat wil ik bedoelen)
Nu ik zie echt geen problemen voor de steden die je hierboven hebt vermeld om een goedkope slaapplaats te vinden.Voor Koh Phangan dat is een andere zaak.
Alle mensen over heel de wereld willen naar de full moon party,dus nog eens boeken ver van tervoren is aangeraden!!

oke man, alvast bedankt voor je info!
Ga me er deze week zeker met bezig houden om een verblijfplaats te boeken op Kho Pangan.

En zeer blij te horen ik in de andere steden niet op voorhand moet reserveren!

Daara verder in het zuiden zal dat ook wel niet echt nodig zijn denk ik toch zoals kho tao en krabi en dergelijke…?

groeten

Nu je kunt de site van agode afgaan waar er goedkope guesthouses of hotels zijn in het zuiden,geraak je er niet uit,dan laat me maar iets weten.Nog veel suc6 met je voorbereidingen,Bjorn!

als je in februari een dag of 2 a 3 voor de full moon party arriveert dan hoef je niet te reserveren

Je kunt ook kiezen voor de rondreis van Dave ) slijm slijm) en ben jij dan reisl ij-der Dave:ninja:gewoon in een flauwe bui.

Helloooow!

Ja ik kom maar een dag op voorhand toe op het eiland denk ik dus ik ga deze week toch iets reserveren voor het zekerste…

En de rondreis van dave volgen? ben even niet mee hoor nu? :stuck_out_tongue:

groeten

Nu Bjorn als je 1 dag van tervoren aankomt in Had Rin,dan bestaat de kans eral dat je het kunt schudden om een plaatst te vinden om te overnachten.Zou zeggen pakt ietst een betere kwaliteit van guesthouse voor de dagen dat je daar verblijft.Andere heel goedkope guesthouses kan je niet van tervoren reserveren.Ofdat dit nu in Chiangmai of in Chiangrai is idem.
De normale route voor een eerste keer bezoek Thailand is:Bangkok/Kanchanaburi/Ayutthaya/het noorden van Thailand:Chiangmai&Chiangrai of de goldentriangle.
En als afsluiter een strandvakantie naaroa:Phuket of Koh Samui of Koh Chang etc…

Idd voor Kho pangan ga ik iets boeken op voorhand, de rest is idd niet nodig en ook niet mogelijk mee ik toch goedkope guesthouses ga nemen.

mijn route zou als volgt zijn, 10/01 aankomst bagkok en dan trek ik wat naar Kanchanaburi, beetje naar zuidoosten paar dagen bij een kameraat van mij zijn vader die daar woont eens goede dag gaan zeggen, dan 21/01 terug naar bankgok mijn vriendin oppikken, paar dagen bangkok met haar en dan door naar Ayutthaya(2a3 dagen), vandaar even naar lopburi ook van daar uit, dan door naar Sukhotai (3 a 4 dagen) en dan naar chiang mai (dag of drie) en even nog paar dagen naar chiang rai/thaton (dag of drie) en zo van daar weer naar chiang mai om snacht door te gaan naar bangkok terug, en zo vervolgens af te zakken naar Surathani om van daar naar Kho Pangan te gaan, na de fullmoon party heb ik nog geen flauw idee, ben nog wat aan het lezen, maar kho tao/PhiPhi en Krabi krijgen zeker eens stopje denk ik :slight_smile:

Ale de dagen plak ik er maar op om een overzicht te hebben vanwaar ik ongeveer terug ga moeten vertrekken naar bangkok voor KHo pangang op tijd te bereiken want ik zou liever dagje vroeger aankomen op het eiland dan de dag zelf van de full moon party.

21/02 kert mijn vriendin terug, wat ik dan zelf nog ga doen heb ik nog niet ect een idee van, dacht om weekje over te gaan naar cambodja om de ankor wat te gaan bekijken maar mss blijf ik wel gewoon de ander stukken van thailand ontdekken, nog verdere iedeeƫn anders om mijn laatste 3 weken alleen mee te vullen? ik blijf tot 05/03

groeten

Hi naamgenoot,

Zoals al is gezegd, voor full moon party reserveren, verder kan je overal gewoon binnenlopen. Met de bus en trein kun je overal komen ook in de wat minder toeristische plaatsen, maar het is natturlijk het best om is een aantal dagen met een scooter rond te rijden, de vrijheid, de natuur en kleine dorpjes…

Oh, ik laat mijn backpack heel vaak ergens achter, nooit problemen mee gehad. En geef meestal mijn laptop, paspoort ed af bij de receptie als ik er een paar daagjes vandoor ga. Wel een klein beetje je verstand gebruiken natuurlijk, maar normaal gesproken kan er weinig mis gaan.

Groetjes Bjorn

hey naamgenoot :slight_smile:

idd reserveren dus :wink: ja in scooter huren hoort er nu eenmaal bij :slight_smile: vooral in het noorder zullen we toch af en te tijdens ons verblijf een scooter huren om de kleine dorpjes enzo te verkenne, lijkt me zalig gewoon, vooral in sukhotai , chiang mai en chiang rai, zeker iedere keer een dagje met de scooter weg :wink:

mijn bagpack laat ik dan idd achter, maar voor alle veiligheid zal ik mijn pasport toch wel bij me houden, je weet maar nooit natuurlijk…
Eigenlijk zal ik die alle dagen achter laten in mijn guesthouse, want de daguitstappen doe ik met een dagrugzakje… :wink:

bedankt voor de info bjorn! :wink:

groeten bjorn