Het is ook heel persoonlijk ik zou nog steeds gewoon gaan maar dat is persoonlijk. Ik ben er zelf vanaf 1 juli 2010 voor 11 weken en zie wel hoe dingen lopen. Ik ben er al eerder geweest toen het er een bende was en me daardoor ook nooit bedreigd gevoeld. Maar goed we zullen het zien de tijd zal het leren.
Mijn vaste hotel in BKK is ook het Atlanta Hotel, bijkomend voordeel is ook
dat je kinderen geen bezopen gasten met Thaise bargirls gaan zien.
Uitstekend restaurant en als je iets wilt weten over BKK : je krijgt no-nonsense advies, en in BKK is dat veel waard. Ik zou Atlanta echter wel van tevoren boeken , www.theatlantahotelbangkok.com
Mocht je dat niet doen, en mocht het vol zijn, ik heb het twee keer meegemaakt , dan is Suk 11, www.suk11.com ook een prima alternatief, hier ontbreken wel de familyrooms en het zwembad, echter het ontbijt daar is gratis.
Vanuit Atlanta-hotel neem je de skytrain naar station Asok, vervolgens van Asok naar HuaLamphong Station met de metro, bij elkaar ben je 20-25 minuten onderweg, de totaalprijs hiervan is slechts 1,50 euro.
Op Hua Lamphong Station neem je de trein naar Ayutthaya, deze doet er zo’n anderhalf uur over. Kosten hangt van de klasse af waarin je reist, voor dit tripje zou ik de 3e klasse nemen, dan zit je tussen de Thai in, dat is het leukste.
Deze info komt van mij, ik heb dit van Lek, dat is degene die in Atlanta de dagtrips en reizen regelt voor gasten. Ze doet dit al 25 jaar.
De politieke onrusten zijn idd alleen in Bangkok en dan ook nog in bepaalde gedeelten van de stad. Vergeet niet dat Bangkok zo groot is als bijv. de provincie Utrecht. In het gedeelte waar ik de afgelopen dagen verbleef (Sukhumvit) was helemaal NIKS te merken van wat voor onrust dan ook. In de rest van Thailand is het rustig, soms is er wel een demonstratie in bijvoorbeeld Udon Thani, maar deze stad is dan ook een bolwerk van de UDD (roodhemden). Udon Thani is in de Isan en hier komen (helaas) nog maar weinig toeristen.
In het zuiden is al vele jaren onrust, maar de provincies waar het om gaat zijn ook niet echt interessant voor toeristen en hier hoef je dus ook niet naar toe (Yala, Pattani, Narathiwat en Songkhla). Hier zou ik me verder dus ook geen zorgen over maken.
Wat Bangkok betreft, heeft het leger gisteren nog maar eens medegedeeld dat hun geduld begint op te raken en ze waarschuwen de ‘gewone’ betoger om naar huis terug te keren, voordat het leger straks ingrijpt. Gisteravond is er helaas wel weer wat ellende geweest in het Silom district waar zich veel businesses en hotels bevinden. Meerdere bommen zijn hier ontploft met een paar doden en zo’n 70 gewonden te betreuren. Wie hiervoor verantwoordelijk is, is onduidelijk. Het leger beschuldigt de roodhemden, de roodhemden beschuldigen het leger. Ook gaat het gerucht dat het gedaan is door een 3e groep die onrust probeert te zaaien.
De koning is al maanden ziekjes en ligt dan ook al maanden in het ziekenhuis. Koning Bhumibol wordt in Thailand als een soort heilige gezien en is voor het land zeker erg belangrijk. Wat er gaat gebeuren als hij komt te overlijden, durft niemand te zeggen.
Thailand is ongeveer zo groot als Frankrijk, dus is gewoon prima te bereizen zonder dat je iets van welke onrust dan ook merkt. Ik heb het idee dat er komende dagen meer duidelijkheid komt. Deze protesten kunnen natuurlijk niet nog maandenlang duren. Veel winkels in het betreffende gebieden zijn inmiddels al een tijdje dicht en deze mensen verliezen dus ook dagelijks inkomsten. To be continued… Laten we in ieder geval hopen dat er niet meer doden vallen, elke dode is er altijd een teveel…
Ik ben van plan om met mijn neef 3 weken in juli te gaan backpacken. heb eigenlijk nog geen idee wat we gaan doen en waar we moeten slapen. be druk bezig met zoeken. Zou ik dat adressen lijstje van je mogen? Misschien heb ik er wat aan. of staan er allemaal duurdere hotels op? Of ook hostels?
Wij, mijn echtgenote en ik, reizen al vele jaren in Thailand. Het mooiste is gewoon op de bonnefooi gaan. Als wij naar Chiang Mai gaan nemen wij de dagtrein tot Phitsanulok (van 08.00 uur tot 13.00 uur). Wij nemen twee overnachtingen. De volgende dag gaan wij naar het busstation voor de bus naar Sukuthai (1 uur)en stappen daar over op een ouderwetse bus met houten banken, die je naar de oude stad brengt. Bij het uitstappen van de bus kun je fietsen huren voor 20 bath (50 eurocent). Zo kun je op je gemak de oude stad en het mooie park bekijken.
De volgende middag nemen wij weer de trein naar Chiang Mai (van 13.30 tot 19.00 uur)
Hai Antoinette,
Ik ben ook van 10 juli tot 7 aug. in Thailand met mijn twee zonen. Wij hebben twee nachten hotel geboekt in Bangkok en gaan daarna door met de nachttrein naar Chiang Mai. In Chiang Rai ook nog iets geboekt voor 4 nachten en daarna is ons plan open. Hebben jullie een “vaste route” of heb je inderdaad alles opengelaten zoals je plan was? Ben benieuwd!
Groet Astrid
Ons reisschema ziet er als volgt uit;
Een nacht in Bangkok
3 nachten Ayutthaya
3 nachten Sukhothai
7 nachten Chiang Mai
6 nachten Koh Tao
4 nachten Bangkok
Natuurlijk zitten er ook nog reisdagen tussen. Dit is ongeveer ons schema maar we zitten er niet aan vast. Als het ergens leuk is blijven we misschien langer en zo niet dat trekken we verder.
We hebben ook niet het idee dat we alles kunnen zien in 4 weken.
Alleen de eerste nacht gaan we waarschijnlijk boeken en de rest zien we wel.
We hebben onze lonely planet bij ons en een goede kaart. Het is voor ons de eerste keer in Azie en we weten dus niet hoe snel of hoe langzaam we zullen reizen. Ik vind het ook een lekker idee dat we niets moeten.
Alles wat we deze vakantie niet zien doen we gewoon de volgende keer!!! :dag: