Op de Bonnefooi in oktober

Wij willen graag over 1,5 week vertrekken naar Thailand. Planning is ongeveer 3 weken waarin we graag het Noorden willen zien en willen afsluiten met wat eilandhoppen.

Na veel lezen en zoeken zijn we er achter gekomen dat zowel georganiseerde groepsreizen als individuele reizen niet aan ons besteed zijn. Er zijn altijd wel wat dingen in zo’n reis die ons niet bevallen. Daarom zouden wij graag het avontuur aangaan en gewoon een ticket te boeken. Maar wel een aantal vragen.

  • Mijn vriend heeft nogal wat medische bagage bij dus backpacken is wat lastig. Is Thailand goed te bereizen met een reistas op wieltjes?
  • Wij verblijven een paar dagen in Bangkok. Is het verstandig dat we het hotel hier regelen of daar? Suggesties m.b.t. een mooi leuk hotel in het centrum on-a-budget?
  • Wij vertrekken vanuit Bangkok naar het Noorden met de nachttrein. Heb je privecabines of slaap je hierbij met andere? En hoe zit het met de bagage?
  • Wat kunnen we het beste doen wanneer we in Chiang Mai aankomen met betrekking tot de excursies? Gewoon een lokaal bureau?
  • Welke eilandengroep raden jullie aan halverwege oktober?

We hebben vast nog meer vragen, maar er schiet ons zo niks te binnen.

Alvast bedankt!

Groeten,
Mike & Anita

1 Reizen met een tas op wieltjes is zeker geen probleem

2 Hotel in Bangkok ben je best van hieruit te boeken, je kan het natuurlijk ook ter plaatse, maar als er dan geen plaats is, moet je iets anders zoeken, kijk eens op booking.com
ik vertrek 5 oktober en heb de eerst twee dagen in bangkok een hotel geboekt, voor de rest nog nikske
3 op de trein heb je elk een apparte slaapplaats, je bank waarop je zit word je bed, elk appart met gordijntjes
4 als je een excursie wilt doen kan ik je iemand aanduiden, een gids, wij zijn er drie dagen mee door de jungle getrokken en het was zeer tof en een zeer goede gids. Je kan ook altijd naar een lokaal bureautje gaan
5 ik heb ko phi phi en alles daar rond bezocht met de speedboot

Heb je vragen, stel ze gerust, je mag me ook altijd pm"n of toevoegen op fb, daar kan je de pics zien van gans de reis

Mvg

1 like

1- geen enkel probleem, neem wel een beschrijving van de medicatie mee, dit om verassingen bij de duane te voorkomen
2- zou ik vanuit nederland regelen zeker als het de eerste keer thailand is, je komt aan in Bangkok een miljoenen stad, erg warm en erg indruk wekkend en dat na een lange vermoeiende vlucht, dan wil je zeker als je onbekend bent snel naar een hotel/guesthouse, een net guesthouse is Lamphu house http://www.lamphuhouse.com/default.htm net naast Kao Sarn Road, maar wel rustig en geen geluids overlast
3- je bagage gaat apart van jou in de trein echter kan je wel een dag rugzak of iets dergelijks meenemen (net als hand bagage in het vliegtuig)
het hangt ervan af welke klasse je reist of je een eigen cabine hebt of niet
1e klas = eigen cabine 2e klasse is een gezammelijke wagon waar je met ongeveer 20 a 30 man in reist over dag zit je en 's avonds komen ze stappelbedden van je bank maken welke worden afgescheiden door middel van gordijnen 3e klasse weet ik eerlijk gezegd niet in zowel de 1e als de 2e klasse heb je airco hou er echter rekening mee dat deze erg koud kan staan (vest meenemen) ik reis het liefst 2e klasse
4- excursies in Chiangmai zou ik inderdaad ter plaatse boeken
5- ik zou voordat ik naar de eilanden ging eerst kijken naar het weerbericht en daar mijn keuze door laten bepalen, het weer is nu eenmaal slecht te voorspellen je kan grof weg 3 kanten op 1 koh chang en koh samet (oost kant van de golf van thailand) 2 koh samui, koh phangan en koh tao (westkant van de golf van thailand) of 3 phuket, koh phi phi, koh lanta) Andaman kust persoonlijk vind ik de andaman kust het mooist maar dat is dus persoonlijk…

alvast een fijne reis en zijn er meer vragen dan zet je ze hier maar weer op het forum zodat wij je kunnen helpen

1 like

Bedankt voor jullie reacties.
We kunnen de vliegtickets boeken voor €520,- pp. Lijkt me een goede deal! Met Etihad Airways via Abu Dhabi. 15u onderweg.

Nog wel een paar vragen over de trein. We keken op de site van Railway Thailand en konden al niet meer boeken voor begin oktober op lijn 1/13, terwijl er bijv. morgen nog plek genoeg zou zijn. Seat61 geeft aan dat dit de beste lijnen zijn voor 's nachts en zeggen ook dat je in het laagseizoen gewoon op dezelfde dag kan boeken.

Wat zien we over het hoofd? Feestdag(en)?

wauw tickets voor die prijs, niet slecht. Heb ik mogelijk toch te haastig geboekt, vond het lastig de juiste laagste prijs te zoeken op internet. Heb nu voor 700 en nog iets een ticket voor 1 dec, wel 2 maanden dat scheelt wellicht ook in prijsmogelijkheden?

We vertrekken vanaf Dusseldorf. Scheelde ontzettend! We vertrekken over 1.5week dus de prijs is prima!!

dat scheeld, ik wilde van a’dam en ‘korte’ reistijd. Veel plezier!

KLM rechtstreeks?

eva air.

Nice… Iemand nog antwoord op bovenstaande vraag?

Hee Mike en Anita,

Maak je geen zorgen om niets ! De enige avond dat je nog enigszins “volle bak” hebt, zal de vrijdag zijn, arbeiders uit BKK die naar hun familie gaan.

Hans.

Er staat ook SOLDOUT/NOTAVAILABLE. Misschien kan het morgen wel.

het kan ook zo zijn dat seat69 maar een beperkt aantal tickets heeft en dat deze zijn uitverkocht en dat er dus elders nog wel te koop zijn

dit is zeker en vast een goede prijs!
ik heb 2 januari dit jaar men tickets geboekt, om 5 oktober te vertrekken
kheb 450 euro betaald en we stoppen één keer in Quatar voor 2 uurkes en we vliegen met Quatar airlines

ivm de trein, als je aankomt in bangkok boek je best eerst je trein voor de dag erna, zeker niet wachten tot een uur op voorhand want dan zal er geen plaats meer zijn

Plannen is nog verdomd lastig. Ik wordt er gek van! :wink:

Het wordt waarschijnlijk:
Bangkok-Ayutthaya-Sukhothai-Chiang Mai…

Daarna is het beetje lastig. We willen in de zuidkant nog naar Ko Phi Phi-Koh Mui-Ko Kradan-Ko Lipe & aan de andere kant naar Ko Tao-Ko Samui.

We willen op de eilanden graag genieten van heerlijke (bounty) stranden, waar de feestgangers zo goed als wegblijven en er moet nog wel wat te zien/beleven zijn.

We gaan 23 dagen. Gaat dit lukken of moeten we dingen schrappen?

Ik heb het volgende bedacht:

1 okt - Vlucht Bangkok (icm. overstap Abu Dhabi)
2 okt - 18:05 Aankomst Bangkok + taxi hotel Khao San Road
3 okt - Vroege trein naar Ayutthaya. In de middag de bus naar Sukhothai. Overnachten in Sukhothai.
4 okt - Historisch park verkennen. Bus pakken richt Chiang Mai + overnachten
5 okt - Chiang Mai verkennen
6 okt - Dagtrekking icm olifantentocht
7 okt - Dagtocht Chiang Rai
8 okt - Dagtocht Doi Inthanon National Park
9 okt - Vroege vlucht Chiang Mai - Phuket –> doorreizen naar Ko Mook?
10 okt - Ko Mook
11 okt - Ko Mook
12 okt - Ferry Ko Phi Phi
13 okt - Ko Phi Phi
14 okt - Ko Phi Phi
15 okt - Ferry Phuket + Vlucht Ko Samui
16 okt - Ferry Ko Tao
17 okt - Ko Tao
18 okt - Ko Tao
19 okt - Ferry Chumphon + Nachttrein Bangkok
20 okt - Bangkok
21 okt - Bangkok
22 okt - Bangkok
23 okt - Bangkok late vlucht naar huis
24 okt - Aankomst NL

Wat denken jullie van de planning. Haalbaar?

Persoonlijk zou ik opteren voor één eiland/kant in het zuiden: ofwel de kant krabi/phuket, ofwel de kant samui/Tao/Phagnan. Kwestie van een beetje op je gemak te komen bij het einde en niet holderdebolder te moeten gaan reizen en toch gauw een dag te verliezen…

En ivm olifantentocht, als je toch in Chiang Mai zit, check eens het Elephant Nature Park -http://www.elephantnaturepark.org/- Bij de zogenaamde ‘ritjes’ zien de beesten serieus af, in dit park ben je op een andere manier met de dieren bezig: Dit is meer een opvangcentrum voor dieren die gered werden uit de toeristische sector alwaar mishandeling en uitbuiting schering en inslag zijn. Hier zal je olifanten voederen, wassen en mee verzorgen. Als je echt voor de dieren gaat, een hele grote plus.

En deze is dan weer persoonlijk :wink: : Chiang Rai verdient meer dan een dagtochtje. Een stadje naar mijn hart!:dag:

Het wil ook wel eens handig zijn om naast de beschrijving van de medicatie een doktersverklaring mee te nemen met een beknopte beschrijving van de medicatie en de reden waarom dit gebruikt wordt.

Bagage gaat gewoon mee de trein in en niet apart. Tijdens de reis kan je dus ook gewoon bij je bagage.