Op de Bonnefooi in oktober

Ja, ben het hier mee eens.

Ik zou Chiangrai skippen en je focussen op Chiangmai,er is van alles tezien daar!
Je moet weten dat je eral 41/2uur overdoet van Cnx naar Cnr en terug (is een dikke 9 uur)en daarna kom je terug naar Chiangmai om het Doi Inthanon gebergte te bezoeken???
Natuurlijk is Chiangrai mooi en ook daar is van alles tezien,maar je kan dit beter op een andere keer doen Mike&Anita.

Het vriendinnetje schoteltje het volgende aan me voor.
We landen om 18.00, dus hoop op 19.00 weg te zijn. Volgens mij is dat nog steeds spitstijd.

Ze stelt voor om vanaf het vliegveld rechtstreeks de taxi te pakken naar Ayutthaya. Of je nu 2uur erover doet om Bangkok te bereiken of 2 uur erover doet om in Ayutthaya te komen? Qua kosten is het iets duurder wellicht, maar de optie staat open.

:chin:maar waarom niet Bangkok bezoeken dat is gewoon een stad die je gezien moet hebben.:thailand::cambodia:

Volgens mij sluiten ze de reis af met een aantal dagen in Bangkok :slight_smile:

Klopt. We sluiten de reis af met Bangkok, omdat we namelijk de weekendmarkt willen bezoeken. Dat kwam zo het beste uit.

Wat staat er nog verder op je programma wat Bangkok betreft Mike?

:chin:sorry had niet terug gekeken maar maak er ieder geval een mooie tijd van in Thailand :thailand::cambodia:

• Paleis
  • Liggende bouddha
  • Olifant met 3 hoofden
  • Weekendmarkt
  • Nachtmarkt
  • Fietstocht
  • Floating market (al vraag ik me af of ik ooit nog de ansichtkaarten momentjes in het echt te zien krijg)
  • Avondje stappen?
  • Ik zou nog graag een keer iets van Tai Chi in het park willen mee doen met de oudjes! :cheer:

Suggesties zijn welkom! :slight_smile:

lijkt mij een prima programma voor een paar dagen bangkok, voor Tai Chi kan je denk ik het beste terecht in het lumpini park in het centrum van bangkok, en dan vroeg in de ochtend dus lijkt mij beter niet doen de ochtend na het avondje stappen
[ame]http://www.youtube.com/watch?v=zpJXg_V58YE&feature=related[/ame]

Olifant met 3 hoofden ? Bedoel je Erawan shrine ? Best aardig als je voldoende tijd over hebt, maar niet echt een must.
Ik mis de Wat Arun, Tempel van de Dageraad, nog. Deze kan je goed op 1 dag bezoeken samen met het Grand Palace & Wat Phra Kaew en Wat Pho (liggende Boeddha).

Welke Floating Market wil je bezoeken ? Het bekende Damnoen Saduak ? Deze bevindt zich op zo’n 100 km buiten Bangkok en is verschrikkelijk toeristisch. Aardig om te zijn i.c.m. een trip naar de River Kwai, maar als je alleen de markt wil bezoeken, zou ik het niet doen. Uurtje of 2 rijden vanuit Bangkok, uurtje bij Damnoen Saduak kijken, en uurtje of 2 terugrijden…ga dan in het weekend naar Taling Chan in Bangkok waar je ook een floating market vindt.

Stappen in Bangkok ? Geen probleem, genoeg leuke tenten te vinden. In omgeving Khaosan Road vind je een vestiging van Gulliver’s, erg gezellig.
Bij Sukhumvit Road in de omgeving vind je een paar bekende tenten zoals Bed Supperclub en Insomnia, de laatste vind ik zelf erg leuk voor een goed avondje stappen. Of ga na middernacht bij een van de straatbarretjes op Sukhumvit Road zitten die tot zonsopgang blijven staan. Leuk, want je ziet van alles voorbij komen…

Ga je idd nog een keer naar het bekende Lumpini Park, schrik dan niet als je plotseling een grote varaan uit het water ziet komen :slight_smile:

Het gaat lekker hier! we hebben Ayutthaya, Chiang Mai & Phi Phi gehad nu! Sukhothai hebben we overgeslagen, omdat we genoeg tempelruines in Ayutthaya hadden gezien. Daarnaast was leek ons de nachttrein naar Chiang Mai een veel beter idee, ipv 2x 6 uur met de bus! Phi Phi is geweldig! Buiten het hectische dorpje een heerlijk blokhutje!

Morgen vertrekken we naar Koh Lanta. Geen idee wat we daar gaan doen! Suggesties? We hebben vandaag gedoken en besloten om de oostelijke eilandengroep over te slaan!

Ik had een hersenscheet om de nachttrein naar Maleisie te pakken overmorgen! Cameron Highlands! Kan je de grens over met Maleisie om vervolgens weer terug te keren naar Thailand met een 30dagen Toeristenvisum?

OF

Welke plekken raden jullie aan in Zuid-Thailand los gezien van de eilanden en stranden?

Noui spijtig dat je maar 2 dagen in Chiangmai vertoeft MikeAnita!
Chiangmai heeft zoveel te bieden aan de toeristen,waaronder de Flight of the Gibbon (zie link) http://www.treetopasia.com/
[video=youtube_share;o-_3oMAWjUQ]Flight of the Gibbon - Ziplining in Chiang Mai Thailand - YouTube

In plaats van het toeristenvisum neem ik aan dat je de 30-dagen visumvrij verblijf bedoelt die je bij aankomst in Bangkok hebt gekregen… Als je over land terug reist van Maleisie naar Thailand, krijg je 15 dagen visumvrij verblijf en dus niet opnieuw 30 dagen.
Maar ik lees dat jullie maar zo’n 3 weken hier zijn ?? Waarom dan uberhaupt naar Maleisie ?? Alleen voor de Cameron Highlands ?? Zonde, en niet doen.

Bezoek bijvoorbeeld Khao Sok, het Nationaal Park, waar je in boomhutten kunt overnachten. Jullie kunnen altijd even contact met me opnemen via 02-1717203 (van 08:00 tot 17:00 uur).

We zijn 4 dagen in Chiang Mai geweest! Oa Doi Suthep, Baan Chang Elephantcamp, Chiang Rai, Golden Triangle, Doi Inthanon NP! Geweldige streek! Misschien wel iets te vroeg vertrokken!

Waar bel ik dan naar toe @Krung Thep?

Dan bel je naar Viengtravel in Bangkok: www.viengtravel.com
Mailen kan ook: dave@viengtravel.com

Mocht je assistentie nodig hebben voor de Tree Tops Safari… :slight_smile: