Advies gevraagd Thailand in juni

Wie kan ons een goed advies geven? Wij willen graag in juni dus naar Thailand toe. Wat is dan leuk en waar is het qua weer dan goed?
Graag een tip wat leuk is om te doen.
Dankjewel alvast.

Hallo,

Het is moessontijd, dus over waar het goed weer is, kan zelfs Piet Paulusma geen voorspelling doen.

Alles is leuk om te doen maar graag horen we wat je aanstaat

Rust of uitgaansleven
Internationale keuken of eten “met de Thai”
Superstranden met veel toeristen- Mooie stranden zonder toeristen
In de jungle wandelen of in je stoel luieren
Tempels of winkels
Jet-set style door Bangkok of fietsen door Bangkok

Het kan allemaal, het is tenslotte Thailand, het nr.1 vakantieland ter wereld !

Dankjewel voor je berichtje terug.
Wij vinden eten met de Thai heel erg leuk.
Mooie stranden liefs niet teveel toeristen.
Dagje luieren en dan weer een dagje iets ondernemen.
Lekkere hapjes uitproberen.
Mooie watervallen zien. Dus kortom we vinden veel leuk.
Jij zou dus wel gewoon in juni vakantie vieren in Thailand?
Wij hebben namelijk geen andere keus.
Ik hoor graag van je weer van je.

Voorbeeld: Beginnen in Hua Hin, toeristisch, dat is waar, maar dat is je uitvalsbasis.

Je kunt heerlijk vis of ander seafood eten in restaurants bij de pier.

Vanuit Hua Hin kun je een dagtocht boeken naar:
Khao Sam Roi Yot National Park, met jungle, kalksteenrotslandschappen,
en (verlaten) stranden.
Kaeng Krachan National Park, naar de Nam Tok Tho Tip waterval, deze is ongeveer 4 km lang, er loopt een soort van pad langs, let ook op de vlinders die je ziet, als je weer 10-20 hoger zit, zijn er weer andere soorten te zien.

Verder kun je met de trein naar: Phetburi, voor tempels en grotten,
overnachten bijv. in Khao Wang Hotel voor 6 euro.
Kijk wel uit voor de aapjes ! De 7-eleven zit op korte afstand, evenals mijn favoriete Thaise restaurantje, zonder naam, 100 meter van het hotel, aan dezelfde kant van de straat richting het centrum.
Ook met de trein naar : Prachuap Khiri Khan, met mooie stranden zonder toeristen. Ik logeerde in Suksan Hotel voor 6 euro, daarnaast zit Hadthong Hotel, een duurder hotel voor als Suksan te eenvoudig is. Seafood is de specialiteit in PKK, mijn favoriete restaurant ligt vlakbij, Phloen Samut (Plern Smud) Restaurant, een typisch Thais familierestaurant.
Ao Manao is het mooiste strand, een brommerritje ernaar toe kost 40 baht.

Hoi Hans, dankjewel wederom voor je antwoord.
Paar vraagjes.
Als ik jou dus goed begrijp is Hua Hin een leuke plek?
Zou je van daaruit ook alle uitstapjes kunnen doen?
Weet je daar een leuk hotel?
Zou jij boeken via een reisburo of zelf alles regelen?
Moet je je laten inenten?
Nog één keer de vervelende vraag is in juni gaan wel verstandig?
Hoop wederom op een reactie van je.
Dankjewel alvast daarvoor.

Hallo,

Ik ben er zelf ook vanaf 8 juni en ben er al vaker geweest in juni en het weer was prima. Het regent wel eens maar niet de hele dag en ook niet de hele maand. Je hebt wel eens dat je 2 uur regen hebt en dan is het weer klaar. Je bent ook onderweg daardoor heb je er ook iets minder last van.

Ik zou niets regelen en gewoon gaan mits je natuurlijk in 4 of 5 sterren hotels wil verblijven die zijn wel aan te raden vooraf te boeken. Koh Tao is ook erg leuk daar verblijf ik zelf 6 weken vanaf juni. Erg leuk om dus te duiken.

Inenten jazeker voor Hepatitus B en DTP ik zou even naar de GGD gaan om je daar verder in te laten lichten.

gr van Moira

Hee “Tif”,

Moira heeft al een groot deel beantwoord, bedankt daarvoor.
Je kunt vanuit Hua Hin dus die twee NP’s als dagtocht boeken. Informeer
bij een hotel of reisbureautje, er zijn er genoeg.

Niets van tevoren boeken, in Thailand is het laagseizoen dus er is overal plek zat, en dan praten we niet eens over de crisis.

Zelf ben ik meer van de guesthouses, Memory Guesthouse of Fulay Guesthouse heb ik de laatste keer gehad, schone kamer voor 350 B, (8-9 euro) Ik heb ook weleens in Mod Guesthouse geslapen, maar dat mag nu weleens gerenoveerd gaan worden, al is het idee wel leuk: Je slaapt in kamers die op palen in de zee zijn gebouwd.

Hotels zijn er zat, de Lonely Planet beveelt Ban Boosarin Hotel en Jed Pee Nong Hotel aan, dan zit je op zo’n 800- 1000 B (18-23 euro).
Nogmaals gezegd, Hua Hin gebruik je als een soort van basiskamp om overal naartoe te gaan, het is wel een leuk stadje, maar als je echt weinig toeristen wilt zien, dan wil je na een paar dagen wel weer weg.

In Phetburi en Prachuap zie je hooguit vijf of tien toeristen per dag.

Dankjewel allebei voor het reageren op mijn vragen.
Wat wij leuk vinden dus op vakantie is lekker eten.
Dan zit je in Thailand wel goed zoals ik kan lezen.
Wat wij nog wel een beetje eng vinden is maar zo gaan.
Is het verstandig om eerst een weekje te boeken in Hua Hin?
Daarna verder trekken?
Of kun je je wel vermaken drie weken daar?
Waar boeken jullie de vliegtickets? Weten jullie een goed reisburo voor eventueel de eerste week overnachten?
Sorry voor al die vragen, maar dit is nieuw voor ons.
Dankjewel alvast voor het beantwoorden.

Hoi,

Ik zou echt niet 1 week in Hua Hin gaan zitten. Mij persoonlijk trekt Hua Hin helemaal niet het is veel leuker om naar een eiland te reizen. Je kunt met de nachttrein van Bangkok naar Chumphon gaan en dan met de boot naar Koh Tao, Koh Phangan en Koh Samui.

Als je wat meer geregeld dingen hebben dan kan ik je greenwood aanraden.
http://www.greenwoodtravel.nl Dit is een Nederland reisburo in Thailand.
Je kunt via hun ook in het Prince hotel in Bangkok slapen is een 4 sterren hotel met ontbijt voor 28 euro per nacht. Je kunt via hun ook vliegtickets boeken als je dat wilt.

gr van Moira

Het is hun eerste keer Thailand, Moira, vandaar dat ik adviseer om in Hua Hin te beginnen. Als ervaren Thailand-rot zou ik er ook geen week kunnen zitten, maar “Tif” begint net, dan is het wel een goede plek.

Ik zou zeker niet meer dan 1-2 nachten boeken in NL, je hebt dus alle handen vrij, omdat het laagseizoen is. Bevalt het je in je hotel, dan boek je nog wat nachten extra, zolang als je wilt, het is zeker niet 100% bezet.
Je kijkt gewoon hoe lang het bevalt, en trekt dan naar de volgende bestemming. Een Lonely Planet-gids kan geen kwaad, zorg dat je van tevoren altijd vooraf weet in welke hotels je zou willen overnachten. Ga nooit met mensen (bijv. taxichaffeurs, of brommertaxi’s) mee die zeggen dat ze een goed hotel weten, dan betaal je veel teveel.

Boeken kun je bijvoorbeeld op www.333travel.nl, je kunt dan eventueel ook transfer boeken van luchthaven naar je hotel in Hua Hin.

Hallo,

In 2005 zijn wij toen ook voor het eerst naar Thailand gegaan en dat voor 3 weken toen had ik ook geen ervaring. Ik heb toen ook niets geregeld en wij hebben rond gereisd met de lonely planet. Wij zijn altijd een paar dagen overal geweest en dan weer weg gegaan zijn maar 1 week in Hua Hin is vind ik ook al ben je niet ervaren echt teveel.
Je hoeft niet wel of geen ervaring te hebben voor thailand want het is zo’n makkelijk land om doorheen te reizen. Het is zeker anders als je naar Cambodja of Laos gaat maar Thailand.

gr van Moira

Hoi allemaal,

Ik heb nog een vraagje over Thailand. Kent iemand ook het plaatsje
Chang Rai?
Ik zag daar een leuk bungalowtje te huur. Wel drie km er
vandaan trouwens.
Is dat een optie om te boeken en vandaar uit excursies?
Ik kreeg een bericht terug van Greenwood en daar kost een ticket ongeveer vanuit Amsterdam 705 euro is dat een redelijke prijs?
Ik wacht met veel plezier jullie antwoord af.

Mvg Tif is eigenlijk Alma.

Hallo,

Voor vanuit Amsterdam is dat zeker geen slechte prijs dat prijzen liggen daar wel zo’n beetje. Je bent iets goedkoper uit als je via Duitsland of Belgie vliegt. Ik heb wel gehoord dat iemand voor 1200 euro met emirates vloog voor 2 personen retour.
Ik ben niet bekend met Chiang Rai wij hebben alleen in Chiang Mai gezeten.

gr van Moira

Hoi en hoe vond je Chiang Mai? Ken je ook Phuket?
Hoe is het namelijke daar?
Ik krijg er steeds meer zin in om naar Thailand te vertrekken.
Vriendelijke groetjes.

Hee Alma,

Chiang Rai zelf is niet zoveel te beleven, wel een leuke avondmarkt.

Vanuit Chiang Rai kun je leuke uitstapjes maken:
Chiang Saen is een leuk stadje met oude tempels

Je kunt het drielandenpunt aandoen (Golden Triangle).

Mae Sai heeft een leuke grensmarkt, en als je bij de brug gaat zitten voor een drankje kun je zien hoe bijv. sigaretten worden gesmokkeld, of hoe mensen illegaal de rivier oversteken.
Wanneer je in Mae Sai overnacht, zou je ook een dagje kunnen gaan grens-hoppen, je kunt de grens over voor (ik dacht) 500 baht, en je moet je paspoort afgeven aan de Birmese douane, om 5 uur 's middags moet je weer terug zijn.
Aan de Birmese zijde vind je Tachilek, met ook weer een grensmarkt, met andere dingen als aan de Thaise kant, ik vond er bijv. namaak CD’s uit China, wel erg goed gekopieerd.

Mae Salong is een dorp van oud-strijders in de Chinese burgeroorlog.
KwoMinTang-strijders vochten toen tegen de communisten van Mao.
Het dorp is prachtig gelegen tussen de bergen, met plantenkwekerijen en theeplantages, en wat je als het goed is niet ziet: Papaverteelt voor opium.

Op de berg Doi Tung bij Mae Sai heb je een schitterende tuin, die was van de koningin-moeder.

Ik heb dat toen allemaal verkend met een brommer, gehuurd in Mae Sai.

Phuket ken ik goed, is schitterend maar HEEL toeristisch.
Chiang Mai is net als Hua Hin een goede plek om met Thailand te starten.

Het word steeds leuker om naar Thailand te vertrekken.
Je hoeft waarschijnlijk niet teveel spullen mee te nemen naar Thailand.
Dus alles in een rugzak en geen koffer?
Waar kun je Lonely Planet eigenlijk kopen?

Hallo,

Die kun je in Nederland kopen en tweedehands of kopie in Thailand.

gr van Moira

Hallo Tif/Alma,
Leuk dat jullie voor het eerst naar Thailand gaan, spannend! Na deze 1e keer wil je er vaker heen, het is verslavend!Zo gaan we 23 juni weer voor de 4e keer. Vorig jaar waren we naar het zuiden gegaan, nu gaan we naar het noorden, ook Chiang Mai & Rai dus. We vliegen nu voor het eerst via Dusseldorf voor 519,- en gaan met de ICE snelheidstrein naar Dusseldorf voor 16,-.p.p enkeltje.
Vanaf Dusseldorf is het 'n rechtstreekse vlucht naar Bangkok en in die 519,- zit nog 1 hotelovernachting ook. Als we het plan hebben om daar naartoe te gaan, zit ik al op het web te surfen naar goedkope tickets. Als ik dat heb gevonden ga ik verder zoeken en surfen naar de plaatsen waar we naartoe willen gaan, forums lezen etc. Net zoals dit forum. Je hebt bijna geen reisboeken meer nodig. Succes met de voorbereidingen & alvast 'n fijne vakantie! groetjes Latomba

Hoi nou de prikken zijn gehaald,nu nog even boeken.
Heeft er nog iemand ervaringen met bm air reizen of 333 travel?
Zijn hebben goeie aanbiedingen.
Alleen de één heeft drie overnachtingen Bangkok en de andere twee.
Wel voor dezelfde prijs. Misschien ligt dat ook aan het hotel.
Wie kan mij advies geven?