Wij gaan van 10 juli t/m 7 augustus voor het eerst naar thailand.>>>
Ik heb globaal al een reisschema gemaakt met natuurlijk de highlights
van thailand.
Toch weet ik nog steeds niet hoeveel dagen we overal zullen blijven.
Ik heb ook al flink wat adressen van guesthouses verzameld maar je weet natuurlijk ook niet hoe alles zal bevallen.
Misschien valt een guesthouse wel tegen en wil je naar een ander. Of je vind het ergens helemaal geweldig en besluit langer te blijven.
Als je alles van te voren gaat bespreken dan zit je er ook aan vast.
Het liefst zou ik gewoon op de bonnefooi gaan rond reizen en hooguit de dag van tevoren contact opnemen met het volgende guesthouse.
Waarschijnlijk zullen we alleen de nachttrein chiang mai/ bangkok reserveren als we eerste classe willen reizen.
Wij denken dat dit mogelijk moet zijn omdat we toch in het laagseizoen in thailand zijn.
Wat vinden de ervaren thailandgangers hiervan? Is dit een goed plan of niet? Tips en aanbevelingen zijn altijd welkom !!
hoi Antoinetta in thailand kan je makkelijk rond reizen zonder te reserveren ik zelf boek ook nooit vooraf als ik ergens ben ga ik ter plaatse op zoek naar een hotel/guesthouse en vind altijd wel iets dus daar hoef je je geen zorgen over te maken
alleen voor de eerste nacht in bangkok reserveer ik wel altijd een guesthouse
op deze manier van reizen geeft dat echte vrijheids gevoel en maakt het reizen alleen maar meer relax (althand voor mij wel)
We willen de eerste dag meteen door reizen Ayutthaya en daar een paar dagen wennen aan het klimaat en de jetlag verwerken.
Of is het toch slim eerst een overnachting in Bangkok te maken?
het is maar waar je zin in hebt of een overnachting in bangkok is aan te bevelen of niet Ayutthaya is maar een paar uurtjes van bangkok dus is best te doen om er gelijk heen te gaan of je moet laat in de middag aankomen in bangkok dan is een eerste overnachting in bangkok wel aan te bevelen
Ben verleden maand nog in Ayutthaya geweest(als dagtrip)We zijn eerst vertrokken vanuit Bangkok met een mini-van.Als je van plan bent om een paar dagen in Ayutthaya te verblijven,dan kan ik je het Ayothaya hotel aanbevelen:adres=12 moo 4 Tessabarn Sai 2 road tambon horratthanachai ampur pranakron.Dit hotel heeft alle nutsvoorzieningen en is niet prijzig.
Je kunt ook eventueel de tempels bezoeken per fiets,want als je met gezelschap gaat zoals wij deden,was het 30/45min per tempel.
ik heb hier nog enkele fotos van onze trip naar Ayutthaya.gegroet:georgessiam.
Gewoon lekker gaan zonder te boeken komt helemaal goed er is ook overal genoeg aanbod. Ik zou persoonlijk zelf 1 nacht in Bangkok blijven je bent na de vlucht echt wel gebroken of je moet gelijk een taxi nemen rechtstreek vanaf het vliegveld als dat mogelijk is.
Bedankt voor de tips en de mooie foto’s.
Ik ben nog aan het twijfelen over de overnachting in Bangkok.
We komen s’morgens om 8.30 aan. Natuurlijk zijn we dan behoorlijk brak en waarschijnlijk hebben we dan geen zin meer om door te reizen.
Dus toch maat een hotel nemen, een paar uurtjes slapen, en de volgende dag door reizen? We hebben natuurlijk wel twee kinderen bij ons.
Ik ga eigenlijk nooit slapen en probeer meteen in het goede ritme te komen maar voor de jongste (9 jaar) is het misschien wel beter.
Ik ben blij om te lezen dat we prima op de bonnefooi kunnen rondreizen want dat geeft toch een hoop vrijheid.
Wij zijn net terug van onze trip naar Thailand. Van te voren beetje zorgen gemaakt of het allemaal wel zou lukken.
Maar echt niks vooraf reserveren en daar te plaatse bekijken wat je wilt gaan doen !!
Het is echt waar dat alles heel makkelijk gaat daar.
Met een kind is het inderdaad wel aan te raden maar goed het is maar net wat je prettig vind. Wat je ook hebt is dat je aan veel dingen moet wennen als aan warmte en andere omgeving. De indrukken die je krijgt komen goed binnen dan kan volgens mij 1 nacht in een hotel in Bangkok nooit kwaad.
Ik zie dat je smorgens aankomt(8.30)wat je ook kunt doen om je dag rustig te laten verlopen is:s’middags een rondvaart doen op de chaya phraya river:je kunt dan 11/2uur(zo lang duurt devaart)lekker zitten op je stoel,je kunt dan alle tempels vanaf het water bezichtigen(wat prakeo,wat Arun etc)deze boot gaat van Satorn naar Nontabury(mooi ritje)prijs=13bath per persoon!Ik denk dat je kinderen ook dit wel leuk zouden vinden!gegroet:georgessiam.:chin:
Dat klinkt als een heel goed plan. Lekker op een boot rondvaren!
Kunnen we meteen een beetje indruk krijgen van de stad en de kinderen vinden dit vast ook heel leuk.
Als ik nu nog een guesthouse met zwembad kan regelen (mijn kids zijn echte waterratjes) dan zijn we allemaal blij. S’avonds niet al te laat gaan eten en dan waarschijnlijk uitgeput naar bed.
Ik verheug me er nu al op!
Misschien is Prince Palace hotel wel wat heeft een zwembad en is een 4 sterren hotel. Via www.greenwoodtravel.nl is deze goedkoop te boeken. Ik weet niet of het in het budget past maar ik zit net te kijken en zie prijzen voor rond de 2000 bath ik weet niet of dat voor 4 personen is maar je zou ze kunnen mailen daarover. Ik weet niet of dat te duur is natuurlijk.
Helaas moeten we dan twee kamers nemen en dan is het wel aan de dure kant. Het liefst nemen we een familyroom zodat we de prijs een beetje schappelijk kunnen houden.
Maar bedankt voor het meedenken !
wat ik een heel leuk guesthouse in bangkok vind is het Lamphu House wel moet je hier reserveren want ze zitten heel vaak vol http://www.lamphuhouse.com/default.htm
hier heb je een mooie familie kamer met 2x een 2 persoonsbed voor 980 bath
Hoi Antoinetta,
Wij zijn in Thailnd van 13 juli t/m 6 augustus, dus vrijwel zelfde periode. Wij hebben wel gekozen voor een familysuite in het Prince palace. Een livingroom en 2 slaapkamers. Kosten; 3300 THB ( ca €75,-) per nacht voor een gezin (=2 volw en 2 kids 11-10jr). En natuurlijk een zwembad. Mischien aan de dure kant, maar daar staat tegenover dat ik goedkope vliegtickets heb.
:chin:Over eten in Thailand hoef je geen zorgen te maken kan je 24 uur perdag er is altijd wel iets open in bkk .en de eerste avond gezellig op een terras is ook niks mis mee een zwembad is meestal bij de luxere hotels
Wat toevallig, wij komen ook uit Amsterdam en gaan in exact dezelfde periode naar Thailand met kinderen waarvan de jongste (jongen) 9 jaar is. Wij hebben de eerste 2 nachten in Bangkok geboekt bij hotel Atlanta, erg leuk en ouderwets hotel met het eerste zwembad van Bangkok in de jaren '50. Kunnen de kinderen meteen het zwembad in als we aankomen en opfrissen. Ze hebben daar familysuites voor weinig geld. Ik wil toch even kunnen relaxen na de vlucht en ik wil in Bangkok ook nog veel dingen zien en doen die ik op mijn lijstje heb staan (op de terugweg blijf ik ook nog ong. 2 dagen). Mijn bedoeling is inderdaad om ook naar het Noorden te gaan via Ayutthaya, daarna Chang Mai en dan naar onderen naar wat eilanden. Na veel boeken en internet research en praten met anderen ben ik ook tot de conclusie gekomen dat ik verder niks ga reserveren en dat het allemaal wel los zal lopen. Veel plezier en voorpret!
Groeten, Jolanda
Wat grappig ! Nog een stel Amsterdammers die Thailand gaan bezoeken.
Hotel Atlanta staat inderdaad ook op ons lijstje. We hebben buiten onze tickets nog niets geboekt.Ik denk dat we bovendien ongeveer dezelfde route gaan volgen dus komen we elkaar misschien wel tegen !
Ik maak me nog wel een beetje zorgen over de toestand in Bangkok en ook de rest van Thailand. We hebben nog wel een paar maanden de tijd maar echt leuk is het niet. Ik ga er nog steeds vanuit dat we naar Thailand gaan maar mocht het echt onveilig worden dan vliegen we door naar Maleisie.
Maar wij Amsterdammers laten ons natuurlijk niet snel uit het veld slaan :biggrin:
Pas geleden was hier ook weer een schietpartij. Gelukkig geen doden dit keer maar zelfs dat komt voor…
We gaan voor het eerst naarThailand en wil genieten van de vriendelijke mensen, het lekkere eten en de mooie natuur. Dus vrede op aarde!
Waarom naar Maleisie je zou ook gewoon binnen Thailand door kunnen vliegen. De demonstraties vinden namelijk alleen plaats in Bangkok en verder niet. Dus je kunt met een gerust hart door de rest van Thailand reizen.
Natuurlijk kan dat! Ik weet dat de onrusten nu alleen nog in Bangkok
plaats vinden. Toch hoor en lees ik dat het ook in de rest van Thailand
onrustiger aan het worden is.
Een echte oplossing voor de problemen daar is er volgens mij niet.
Zelfs nieuwe verkiezingen is geen echte oplossing.Bovendien hoorde ik
dat de koning ernstig ziek is. Stel dat de man komt te overlijden dan worden de problemen nog groter. Hij is toch de bindende factor in het land.
Let wel, ik hoop natuurlijk dat het allemaal zo een vaart niet zal lopen want ik wil heel graag in Thailand op vakantie !!!